کاهش 35 درصدی فروش شیر

به گزارش مجله عکسها، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران از کاهش 35 درصدی فروش شیر در پی ادعای یک کارشناس تلویزیونی درباره آلودگی شیر به سم آفلاتوکسین اطلاع داد.

کاهش 35 درصدی فروش شیر

محمد فربد در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه اطلاعات منتشر شده در این رابطه از اساس غلط بوده است، مردم کم کم متوجه می شوند که این اظهارات اشتباه بوده و به بازار مصرف بازمی گردند.

به گفته این عضو هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران به جز شیر بازار سایر محصولات لبنی کاهش فروش نداشته است.

به گزارش خبرنگاران، اوایل هفته گذشته، در یک برنامه تلویزیونی فردی که به عنوان بازرس انجمن بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران معرفی گردید، درباره آلودگی شیرهای پاستوریزه به سم افلاتوکسین اظهاراتی را بیان کرد که با واکنش مسئولان دستگاه های مختلف روبرو شد.

همان روز سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت که در سال های اخیر میزان آفلاتوکسین در مواد غذایی از جمله لبنیات و خشکبار فرایند کاهشی داشته است. سازمان ملی استاندارد نیز یک روز بعد طی بیانیه ای اظهار کارشناس میهمان در صدا و سیما درخصوص آلودگی شیر پاستوریزه به سم آفلاتوکسین را تکذیب کرد.

رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران نیز چند روز بعد گفت که از سال 1392 در کنار نظارت های سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی کشور، کارخانه لبنی یک دامپزشک مستقر استخدام کردند که به صورت مستمر شیر فراوری شده در دامداری های صنعتی را قبل از ورود به کارخانه نمونه برداری و آزمایش کند. بنابراین هیچ آلودگی در محصولات لبنی نیست و شهفرایندان می توانند با خیال راحت از آن ها استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 814

به "کاهش 35 درصدی فروش شیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 35 درصدی فروش شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید