افزایش فعالیت های نظامی آمریکا و ناتو در اطراف مرزهای روسیه

به گزارش مجله عکسها، یک فرمانده عملیاتی ارتش روسیه گفت، وزارت دفاع مکرراً شاهد تحرکات آمریکا و متحدانش در مجاورت مرزهای روسیه است و این کشورها پیشنهادات مسکو درخصوص کاهش تنش را نادیده می گیرند.

افزایش فعالیت های نظامی آمریکا و ناتو در اطراف مرزهای روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی رادسکوی از فرماندهان عملیاتی ارتش روسیه روز دوشنبه گفت، فعالیت های نظامی آمریکا و متحدانش در حوالی مرزهای این کشور افزایش داشته است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، رادسکوی گفت: وزارت دفاع روسیه به طور متناوب سطح بالایی از فعالیت نظامی توسط آمریکا و کشورهای عضو ناتو را در مجاورت مرزهایش پایش و ثبت می نماید.

این فرمانده روس گفت، علی رغم شیوع ویروس کرونا، رزمایش های کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که بیشتر ماهیت ضد روسی دارند، افزایش داشته است. ناتو به منظور جاسوسی از روسیه ایستگاه راداری گلوبوس 3 را در نروژ تقویت نموده است.

وی همچنین فعالیت های نظارتی تهاجمی آمریکا در دریای مدیترانه را مغایر با توافقات حاصل شده در سوریه دانست و گفت هواپیماهای پوسیدون نیروی دریایی آمریکا به طور نظام مند به پایگاه های نظامی روسیه در شهرهای خمیمیم و طرطوس، نزدیک می شوند و جهت مقابله با این اقدامات به ناچار ناوشکن های خود را در حال آماده باش نگه می داریم.

رادسکوی اضافه کرد، آمریکایی ها فعالیت های جاسوسی خود در دریای سیاه و بالتیک و شرق مدیترانه را افزایش داده است. گسترش زیرساخت های سیستم دفاع موشکی در لهستان ادامه دارد و در کنار آن آمریکایی ها این سیستم ها را در رومانی مستقر نموده است.

او در ادامه گفت، آمریکا و متحدانش قصد داشتند رزمایش های آبی خاکی در دریای بالتیک و منطقه قفقاز برگزار نمایند که به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد. با این حال تمامی عملیات های تمرینی نظامی در مجاورت مرزهای روسیه ادامه داشته اند. ناتو برای اولین بار از زمان جنگ سرد در دریای بارنتز رزمایش نظامی برگزار کرد و در آن رهگیری موشک های بالستیک روسی را تمرین کردند.

رادسکوی گفت: با این حال ما به سیاست تنش زدایی ادامه می دهیم. در این سال ها نیروهای مسلح ما از برگزاری رزمایش های نظامی عظیم در مجاورت مرزهای کشورهای عضو ناتو خودداری نموده اند.

وی اضافه کرد، در برهه کنونی با شیوع ویروس کرونا تقابل میان کشورها باید کاهش یافته و بر این بیماری تمرکز گردد و تمام ایده های مسکو درخصوص کاهش تنش از سوی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ارائه شده اند. با این حال این پیشنهادات نادیده گرفته شدند.

در آخرین مورد از فعالیت نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه، روز یکشنبه رسانه های روس فیلمی از اقدام جنگنده های این کشور در رهگیری بمب افکن راهبردی و مافوق صوت آمریکا در حریم هوایی دریای سیاه و بالتیک منتشر کردند.

پنتاگون نیز روز 15 آوریل خاطرنشان کرد که یک هواپیمای سوخو-35 روسیه یک هواپیمای شناسایی ارتش آمریکا را بر فراز دریای مدیترانه رهگیری نموده است.

طبق گزارش راشا تودی، بمب افکن ها و هواپیماهای شناسایی آمریکا و همچنین هواپیماهای ناتو طی سال های اخیر به طور مرتب در نزدیکی مرزهای روسیه دیده شده اند.

این رسانه روس اضافه کرد: مسکو این پروازها را تحریک آمیز می داند، پروازهایی که از سال 2014 و الحاق کریمه به روسیه و درگیری های نظامی در شرق اوکراین تشدید شده است.

مسئولان آمریکایی می گویند، روسیه در قبال هواپیماهای شناسایی آمریکا در شرق دریای مدیترانه به علت حضور نظامی در روسیه، حساسیت بالایی دارد و مسکو به نقش محوری خود در منطقه غرب آسیا پس از فروپاشی شوروی بازگشته است؛ به طوریکه کوشش های روسیه در این راستا، اذهان را به سمت دوران جنگ سرد می برد؛ به خصوص اینکه دو کشور در سوریه و لیبی تضاد منافع دارند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1134

به "افزایش فعالیت های نظامی آمریکا و ناتو در اطراف مرزهای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فعالیت های نظامی آمریکا و ناتو در اطراف مرزهای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید