پاریس: ترکیه با استفاده از مهاجران از اروپا باج خواهی می نماید

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه امروز سه شنبه خاطرنشان کرد که ترکیه با استفاده از مهاجران از اروپا باج خواهی می نماید.

پاریس: ترکیه با استفاده از مهاجران از اروپا باج خواهی می نماید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

وزیر خارجه فرانسه در این باره گفت: اینکه ترکیه از مهاجران به عنوان راهی برای تحت فشار قرار دادن اروپا و باج خواهی استفاده می نماید، غیرقابل قبول است.

ژان ایو لودریان در ادامه از ترکیه خواست تا به توافق سال 2016 میان این کشور با اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان پایبند بماند.

این درحالیست که خبرگزاری فرانسه دیروز اعلام نموده بود: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مقارن با اِعمال فشار بر کشورهای غربی در مورد درگیری ها در سوریه ادعا کرد که میلیون ها مهاجر و آواره به زودی به سوی اروپا حرکت خواهند کرد.

تهدید اروپا توسط ترکیه به سو استفاده از پناهجویان در حالی مطرح شده است که خبرگزاری فرانسه روز گذشته در پیامی توئیتری نوشته بود: سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام نمود که اتحادیه اروپا از ترکیه انتظار دارد به توافقات اجرا شده درخصوص مهاجران و پناهجویان متعهد باشد.

واکنش دیروز برلین به اقدام روزهای اخیر آنکارا در تهدید اتحادیه اروپا به لغو توافق فیمابین در سال 2016 میلادی در مورد مهار هجوم پناهجویان به قاره سبز از مرزهای ترکیه اشاره دارد.

این در حالیست که پس از مقابله ارتش سوریه با تروریست های مورد حمایت ترکیه در شمال این کشور، آنکارا به سَبک گذشته درتلاش است تا با زیرپاگذاشتن توافق پیشین خود با اتحادیه اروپا، راستا عبوری آواراگان به سوی قاره سبز را باز بگذارد.

شایان ذکر است، اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه و مقارن با اوج گیری تنش ها به دنبال تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه و درگیری میان آنها، خواهان برگزاری نشست فوق العاده ای درباره ادلب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 887

به "پاریس: ترکیه با استفاده از مهاجران از اروپا باج خواهی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: ترکیه با استفاده از مهاجران از اروپا باج خواهی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید