طرح ملی مسکن اقساطی از طرح های مسکن دولت فرق دارد

به گزارش مجله عکسها، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران گفت: طرح مسکن ملی اقساطی که به وسیله بخش تعاون کشور ساخته می گردد، ارتباطی به طرح مسکن ملی وزارت راه ندارد.

طرح ملی مسکن اقساطی از طرح های مسکن دولت فرق دارد

خشایار باقرپور مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران در گفت و گو با خبرنگار ، با بیان اینکه طرح ملی مسکن اقساطی که به وسیله بخش تعاون کشور ساخته می گردد هیچ گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی ندارد، گفت: شیوه مشارکت مردم در طرح ملی مسکن اقساطی مسکن کاملا متفاوت از تمامی طرح های مسکنی دولت از جمله مسکن ملی، مسکن مهر و یا مسکن اجتماعی است و با توجه به نحوه مشارکت متفاوت، واریز وجه به صورت اقساطی انجام می گردد.

او با بیان اینکه طبق مصوبه سال 92 که در قالب سند توسعه تعاون ارائه شده، اعلام شده که 50 درصد از فراوری مسکن کشور باید در بخش تعاون صورت گیرد، گفت: به نظر می رسد که مسئولان مسکنی دولت در این بخش از این سند و مصوبات آن اطلاعی ندارند و با بعضی از ادعا های نادرست اقدام به فرافکنی در این حوزه می نمایند.

باقر پور اظهار کرد: متاسفانه پیش از انتشار اخبار نادرست در این حوزه هیچ گونه تحقیق و تفحص و آنالیز کارشناسی و یا سوال از اتحادیه در این حوزه صورت نگرفته است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران شرح داد: متولی فراوری مسکن در کشور تنها وزارت راه و شهرسازی نیست بلکه بعضی از شرکت ها و تعاونی ها مسکن هم در این حوزه هم فعالیت می نمایند به طوری که در طرح ملی مسکن اقساطی کاملاً متفاوت از طرح اقدام ملی مسکن واحد های مسکونی ساخته می شوند.

او توضیح داد: متاسفانه در صحبت های اخیر بعضی از مسئولان اعلام شده که پیش فروش این طرح غیرقانونی است باید گفت که در طرح ملی مسکن اقساطی به هیچ اسم پیش فروشی صورت نمی گیرد و ما به طور قطع در این مورد واکنش قانونی و حقوقی نشان خواهیم داد.

باقر پور با بیان اینکه ما در این طرح مسکنی به هیچ اسم واحد های خود را پیش فروش نمی کنیم، اضافه نمود: تمامی واحد های مسکونی در این طرح مطابق با قیمت تمام شده به مشتریان عرضه می گردد و شیوه مشارکت و حتی واریز وجه هم کاملا با طرح های مسکنی دولت فرق دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی اعلام کرد: طبق قانون تجارت بسیاری از طرح ها در بخش تعاون بر اساس مشارکت جمعی صورت می گیرد و از سوی دیگر تمامی فعالیت های این اتحادیه متناسب با مجوز ها و اختیاراتی است که قانونا برای ما تعریف شده است.

باقر پور اظهار کرد: این طرح در اسفند ماه سال گذشته رونمایی شده و در تمامی بخش ها هم اخبار این طرح اعلام شده که ویژگی های طرح ملی مسکن اقساطی، هیچ گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن دولت ندارد و ما اجرای این طرح را در پروژه هایی در منطقه ها مرغوب تهران از جمله 22، 21، 5، 2 و واوان کلید زده ایم.

او اعلام کرد: ما متناسب با استقبال عمومی این پروژه ها را پیش می بریم و تا به امروز 300 هزار نفر در سایت مشخصات خود را ثبت نموده تا از این طریق اطلاعات این پروژه را به دست بیاورد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران اسم کرد: مدل اقتصادی طرح ملی مسکن اقساطی متناسب با هزینه تمام شده است به طوری که نه مانند طرح اقدام ملی مسکن سازندگان را مجبور می کنیم که واحد هایی با قیمت های بسیار پایین ظرف مدت 10 تا 12 سال بسازند و نه واحد های مسکونی را با قیمت های نجومی به مشتریان عرضه می کنیم.

باقر پور اظهار کرد: در طرح اقدام ملی مسکن به نظر می رسد که واحد های اعلام شده که با نرخ 3 تا 3 میلیون و 500 هزار تومان به وسیله سازندگان ساخته خواهند شد؛ کاملا غیرواقعی و نشدنی است چراکه در حال حاضر با توجه به شرایط موجود در حوزه ساخت وساز امکان اجرای چنین پروژه هایی وجود ندارد و به هیچ اسم به مرحله اجرایی و عملیاتی نمی رسد.

او یادآور شد: تمامی صورت های اقتصادی و هزینه های صورت گرفته در این پروژه ها بر مبنای قیمت تمام شده است و صورت های اقتصادی هم بر اساس سند توسعه تعاون ارائه می گردد.

براساس این گزارش چندی پیش محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از شرکت تعاونی طرح ملی مسکن اقساطی که از نام طرح اقدام ملی مسکن سوءاستفاده نموده و به شکل غیرقانونی اقدام به پیش فروش مسکن نموده است، شکایت حقوقی نموده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اخیراً فراخوان عمومی در مورد ثبت نام طرح ملی مسکن اقساطی منتشر شده که فاقد وجاهت قانونی است و هیچ گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن ندارد، اضافه نمود: شرکت تعاونی تحت اسم طرح اقدام ملی اقساطی مسکن، طرحی را معرفی کرد که هیچ گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن ندارد و در واقع از اسم طرح اقدام ملی مسکن سوء استفاده شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مجموعه شرکت ها با اقدامات غیرقانونی پروژه هایی را پیش فروش نموده اند که کاملاً غیرقانونی است و در این خصوص هیچ گونه مجوزی از سوی وزارتخانه به آن ها ارائه نشده است. این در حالی است که طبق قانون، هرگونه پیش فروش ساختمان و مسکن باید دارای مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی باشد.

محمودزاده توضیح داد: هم میهنان به این قبیل اقدامات اعتماد ننمایند و این کار ارتباطی با وزارت راه و شهرسازی ندارد. در این خصوص شکایت حقوقی صورت گرفته است و امیدواریم این موضوع در اسرع وقت رسیدگی حقوقی گردد.

لازم به ذکر است، طبق آنالیز های صورت گرفته طرح ملی مسکن اقساطی و شیوه اجرای آن کاملا متفاوت از طرح اقدام ملی مسکن است و تمامی پروژه های مسکنی در این بخش به وسیله تعاونی ها ساخته می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1871

به "طرح ملی مسکن اقساطی از طرح های مسکن دولت فرق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ملی مسکن اقساطی از طرح های مسکن دولت فرق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید