طرز تهیه وافل فوری خوشمزه با فرمول سرآشپز

به گزارش مجله عکسها، وافل یک نوع شیرینی پر هوادار و خوشمزه است که معمولا آن را به همراه شکلات و میوه به عنوان صبحانه یا عصرانه میل می نمایند. ترکیب این شیرینی با توت فرنگی و خامه یا شکلات بسیار لذیذ است. این شیرینی یک گزینه مناسب برای بچه هایی است که علاقه ای به صبحانه خوردن ندارند. طرز تهیه وافل خانگی بسیار ساده است و آماده شدن آن موقع زیادی نمی برد و به راحتی می توانید آن را برای فرزند دلبندتان آماده کنید.

طرز تهیه وافل فوری خوشمزه با فرمول سرآشپز

مواد لازم برای تهیه وافل

  • آرد دو لیوان
  • بیکینگ پودر چهار قاشق چای خوری
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ دو عدد
  • شیر یک و نیم لیوان
  • کره پاستوریزه یک سوم لیوان
  • وانیل یک قاشق چای خوری

طرز تهیه وافل

مرحله اول

برای تهیه یک وافل خانگی خوشمزه، قبل از هر چیز ضروری است بدانید برای پخت این شیرینی لذیذ به دستگاه وافل ساز احتیاج دارید. برای آغاز دستگاه را روشن کنید تا گرم گردد. در یک کاسه بزرگ آرد، نمک، بیکینگ پودر و شکر را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و هرکدام را جداگانه هم بزنید. شیر، کره و وانیل را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را به کاسه آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید. در آخر سفیده را هم به محتویات داخل آن اضافه کنید.

مرحله سوم

در ادامه طرز تهیه وافل، با یاری یک قاشق مقداری از مایه وافلی که آماده نموده اید را روی قالب دستگاه وافل ساز بریزید و در دستگاه را ببندید. وافل ها برای آماده شدن بین یک و نیم تا دو دقیقه زمان احتیاج دارند. هنگامی که نان پنجره ای یا همان وافل شما به رنگ طلایی در آمد، می توانید آن را از دستگاه وافل ساز بیرون آورید. این شیرینی را می توانید با تکه های توت فرنگی، شکلات یا خامه بسیار خوشمزه و هیجان انگیز می گردد و خود را با این ترکیبات در دل طرفدارانش جا باز نموده است.

چند نکته

  • وافل با انواع سس های میوه ای و حتی سس شکلاتی بسیار خوشمزه می گردد. یکی از پرطرفدارترین سس ها برای وافل و بستنی سس توت فرنگی است. نگران خریدش نباشید. شما به راحتی می توانید سس توت فرنگی خانگی را خودتان درست کنید.
  • شاید هم معده حساسی دارید و نمی توانید هر نوع غذایی را میل کنید. بنابراین، وافل غلات به عنوان وعده صبحانه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2283

به "طرز تهیه وافل فوری خوشمزه با فرمول سرآشپز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه وافل فوری خوشمزه با فرمول سرآشپز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید