گاز صنعت به منازل مسکونی آمد، جبران صادرات گاز به ترکیه با واردات از ترکمنستان

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران: سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: وقتی مصرف گاز صنایع محدود شده این گاز در تأمین گرمایش منازل مسکونی مردم مصرف می گردد، اگر مردم در مصرف صرفه جویی نمایند دوباره این گاز به صنایع و نیروگاهها تخصیص می یابد.

گاز صنعت به منازل مسکونی آمد، جبران صادرات گاز به ترکیه با واردات از ترکمنستان

جهت دریافت خدمات طرح های آلاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

مجید بوجارزاده در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران گفت: قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه قرارداد و پروتکلی بین المللی است و طبق قانون ما متعهد به پایبندی به آن هستیم چرا که اگر به هر دلیلی صادرات گاز ما به ترکیه متوقف گردد، ملزم به پرداخت خسارت خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر همان اندازه که گاز از ترکمنستان وارد می کنیم به ترکیه صادر می کنیم و صادرات ما به ترکیه روی شبکه عرضه گاز مصرفی کشور تأثیری نمی گذارد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در آینده نه چندان دور قرار است صادرات گاز ایران گسترش یابد، گفت: با آمدن تمام پروژه های پارس جنوبی به مدار فراوری، قرار است در سند چشم انداز، ایران به یکی از بزرگترین صادرنمایندگان گاز دنیا تبدیل گردد و حداقل 10 درصد تجارت دنیای گاز سهم ایران باشد اما اگر امروز به قراردادهای بین المللی خود در صادرات گاز پایبند نباشیم چگونه می خواهیم به این رتبه دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: قطع گاز صادراتی به ترکیه برای تأمین مصرف داخلی، ایران را در پایبندی به قراردادهای تجارت گاز بی اعتبار می نماید.

بوجارزاده با بیان اینکه بارها از مردم خواستیم که در مصرف گاز صرفه جویی نمایند، اذعان داشت: ما گاز را در جیبمان نمی گذاریم، وقتی مصرف گاز صنایع محدود شده این گاز در تأمین گرمایش منازل مسکونی مردم مصرف می گردد، اگر مردم در مصرف صرفه جویی نمایند دوباره این گاز به صنایع و نیروگاهها تخصیص می یابد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، سرمای هوای امسال و میزان طولانی شدن آن را بی سابقه دانست و گفت: بیش از یک ماه است که 27 استان کشور درگیر سرمای شدید هستند که این مسئله در این وقت سال و با این شدت بی سابقه بوده، شرکت ملی گاز ایران هم ظرف مشخصی در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: پروژه های جدید پارس جنوبی هم به مدار فراوری نیامد و تنها یک طرح شیرین سازی فاز 15 پارس جنوبی با ظرفیت 10 تا 12 میلیون مترمکعبی به فراوری کشور اضافه شد و بهره برداری از مخزن سراجه قم از 2 میلیون مترمکعب در روز در زمستان 92 به 7 میلیون مترمکعب درحال حاضر رسیده است در حالی که در امسال 1.5 میلیون مشترک جدید اضافه شده که با نُرم مصرف 20 مترمکعبی هر مشترک، 30 میلیون مترمکعب به مصرف گاز کشور در حالت عادی اضافه کرده شده است که در کنار آن سرمای بی سابقه هوا و رشد بی رویه مصرف را نیز داشته ایم.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 939

به "گاز صنعت به منازل مسکونی آمد، جبران صادرات گاز به ترکیه با واردات از ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاز صنعت به منازل مسکونی آمد، جبران صادرات گاز به ترکیه با واردات از ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید