چرا پیش فروش قطار مهم است؟

به گزارش مجله عکسها، قطار یکی از امن ترین و محبوب ترین روش های سفر است و از این رو، بلیط قطار برای برخی مسیرها به سرعت به فروش می رسد.

چرا پیش فروش قطار مهم است؟

قطار به عنوان یک راه حل واقعی برای جابه جایی بین شهرهای مختلف معرفی می شود و تقریبا می توان گفت که با سلیقه همه سازگاری دارد. در کشورهای اروپایی مانند اتریش و آلمان برای جلوگیری از آلاینده های زیست محیطی، شبکه های قطار خود را با موفقیت احیا کردند و کشور ما نیز در حال تلاش برای رسیدن به این ایده آل است. با پیوستن بیشتر شهرهای کشور به ناوگان حمل نقل ریلی، مسافران تمایل دارند که به جای پرواز با هواپیما با قطار به مسافرت بفرایند. قطارها اغلب ارزان تر نیز هستند، برای صدق این گفتار کافی است به یکی از سایت های فروش بلیط اینترنتی قطار مراجعه کرده و در آنجا قیمت را با بلیط هواپیما مقایسه کنید. بلیط قطار برای برخی راستاها به سرعت به فروش می رسد؛ از جمله راستاهایی مانند تهران - مشهد که تقاضا برای آن ها بسیار زیاد است. معمولا بلیط راستاهای پرتردد پیش فروش می شوند و شما برای تهیه آن، قبل از اینکه بفروش برسند باید اقدام کنید. در ادامه توضیح می دهیم که این کار را چگونه انجام دهید، در نتیجه تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

خرید اینترنتی بلیط قطار

پیش از این اشاره کردیم که درخواست بلیط برای راستاهای شلوغی مانند تهران مشهد بیشتر از سایر راستاها است و همین موضوع باعث شده که بلیط های این راستا پیش فروش شوند. حال باید اضافه کنیم که در برخی ایام مانند تعطیلات نوروز، اعیاد یا سایر روزهای خاص، تقاضا برای بلیط یک راستا تعیین بالا می رود. ازاین رو جهت کمک به مسافران، پیش فروش قطار از چند روز قبل یا حتی چند ماه قبل آغاز می شود. برای دستیابی به این بلیط ها اصلا نیازی نیست کار سختی انجام دهید، بلکه کافی است در یک پلتفرم اینترنتی مثل سایت ها یا اپلیکیشن ها، بلیط مقصد خود را برای تاریخ تعیینی رزرو کنید.

برای این کار وارد صفحه خرید بلیط شوید و ابتدا نوع وسیله نقلیه (اتوبوس، قطار، هواپیما) را تعیین کنید و در باکس های مبدأ، مقصد، تاریخ رفت و برگشت (برگشت را به دلخواه می توان تعیین کرد)، تعداد مسافران، رنج سنی و نوع کوپه اطلاعات لازم را وارد کنید. در ادامه دکمه جستجو را بزنید تا سامانه بلیط مورد نظر را مطابق با داده های شما بیابد. چنانچه بلیطی برای آن راستا در تاریخ تعیین شده وجود نداشته باشد، طی یک پیام متنی اطلاع رسانی می شود، در غیر این صورت لیستی از موارد موجود با نرخ های متفاوت ارائه خواهد شد. در بین بلیط های پیشنهادی با توجه به سلیقه و نیازتان یکی را برگزینید و روی دکمه سبز رنگ خرید کلیک کنید تا به یک پورتال امن بانکی متصل شوید و خرید اینترنتی را با یک کارت اعتباری به پایان ببرید.

برای یک خرید اینترنتی نیازی نیست که یک فرد با تجربه باشید بلکه با اندک اطلاعات می توان این مراحل را انجام داد، در ضمنً خود سامانه شما را تا حد زیادی راهنمایی می کند. در نتیجه، جای نگرانی نیست. سایت مستر بلیط یک وب سایت مورد اعتماد است که در زمینه فروش اینترنتی بلیط قطار خدمات شایسته ای ارائه می کند. در صورت تمایل یا عدم دسترسی به وب سایت ها، قادرید خرید بلیط را با یک برنامه کاربردی موبایل انجام دهید.

انواع بلیط قطار

به طور کلی بلیط قطار را در دو نوع سیستمی و چارتری می توان خریداری کرد. در بلیط های سیستمی شما از طریق کانال های فروش باید اقدام به خرید بلیط کنید؛ مثل همان روش اینترنتی که قبلا توضیح دادیم یا به یکی از تعاونی های فروش بلیط به صورت حضوری مراجعه کرده و خرید کنید. این نوع از بلیط معمولا قیمت ثابتی دارند که از سوی شرکت های ریلی بر اساس نوع قطار و راستاها تعیین می شوند و چنانچه پیش از آغاز سفر بنا به هر دلیلی بخواهید بلیط را کنسل کنید، شرایط استرداد برای شما محیا است و شرکت ها با کسر مبلغی از بلیط به عنوان جریمه، باقی پول را به کارت مسافر واریز می کنند. اگر فکر می کنید ممکن است در یک شرایط پیش بینی نشده قرار بگیرید که لازم باشد بلیط را کنسل کنید، بهترین کار خرید بلیط سیستمی است.

بلیط های چارتری تفاوت هایی با بلیط سیستمی دارند، اما دارندگان هر دوی این بلیط ها از یک نوع خدمات در قطار بهره مند می شوند. بلیط های چارتری از طریق چارتردهندگان به آژانس ها یا گروهی تحت عنوان چارترکننده به صورت کلی فروخته می شوند. چارترکننده نیز به منظور به فروش رساندن تمام بلیط ها، آن ها را با قیمتی کمتر از نوع سیستمی عرضه می کند. موضوع قابل توجه اینکه بلیط چارتر اغلب برای راستاهای شلوع و پرتردد محیا می شود و نکته منفی در مورد این بلیط، این است که قابل استرداد نیست. در ضمنً این نوع از بلیط پیش فروش نمی شود و معمولا در چند روز به جای مانده به آغاز سفر به متقاضیان ارائه می شود.

مزایای خرید آنلاین بلیط قطار

هروقت به خرید بلیط فکر می کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند، صف شلوغ در تعاونی ها و معطل ماندن در آن ها است. این چیزی است که ما همیشه می خواهیم از آن جلوگیری به عمل آوریم، زیرا این فرایند می تواند زمان ارزشمند ما را هدر دهد. در عصر تکنولوژی پیشرفته زندگی می کنیم و اکنون می توانیم از اینترنت غایت استفاده را ببریم تا همه چیز آسان شود. فرایند رزرو آنلاین بلیط قطار به مردم کمک کرده تا در زمان و هزینه ها صرفه جویی کنند. برای رزرو بلیط قطار خود به صورت آنلاین، امروزه خدماتی مانند خرید از وب سایت و اپلیکیشن را در اختیار دارید که می توانید تمام پیشنهادها ارائه دهنده شرکت ها را پیدا کرده و بلیط های خود را رزرو کنید.

با این حال، اطمینان حاصل کنید که وب سایت ها مجاز به ارائه خدمات هستند و دارای یک تسهیلات معتبر مبادله پول که از پیشرفته ترین دروازه پرداخت ساخته شده استفاده می کنند. از دیگر مزایای خرید اینترنتی بلیط باید بگوییم که:

  • بدون دردسر و بدون استرس است.
  • می توانید قیمت بلیط قطار، زمان بندی، برنامه و غیره را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • در صورت لغو بلیط، آنلاین و الکترونیکی هزینه شما با کسر جریمه مسترد می شود.
  • بدون نیاز به مراجعه آژانس های مسافرتی، می توانید بلیط را به راحتی در خانه و محل کار خود خریداری کنید.

بلیط قطار مشهد

مشهد یکی از شهرهای زیارتی و توریستی است که سالانه میزبان مسافران زیادی از گوشه و کنار کشور است. در این شهر با توجه به شرایط گردشگری موجود، اغلب زیر ساخت های مناسبی مانند هتل ها، انواع وسایل نقلیه و پل ارتباطی آن ها با تمام نقاط ایران، رستوران ها، مکان های تفریحی و... برای مسافران فراهم شده است. شما می توانید شخصاً برای دریافت این خدمات اقدام کنید یا از بسترهای اینترنتی کمک بگیرید. امروزه برخی از سایت های فروش بلیط وسایل نقلیه، در قسمتی از سایت خود به معرفی بهترین هتل ها در شهرهای مقصد می پردازند. حتی به راحتی می توانید در این نوع سایت ها، مکان های تفریحی و مجذوب کننده شهر را شناسایی و اطلاعات لازم در مورد آن ها را اخذ کنید تا در مقصد وقت کمتری برای پیدا کردن آن ها تلف کنید. ما پیشنهاد می کنیم که برای صرفه جویی در هزینه ها و دریافت برخی اطلاعات لازم در هر سفر، بلیط قطار مشهد را اینترنتی خریداری کرده و اگر قرار بود برای یک تاریخ تعیین در شهر مقدس مشهد باشید، بهتر است بلیط را رزرو کنید. بیشتر شهرهای ایران، امروزه شرایط انتقال مسافر با قطار به مشهد را دارند و همین موضوع باعث شده میزان سفر به این نقطه از کشور روز به روز افزایش یابد.

بلیط قطار تهران

با توجه به مرکز بودن تهران، رفت و آمد به این شهر بزرگ ایران بسیار زیاد است و ترمینال ها، ایستگاه های قطار و فرودگاه های آن هر روز میزبان خیل عظیمی از مسافران هستند که از مقاصد مختلف برای انجام امور متفاوت به آن وارد می شوند. با جرأت می توان گفت که بلیط قطار تهران پرفروش ترین بلیط در تمام خطوط ریلی است. خیلی از افراد ترجیح می دهند که سفر خود را از این نقطه به سایر نقاط کشور آغاز کنند. بلیط های این راستا را اغلب در بین بلیط های پیش فروش می بینیم، زیرا تقاضا برای آن زیاد است و در ایامی مانند عید نوروز شاید به سختی بتوان بلیط آن را تهیه کرد. اگر تاریخ رسیدن به این شهر برای شما یک امر مهم است، پیشنهاد می کنیم که چند روز قبل از سفر برای رزرو بلیط اقدام کنید تا با مشکل روبه رو نشوید. نکته ای که در حین سفر با قطار لازم است بدانید اینکه: شما از لحظه ای که در مبدأ وارد قطار می شوید تا لحظه آخری که از آن در مقصد پیاده خواهد شد، تحت پوشش بیمه قرار می گیرید. اگر در پی بلیط ارزان قیمت هستید و خیلی زمان سفر برای شما اهمیتی ندارد، بلیط های لحظه آخری می توانند کمک شایانی به شما کنند. این نوع بلیط معمولا در 24 ساعت مانده به آغاز سفر در سایت ها اعلام می شوند که با این اوصاف نمی توان برنامه سفر را با آن تنظیم کرد، در نتیجه باید از قبل آماده باشید. بلیط لحظه آخری با قیمت نسبتاً پایین تری به مسافران عرضه می شود.

منبع: کجارو
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2086

به "چرا پیش فروش قطار مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پیش فروش قطار مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید