ورود گردشگران خارجی به خراسان شمالی 9 برابر افزایش یافت

به گزارش مجله عکسها، محمد سویدانلویی در مصاحبه با خبرنگارانگفت: خراسان شمالی در زمینه گردشگری و صنایع دستی ظرفیت های بالقوه ای دارد که برای شکوفایی آن، بخش های مختلف باید حمایت های لازم را داشته باشند.

ورود گردشگران خارجی به خراسان شمالی 9 برابر افزایش یافت

از سفر با کانادا تور قیمت لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

وی اضافه کرد: گردشگری یکی از شاخص های توسعه این استان محسوب می گردد و از این طریق می توان شاهد رشد مالی استان بود.

سویدانلویی گفت: خوشبختانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در زمینه توسعه گردشگری استان گام های موثری برداشته است اما دستگاه های اجرایی نیز باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به نوپا بودن خراسان شمالی گفت: رسیدن به توسعه و پیشرفت نیازمند استفاده از ظرفیت های بالقوه این استان در بخش های مختلف تفریحی، گردشگری، صنایع دستی، صنعتی و ...است که باید برای شتاب بخشیدن به توسعه استان، همه این بخش ها به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی برای توسعه گردشگری در خراسان شمالی سال جاری 30 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر توجه به توسعه زیرساخت های گردشگری استان توضیح داد: طی سه ماهه نخست سال جاری ورود گردشگران خارجی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 برابر افزایش یافته که برای افزایش میزان ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

سویدانلویی وجود 24 منطقه نمونه گردشگری و هشت روستای هدف گردشگری در استان را یکی از توانمندی های خراسان شمالی در بحث گردشگری مطرح کرد.

به گزارش خبرنگاران، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر 917 هزار نفر، در راستا جاده آسیایی واقع شده است که همه ساله میلیون ها مسافر و زائر از این راستا به سمت مشهد مقدس و بالعکس تردد می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 741

به "ورود گردشگران خارجی به خراسان شمالی 9 برابر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود گردشگران خارجی به خراسان شمالی 9 برابر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید