تور ارزان ایتالیا: مقررات تازه سفر از ایران به ایتالیا اعلام شد

به گزارش مجله عکسها، #ایتالیا مقررات سختگیرانه ای را برای مسافرانی که کارت واکسن معتبر ندارند و یا یکی از چهار نوع واکسن مورد تایید آژانس دارویی اروپا را تزریق نکرده اند، به اجرا گذاشته است.

تور ارزان ایتالیا: مقررات تازه سفر از ایران به ایتالیا اعلام شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش دنیای سفر، کشور ایتالیا که تا کنون قوانین سختگیرانه و قرنطینه های 10 روزه را برای سفر اتباع کشورهایی همانند ایران در دوران کرونا حاکم نموده بود، در تازه ترین مقرراتی که به شرکت های گردشگری و هواپیمایی ایرانی اطلاع داده شده است، با لغو قرنطینه بلندمدت برای همه مسافران خارجی، شرایط را برای ورود و سفر آن دسته از مسافران و گردشگرانی که یکی از چهار نوع واکسن فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون را تزریق نموده اند، آسان نموده است.

این در حالی است که پیش تر اتحادیه اروپا به کشورهای عضو توصیه نموده بود محدودیت های سفرهای غیرضروری را برای مسافران کشورهای ثالث که آخرین دُز واکسن های تاییدشده از سوی سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا را دست کم 14 روز قبل از سفر زده باشند، بردارند. با این وجود، بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا، فرانسه و آلمان فقط مسافرانی را می پذیرند که واکسن های مورد تایید آژانس دارویی اروپا را تزریق نموده باشند. این نهاد دارویی هنوز درباره واکسن های سینوفارم و سینوواک تصمیمی نگرفته است.

ایتالیا درحال حاضر تنها مسافرانی را می پذیرد که دارای پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس باشند. یا اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس را داشته باشند و یا دارای ویزای معتبر تایپ D ایتالیا و حوزه شنگن و یا ویزای معتبر تایپ C ایتالیا باشند.

طبق مقررات تازه این کشور، تمام مسافران بالای شش سال در پروازهای ایتالیا باید در محدوده 72 ساعت مانده تا ورود به این کشور در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ایران، تست PCR انجام داده و گواهی منفی آن را که به زبان انگلیسی و دارای QR code است، همراه داشته باشند.

بعلاوه ضروری است مسافران قبل از پرواز به ایتالیا اطلاعات خود را در لینک http://app.euplf.eu به صورت آنلاین ثبت نموده و از تاییدیه نهایی آن کپی همراه داشته باشند.

مسافران پس از ورود به ایتالیا باید به مدت پنج روز در محل سکونت خود (با هزینه شخصی) قرنطینه خانگی شوند. مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا یا جانسون آن ها 14 روز گذشته باشد، از انجام تست PCR و قرنطینه معاف خواهند بود. مشروط به این که از زمان تزریق دُز دوم بیش از 270 روز نگذشته باشد. مسافرانی که 270 روز از دریافت نوبت دوم واکسن آن ها گذشته باشد باید دز تکمیلی یا نوبت سوم را تزریق نموده باشند.

در تازهترین مقررات سفر به اروپا، افرادی که کارت واکسن معتبر نداشته باشند، اجازه ورود به ایتالیا را نخواهند داشت. بعلاوه، از ورود مسافرانی که کارت واکسیناسیون معتبر و مورد تایید این کشور را نداشته باشند، به مکان های عمومی از جمله هتل ، هواپیما، قطار، نمایشگاه ، رستوران ، سالن سینما و تئاتر و مکان های ورزشی جلوگیری خواهد شد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2132

به "تور ارزان ایتالیا: مقررات تازه سفر از ایران به ایتالیا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: مقررات تازه سفر از ایران به ایتالیا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید