میراسماعیلی: یک سوم پول فوتبال در رشته های دیگر خرج شود، دستاوردها درخشان خواهد شد، روبه روی فدراسیون جهانی جودو نیستیم

به گزارش مجله عکسها، رئیس فدراسیون جودو گفت: اگر یک سوم پول های فوتبال در ورزش های دیگر خرج می شد قطعاً دستاوردهای ورزش ایران درخشان تر بود.

میراسماعیلی: یک سوم پول فوتبال در رشته های دیگر خرج شود، دستاوردها درخشان خواهد شد، روبه روی فدراسیون جهانی جودو نیستیم

آرش میراسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره شرایط پرونده جودوی ایران در دادگاه CAS گفت: در روزهای گذشته در دو گروه به سفارت سوئیس رفتیم و مدارک خود را برای دریافت ویزا این کشور ارائه کردیم. سفارت سوئیس همکاری خوبی در این مورد داشت و مدارک ما را تحویل گرفت. قرار شد طبق روال کاری از زمان ارائه مدارک، ویزای ما صادر شود.

وی شرح داد: موضوع دیگر بحث کارت سلامت است که به امید خدا در 10 روز خاتمهی منتهی به سفر و با همکاری با وزارت بهداشت آن را نیز دریافت خواهیم کرد تا در بدو ورود به سوئیس مشکل خاصی نداشته باشیم. کارهای اولیه اعزام را انجام دادیم و بلیت و هتل خود را رزرو کردیم. خدا را شکر تمام هماهنگی های لازم اجرا شده است و در صورت صدور ویزا به موقع در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) حضور خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون جودو درباره دیدار با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: جلسه سه ساعته ای را با صالحی امیری داشتم و با وزیر ورزش و جوانان و معاونت قهرمانی نیز درباره پیگیری مسائل مالی سفر صحبت هایی داشتم. در این موضوع خاص سلطانی فر و علی نژاد محبت ویژ ه ای داشتند و با کمک های خاص، فدراسیون جودو را تنها نگذاشتند. رئیس کمیته المپیک نیز در جلسه ای که داشتیم مشورت های بسیار خوبی ارائه کرد.

میراسماعیلی تأکید کرد: پرونده جودو یک پرونده ملی است و فقط پرونده جودو نیست. انتظار داشتیم که فدراسیون جودو، وزارت ورزش و کمیته المپیک یکدست شوند که خدا را شکر این اتفاق افتاده است. حضور سجادی به عنوان فردی باتجربه و کسی که سال ها در دستگاه دیپلماسی ورزشی و بین المللی بوده، برای ما نقطه قوتی است. داورزنی نیز به عنوان یک چهره بین المللی در این پرونده در کنار ما حضور خواهد داشت. فکر می کنم در این پرونده از تمام پتانسیل خود استفاده و سعی کردیم برای ارسال حتی یک ایمیل نیز با تمامی دستگاه ها هماهنگ باشیم و تمام جوانب را در نظر بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: پرونده جودو، پرونده حساسی است و تأکید می کنم که در این پرونده روبه روی فدراسیون جهانی نیستیم و در این مورد سیگنال هایی نیز دادیم، اما اختلاف نظر هایی داریم. مقصر اصلی پرونده جودوی ایران ورزشکاری است که فدراسیون جودوی ایران و فدراسیون جهانی جودو را درگیر موضوع کرده است. امیدوارم در این پرونده عادلانه قضاوت شود و همان طور که بارها صالحی امیری گفته است، اگر عادلانه قضاوت شود ادعای ما به ثبت خواهد رسید.

رئیس فدراسیون جودو شرح داد: مردم عزیزمان بدانند ما تمام تلاش خود را انجام دادیم و از هر ظرفیتی استفاده کردیم. دکتر ساعد وکیل ما و دستیاران ایشان سال ها تجربه بین المللی در پرونده های سیاسی دارند و وکلای بسیار کارآمدی هستند. تا امروز نیز لایحه خود را بسیار خوب بستیم و اسناد و مدارک مان را 26 شهریور ماه در دادگاه ارائه خواهیم کرد. طبق برنامه هر کدام از شاهدین فرصت 20 دقیقه ای خواهند داشت، البته ما در ارنج شهود را تغییراتی دادیم و سعی کردیم چیدمان شهود مدنظر خودمان باشد. فقط امیدوارم منابع مالی نیز به موقع برسد تا با توجه به هزینه ها مسئله ای برای حضور در دادگاه نداشته باشیم.

میراسماعیلی در مورد محکومیت فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت جریمه 170 میلیارد تومانی به مارک ویلموتس گفت: سال هاست که ما، قهرمانان رشته های غیرفوتبالی از این تبعیض و پول هایی که در فوتبال هزینه می شود، رنج می بریم. قرارداد ویلموتس حرف و حدیث هایی دارد که خاطر مردم را مکدر کرده است. در این سال ها خیلی از مربیان خارجی پول های زیادی را به جیب زدند و از فوتبال ایران بردند، اما هیچ خروجی مثبتی نداشتند. کی روش با وجود سالیان سال حضور در ایران و با توجه به هزینه های بسیار بابت قرارداد و اردوهای خارجی خروجی آنچنانی برای ما نداشت و ما شاهد موفقیت تیم ملی در مسابقات جام ملت های آسیا و عنوان قهرمانی نبودیم.

وی ادامه داد: همیشه افتخارآفرینی در رشته های دیگر بوده است و ما شاهد درخشش ورزشکاران در مسابقات المپیک، بازی های آسیایی، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا بودیم. اگر یک سوم پول های فوتبال در ورزش های دیگر خرج می شد قطعاً دستاوردهای ورزش ایران درخشان تر بود. البته ما قبول داریم که فوتبال به نوعی صنعت است، اما مشکل ما حضور دلال ها و فساد در فوتبال است. خدا را شکر این بار وزارت ورزش و جوانان ورود کرده و بانی مبارزه با فساد شده است. وزیر ورزش کار بزرگی را انجام داد و امیدوارم حمایت شود تا بتواند با فسادی که در ورزش وجود دارد و خود وزارتخانه استارت مبارزه با آن را زده است، برخورد کند.

رئیس فدراسیون جودو در خاتمه شرح داد: ورود نهاد های نظارتی نیز بسیار عالی است. در صفحه خود در شبکه های اجتماعی به مردم گفتم که بودجه رشته های موفقی مانند کشتی، وزنه برداری و تکواندو کفاف برنامه های بلندمدت شان را نمی دهد. بودجه فدراسیون جودو حدود سه میلیارد و 400 میلیون در سال است و در این شرایط باید دقت بیشتری روی قرارداد با مربیان خارجی وجود داشته باشد. مردم در حال حاضر از غرامت میلیاردی به ویلموتس ناراحت هستند و خوشحالم که علی نژاد مصرانه روی عدم حضور بازیکنان خارجی اصرار دارد. قطعاً هیچ کس با حضور بازیکنان و مربیان خارجی باکیفیت مسئله ای ندارد، اما وقتی می بینیم بازیکن درجه چندم به ایران می آید و پول های هنگفت می گیرد نیازمند نظارت بیشتر نهادها نظارتی خواهد بود. امیدوارم تقسیم ثروت برای رشته های غیرفوتبالی نیز منصفانه باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1282

به "میراسماعیلی: یک سوم پول فوتبال در رشته های دیگر خرج شود، دستاوردها درخشان خواهد شد، روبه روی فدراسیون جهانی جودو نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراسماعیلی: یک سوم پول فوتبال در رشته های دیگر خرج شود، دستاوردها درخشان خواهد شد، روبه روی فدراسیون جهانی جودو نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید