خبرنگاران هوای اراک و شازند آلوده و ناسالم است

به گزارش مجله عکسها، اراک - خبرنگاران - رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفی هوا در اراک و شازند روز شنبه ناسالم و آلوده است و تنفس هوای این مناطق برای گروه های سنی حساس زیان بار اعلام شده است.

خبرنگاران هوای اراک و شازند آلوده و ناسالم است

علیرضا محرابیان در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوا شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت 12 روز شنبه جاری به 113 رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است.

وی بیان نمود: شاخص آلایندگی هوای شازند نیز در این ارزیابی 131 بوده است که نشان از ناسالم بودن شرایط برای بچه ها، افراد با نقص ایمنی بدن و سالمندان و زنان باردار است.

رئیس اداره اموز آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: هوای اراک و شازند در روز گذشته (آدینه) نیز در شرایط ناسالم بود و توصیه می گردد که مردم در این شهرها تردد غیرضروری و ورزش را متوقف نمایند و از حضور در فضاهای سرباز بپرهیزند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تا به امروز 46 روز کامل برای گروه های حساس، یک روز کامل برای همه گروه ها و 28روز نیز به صورت لحظه ای ناسالم بوده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به 6 دسته شامل خوب بین 0 تا 50، متوسط بین 51 تا 100، ناسالم برای گروه های حساس بین 101 تا 150، ناسالم بین 151 تا 200، بسیار ناسالم بین 201 تا 300 و خطرناک از 300 بالاتر تقسیم می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1595

به "خبرنگاران هوای اراک و شازند آلوده و ناسالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوای اراک و شازند آلوده و ناسالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید