تور ارزان استانبول: گشتی در موزه مادام توسو استانبول

به گزارش مجله عکسها، موزه مادام توسو استانبول | Madame Tussauds Museum in Istanbul

تا به حال شده است که نام موزه مادام توسو به گوشتان خورده باشد؟ این موزه در سراسر جهان دارای شعبات معروف و مختلفی است که افراد بسیاری را به سمت خود جذب می نماید. موزه مادام توسو در استانبول یکی از این شعبات موزه است که برای گردشگرانی که به شهر استانبول سفر می نمایند، به شدت مجذوب کننده و جالب است زیرا در آن مجسمه های آدم های معروف جهان به نمایش گذاشته می گردد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، موزه مادام توسو استانبول را بشناسیم.

تور ارزان استانبول: گشتی در موزه مادام توسو استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

همه چیز درباره موزه های مادام توسو

قبل از این که به سراغ موزه مادام توسو استانبول برویم، بیایید این موزه را به صورت کلی بشناسیم. مادام توسو در واقع نام زن هنرمند و مجسمه سازی به نام ماری گروشوتس استراسبورگ بود که در سال 1761 میلادی در قلب فرانسه یعنی در شهر پاریس متولد شد. با تمام شدن سال های کودکی و رسیدن نوجوانی، این خانم جوان به همراه دایی مجسمه ساز خود به نام فیلیپ کورتیوس به شهر ورسای رفت تا ساخت مجمسه های مومی را یاد بگیرد. سال ها گذشت و او در آستانه 30 سالگی دیگر یک هنرمند حرفه ای در این زمینه شد تا این که تصمیم به برپایی نمایشگاه مجسمه های مومی در شهرها و کشورهای مختلف گرفت.

اولین نمایشگاه او چیزی حدود 6 ماه با استقبال بی نظیری روبرو شد و در نمایشگاه های بعدی نیز هنر دست او برای بارها مورد تحسین عموم نهاده شد. مادام توسو در نهایت یک نمایشگاه دائمی از مجسمه هایش را در شهر لندن برگزار کرد. آن چه که در خصوص شخصیت مادام توسو بسیار با ارزش و مورد احترام است سخت کوشی او در کنار هنر بی نظیرش است.

در طی سال ها این زن هنرمند با مسائل زیادی در این راه دست و پنجه نرم کرد. جدایی از همسر، شکستن کشتی حامل مجسمه ها در دریا و آتش زدن نمایشگاهش به وسیله شورشیان هم نتوانستند او را تسلیم کنند، همین روحیه قوی بود که باعث شد در 70 سالگی نیز برای بار دیگر نمایشگاهی بر پا کند. مادام توسو مجسمه های شخصیت های معروف و تاریخی را چنان با ظرافت و دقت از جنس موم می ساخت که تفاوت آن ها با نسخه واقعی در بیشتر مواقع سخت می شد.

او برای ساخت مجسمه هر شخصیت به مطالعه و آنالیز زندگی او می پرداخت تا اثری دقیق و فوق العاده شبیه به شخص مورد نظرش را خلق کند. با مرگ مادام توسو در سال 1850 آثار او که نمونه های بسیار با ارزشی هستند در موزه مادام توسو به نمایش گذاشته می شوند، موزه ای که در زمان حیات او به وسیله شرکتی که در زمان زنده بودنش ثبت کرد، اداره می گردد.

اگر به شهر لندن که شعبه اصلی این نمایشگاه است، لاس وگاس، واشنگتن، آمستردام، دهلی، برلین و یا حتی مقصد محبوبتان استانبول سفر کردید پیشنهاد می کنیم که حتما در برنامه سفرتان بازدید از این موزه را نیز قرار دهید، موزه ای که گردشگران بسیاری برای تماشای آن روبروی موزه صف می کشند. به پاس قدردانی از هنر مادام توسو در شعبه لندن، مجسمه ای از دوران کهنسالی این بانوی هنرمند در این موزه قرار داده شده است.

جالب ایت بدانید که این مجسمه آخرین اثری است که با دست های مادام توسو خلق شده است. در بین مجسمه هایی که در موزه های مادام توسو و علی الخصوص موزه مادام توسو در استانبول قرار می گیرد می توانید تا شخصیت های معروف سیاسی، هنری، علمی، تاریخی و علی الخصوص سلبریتی های دنیای هالیوود و یا آدم معروف های روز دنیا را ببینید. در تمامی شعبات این موزه شما امکان این را دارید تا با مجسمه هایی که با واقعیت شخصیت مد نظرشان مو نمی زنند، عکس و سلفی بگیرید و در کل یک گردش فوق العاده را داشته باشید.

موزه مادام توسو، شعبه استانبول

نوبتی هم که باشد نوبت شعبه استانبول موزه مادام توسو است. موزه مادام توسو استانبول در خیابان معروف این شهر، خیابان استقلال نهاده شده است. موزه مادام توسو استانبول هم مانند باقی موزه های مادام توسو در سراسر دنیا دارای تندیس و مجسمه های هنرمندان، بازیگران، ورزشکاران، سیاستمداران، افراد تاثیر گذار و سلبریتی ها است. موزه مادام توسو در کشور ترکیه، در تاریخ 28 نوامبر سال 2016 میلادی در خیابان استقلال و در منطقه بی اغلو شهر استانبول ساخته شد. یکی از مشهورترین چهره های این موزه که گردشگران داخلی و خارجی این شهر از آن بسیار استقبال می کنند، مجسمه مولانا جلال الدین بلخی، عارف و شاعر ایرانی است که به وسیله حاکم زمانه اش به قونیه یا همان ترکیه امروزی تبعید شده بود و در همان جا نیز درگذشت.

درباره این مجسمه نکته ای وجود دارد. مجسمه ای که از مولانا در موزه مادام توسو استانبول به نمایش گذاشته شده است به علت نبودن هیچ عکس و نقاشی خاصی از مولانا از حالت و مشخصات جسمانی بیست و دومین نواده او به نام فاروق چلبی ساخته شده و همچنان ساخت آن بسیار زمان بر بوده است.

در این موزه مجسمه افراد مشهور ترکیه ای همانند: مصطفی کمال آتاتورک، سلطان سلیمان، آردا توران، برن سات، کیوانچ تاتلیتوع و تولگا تویچ، رجب طیب اردوغان، مسی، رافائل نادال، ماریا شاراپوآ، محمد علی کلی، برد پیت، آنجلینا جولی، دیوید بکام، آلبرت انیشتین، مونا لیزا، لئوناردو داوینچی، موتزارت و استیو جابز و بسیاری از افراد معروف دیگر ترکیه ای و بین المللی را به نمایش گذاشته شده است. به صورت کلی در موزه مادام توسو استانبول مجسمه 60 چهره مشهور و محبوب محلی و بین المللی از دنیای سیاست، ورزش، فرهنگ و هنر به نمایش عموم گذاشته شده است.

پرداخت ورودی برای بازدید از این موزه برای همه الزامی است. جالب است بدانید که بلیط های ورودی این مجموعه در 3 سطح مختلف برای علاقه مندان به بازدید از این مجموعه طراحی شده است. اولین سطح، بلیط یک بار ورود است که بر طبق شرایط آن؛ افراد بزرگسال و بالای 12 سال هر نفر در حدود 50 لیره ترکیه باید پرداخت کنند. سطح دوم بلیط های موزه توسو استانبول، بلیط دوبار ورود است که شرایطش شامل ورود و بازدید از موزه و آکواریوم سی لایف نیز در کنار آن می باشد.

ضمناً، قیمت این بلیط برای هر نفر بزرگسال و بالای 12 سال در حدود 75 لیره ترکیه است. و در نهایت به سطح سوم بلیط های ورودی این مجموعه می رسیم که با نام بلیط V.I.P شناخته می گردد. این مدل از بلیط های موزه مادام توسو استانبول فقط به صورت آنلاین ارائه می گردد و هزینه آن برابر است با 100 لیره ترکیه. به یاد داشته باشید که در صورت خرید بلیط آنلاین این موزه می توانید تا بدون اتلاف وقت و ایستادن در صف ورودی از در ویژه این مجموعه، به صورت مستقیم وارد موزه شوید.

از آن جایی که رفتن به چنین موزه ای امکان ندارد که بدون یادگاری باشد؛ یک عکس، یک جلد کتاب راهنما و تندیسی ساخته شده از موم از دست خود شما به عنوان یادگاری به شما از طرف این مجموعه تعلق خواهد گرفت. یکی دیگر از حسن هایی که ضمناً خرید بلیط آنلاین برای بازدید از موزه مادام توسو استانبول به شما تعلق می گیرد آن هم در سطح 1 و 2 بلیط، شما می توانید تا در حدود 10 لیره ترکیه ای هم حتی تخفیف بگیرید.

در هنگام خرید بلیط توجه داشته باشید که…

  • افراد 3 الی 14 سال می توانند از بلیط بچه ها استفاده کنند.
  • توجه داشته باشید که این موزه هر روز باز است و از ساعت 10 صبح تا 8 شب باز است.
  • به یاد داشته باشید که موزه مادام توسو در استانبول از ساعت 7 شب به بعد کسی را نمی پذیرد و تنها زمان موجود برای شما و برای بازدید از این موزه، 1 الی 1 ساعت و نیم می باشد.
  • بعلاوه در نزدیکی موزه مادام توسو استانبول مراکز خرید، کافه ها و رستوران های متعددی وجود دارد که در صورت تمایل می توانید به آن ها مراجعه کنید و ساعاتی را همراه دوستان و خانواده خود سپری کنید و حتی به خرید سوغاتی بپردازید.
  • بازدید برای بچه ها زیر 3 سال رایگان می باشند.

نحوه دسترسی به موزه مادام توسو استانبول

همانطور که در پارگراف های بالاتر هم اشاره کردیم، موزه مادام توسو استانبول در منطقه بی اغلو و در خیابان استقلال که به آن میدان تکسیم نیز می گویند، نهاده شده است. برترین روش برای رسیدن به این موزه استفاده از اتوبوس های شهری و یا خطوط تراموا و پیاده شدن در ایستگاه آقا کامی است.

بعلاوه از میدون تکسیم به راحتی با 8 دقیقه پیاده روی می توانید تا خود را به این موزه برسانید. تنها کافی است که از میدان تکسیم به سمت خیابان استقلال حرکت کنید و از آن جایی که این موزه در خیابان استقلال واقع شده است، به راحتی می توانید به این موزه دسترسی پیدا کنید و خاطرات خوبی را از سفر به استانبول برای خود رقم بزنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2039

به "تور ارزان استانبول: گشتی در موزه مادام توسو استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: گشتی در موزه مادام توسو استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید