چاپ و بسته بندی، دو بال موفقیت کسب و کارها

به گزارش مجله عکسها، چاپ و بسته بندی چیست که هیچگاه ما را رها نکرده و نمی کند؟ در این مطلب شما را با کاربرد چاپ و بسته بندی بیشتر آشنا می کنیم و متوجه می شویم چرا لایق عنوان دو بال موفقیت کسب و کارها هستند. با ما همراه باشید.

چاپ و بسته بندی، دو بال موفقیت کسب و کارها

احتمالا ضرب المثل عقل برخی از مردم به چشمشان است را شنیده اید دقیقا در انتخاب کالاها این سخن تا حدودی درست است و واقعا چرا اینطور نباشد؟

منظور از چاپ و بسته بندی چیست؟

چاپ و بسته بندی، به فرآیندهای طراحی، ساخت، فراوری و درج موارد مختلف مانند رنگ ها، اشکال متنوع و... روی پوشش محصولات گوناگون گفته می گردد. این صنعت آنقدر در صنایع کاربرد دارد که مبالغه نیست اگر بگوییم چاپ و بسته بندی، دو بال پرواز کسب و کارها به سمت موفقیت هستند.

مزایای چاپ و بسته بندی

شما دارید برای یک محصول هزینه می کنید و باید حداقل بسته بندی آن طوری باشد که احساس ارزشمند بودن آن را درک کنید. در این بخش به آنالیز مزایای چاپ و بسته بندی می پردازیم.

زیبا کردن محصول

شاید بتوان یکی از مهمترین مزایای بسته بندی و چاپ را زیباتر کردن محصول دانست. شاید حتی عبارت دقیق تر، این باشد که نداشتن بسته بندی و انچام چاپ، باعث از چشم افتادن کالا می گردد. پس باید قطعا بسته بندی وجود داشته باشد، مرحله بعد، داشتن بسته بندی زیباست که باعث می گردد احتمال خرید محصول افزایش یابد.

افزایش امنیت محصول

یک سری محصولات اگر بسته بندی نداشته باشند، احتمال خرید آن ها کم نمی گردد! صفر می گردد! مانند مواد غذایی، دارو و غیره. این محصولات، معمولا یک بسته بندی اولیه دارند که به مواد غذایی یا دارو می چسبد و به همین علت، باید کاملا استرلیزه و تمیز باشد و یک بسته بندی ثانویه دارند که معمولا برای چاپ نشان های تجاری و معرفی محصولات استفاده می گردد. مسلما اگر بسته بندی و خصوصا نوع اولیه آن در این محصولات استفاده نگردد، ارزش خرید و حتی استفاده رایگان از آن ها نیز کاملا از بین می رود.

افزایش عمر محصول

افزایش دوام و ماندگاری کالا، از دیگر مزایای بسته بندی است. البته ممکن است این مزیت کمتر به چشم بیاید و با خود بگویید یک جعبه مقوایی چقدر می تواند در طول عمر محصول تاثیرگذار باشد؟ اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که بسته بندی نامناسب، می تواند سلامت خیلی از محصولات را تحت الشعاع قرار دهد. برای مثال بسته بندی برخی محصولات مانند کنسروها، ترشیجات، مرباها و... علاوه بر ایمن کردن محصول از نظر سلامت و درج مشخصات آن، باعث می گردد ماندگاری محصول تا مدت انقضای آن پابرجا باقی بماند.

افزایش احتمال صادرات

مسلما اگر یک کارخانه فراوریی در زمینه بسته بندی خوب عمل کند، می تواند امیدوار باشد امکان صادرات محصولاتش افزایش یابد. هرچند صادرات یک کالا به موارد مختلفی مانند کیفیت، قیمت، محبوبیت در سطح کشور و... نیز بستگی دارد اما به هیچ عنوان نمی توان از تاثیر بسته بندی مجذوب نماینده چشم پوشی کرد.

کاربردهای چاپ و بسته بندی

همانطور که می دانید، صنعت چاپ و بسته بندی عضو لاینفک تمامی محصولات فراوری شده در جهان است. بی شک کاربردهای فراوان این صنعت، توانسته آن را به چنین جایگاهی برساند. از مهمترین کاربردهای چاپ و بسته بندی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

استفاده در تمامی صنایع

از بسته بندی و چاپ باید در تمامی کارخانجات و صنایع استفاده کرد. البته ممکن است اندازه اهمیت آن ها در موارد مختلف متفاوت باشد. صنایعی مانند داروسازی، مواد غذایی، مواد شیمیایی و ... حتما باید از بسته بندی مطمئن و چاپ موارد ایمنی و مهم مانند، تاریخ فراوری، انقضا، ترکیبات، نکات هشدار دهنده استفاده نمایند.

استفاده خانگی

از ابتدای این مطلب تنها روی استفاده چاپ و بسته بندی روی صنایع مختلف تمرکز کردیم اما چه کسی است که بتواند منکر کاربرد فراوان این دو در زندگی روزمره بگردد؟ بسته بندی موقع اثاث کشی، فرستادن محصولی با پیک، خانه تکانی و... بسیار مورد استفاده ما قرار گرفته است. از کاربردهای روزمره چاپ هم که تا دلتان بخواهد مثال می گردد بیان نمود. از چاپ عکس 4*3 گرفته تا صدور فاکتور و پرینت خلافی خودرو و غیره.

هولوگرام؛ گیلاس روی کیک

تا چندی پیش خیلی از کسب و کارها اهمیت چندانی برای استفاده از هولوگرام قائل نبودند اما با پیشرفته شدن روش های جعل و کلاهبرداری، اکنون همه صنایع مستلزم چاپ هولوگرام و استفاده از آن روی بسته بندی محصولات خود هستند. هولوگرام، خود به تنهایی تمام مزایای بسته بندی که در این مطلب بیان نمودیم را دارد. از مجذوب نماینده کردن محصول با رنگ بندی مجذوب نماینده گرفته تا افزایش امنیت محصولات و ماندگاری بالا با رسیدن کالای اصل به دست مشتری و با خیالی آسوده از اینکه هیچ تقلبی درکار نخواهد بود. هولوگرام های مجتمع چاپ و بسته بندی سیناپکینگ تمام این مزایا را برای مشتریان عزیز فراهم می نماید.

تاثیر چاپ و بسته بندی در موفقیت کسب و کارها

تا اینجا که با مزایا و کاربردهای چاپ و بسته بندی در صنایع گوناگون آشنا شدیم، ضروری است یک بار دیگر نگاهی به تاثیر آن ها در موفقیت کسب و کارها بیندازیم؛ چرا که در هر حال بسته بندی برای کارخانجات مشمول هزینه خواهد بود اما چون صاحبان کسب و کارها از تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش و سودشان مطلع اند، نه تنها این هزینه را با کمال میل پرداخت می نمایند؛ بلکه در پی جدیدترین روش های بسته بندی و بهترین مجتمع های چاپ می گردند؛ زیرا می دانند با اینکار، علاوه بر ایجاد مجذوب نمایندهیت برای مشتریان، می توانند بر رقبا پیروز شده و سهم بیشتری از فروش در بازار را به دست بیاورند.

بهترین مجتمع چاپ و بسته بندی ایران

حالا که با اهمیت چاپ و بسته بندی برای پیشبرد اهداف کسب و کارها آشنا شدید، شاید برایتان سوال گردد به کدام مجموعه می توانید مراجعه کنید؟ این هدایت را از ما بپذیرید: به جایی که مراجعه کنید که علاوه بر داشتن تجربه، بتواند انواع خدمات مورد احتیاج شما را تحت پوشش قرار دهد. بهترین مرکز چاپ، تمام احتیاجهای مورد نظر یک کسب و کار برای موفقیت را عرضه می نماید. احتیاجهایی مانند چاپ هولوگرام، چاپ فاکتور، برچسب اموال، لیبل پشت چسب دار و غیره، همگی از مجتمع چاپ و بسته بندی سیناپکینگ قابل تهیه است. شما نیز می توانید با تهیه این موارد، یک گام به موفقیت نزدیک تر شوید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با چاپ و بسته بندی، دو مورد از مهمترین مقوله های پیشرفت یک کسب و کار آشنا نموده و با مزایای بی نظیر و کاربردهای فراوان آن ها آشنا شویم. سیناپکینگ، با بیش از 20 سال تجربه در زمینه خدمات چاپی، می تواند انتخابی مطمئن برای شما باشد؛ چرا که بهترین برندهای ایرانی مانند داریا همراه، تیپاکس، آریا شیمی و... به این مجموعه اعتماد نموده اند و این موضوع، خود سندی بر کیفیت خدمات این مجتمع است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2385

به "چاپ و بسته بندی، دو بال موفقیت کسب و کارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ و بسته بندی، دو بال موفقیت کسب و کارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید