آشنایی با ویژگی های زندگی در کانادا

به گزارش مجله عکسها، کانادا فقط کشوری با مالی پویا نیست، این کشور پهناور امن و پایدار است، سیستم های مالی، سیاسی و نظام بهداشت و سلامت در این کشور در استانداردهای بالایی قرار گرفته است، کانادا میتواند به بهشتی بر روی زمین برای سرمایه گذاران تلقی گردد. در ادامه بیشتر از مزیت های این کشور برایتان خواهیم گفت.

آشنایی با ویژگی های زندگی در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

همه کشورها جنبه های مثبت و منفی خود را دارند، اما کانادا انتخاب محبوبی به ویژه برای ایرانیان است. مناظر طبیعی، خدمات بهداشتی و درمانی در سطح استاندارهای بین المللی و سیاست های پیشرو، ساکنان جدیدی را به سمت این منطقه عظیم شاقتصادی جذب می نماید.

اقتصاد در حال شکوفایی

کانادا دهمین اقتصاد عظیم جهان را دارد و کشوری است که به کشور با اقتصاد آزاد شناخته می گردد. راه اندازی یک کسب و کار در کانادا فرایند ساده ای دارد، و با این اقتصاد قوی فرصت زیادی برای پیروزیت و آغاز کسب و کار جدید وجود دارد. اگر هنوز کسب و کار خود را آغاز نکردید، نگران نباشید! بازار اشتغال در کانادا بسیار قوی است و بیکاری در کانادا پایین تر از بسیاری از مناطق دیگر در جهان است. سیستم بانکی کانادا پایه و اساس اقتصاد قوی و ایمن آن است و به مدت هفت سال متوالی توسط مجمع جهانی اقتصاد، پایدارترین اقتصاد معرفی شده است. این امنیت اقتصادی به کانادا اجازه می دهد کیفیت زندگی خوبی را برای اکثریت قریب به اتفاق ساکنان فراهم کند و به همین دلیل دومین کشور از لحاظ استاندارد زندگی سطح بالا به حساب می آید.

مراقبت های بهداشتی

سیستم بهداشت جهانی رایگان معروف است. البته رایگان به معنای کاملا رایگان نیست. این پول از اقتصادیاتی که سالانه افراد می پردازند تامین می گردد. با این وجود با پرداخت این اقتصادیات می توانید به پزشک مراجعه و از خدمات بهداشتی بدون پرداخت هزینه بهره ببرید. سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا یکی از بهترین سیستم ها در جهان است. به هر استان بودجه بهداشتی داده می گردد تا بصورت محلی اداره گردد و کارت های بهداشتی را برای همه ساکنان واجد شرایط صادر کند. در نتیجه اجازه دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای همه افراد فراهم می گردد. بسته به نوع ویزای شما، کارت بیمه مراقبت های بهداشتی که به شما داده می گردد متفاوت است.

نرخ پایین جرم

از سال 1991 تا کنون نرخ جرم در کشور کانادا به طور دائم در حال کاهش است. جنایات خشونت آمیز در کانادا نادر است و همین موضوع کانادا را به یکی از امن ترین کشورهای جهان تبدیل نموده است.

کیفیت بالا و هزینه بسیار کم مدارس و دانشگاهها

سیستم مدارس دولتی کشور کانادا از کیفیت بالایی برخوردار است و تا سرانجام دبیرستان تحصیلات برای همه ساکنین این کشور رایگان است. هزینه های دانشگاه ها نسبت به اروپا کمی بالاتر است، اما نسبت به بسیاری از کالج های آمریکایی مقرون به صرفه تر است.

طبیعت متنوع و مناظر بی نظیر

کشور کانادا مدعی بعضی از زیباترین و خوش منظره ترین مکان های جهان است. مکان های تفریحی در فضای باز فراوان است از پیاده روی و دوچرخه سواری گرفته تا اسکی و ماهیگیری و قایقرانی. تقریبا هر نوع فعالیت در فضای باز که فکرش را بکنید در کانادا و در یک محیط زیبا قابل انجام است. کانادا با حدود 10 میلیون کیلومتر مربع فضای حیرت انگیز دومین کشور عظیم جهان و بدون شک یکی از زیباترین هاست.این کشور مملو از قله های پراکنده برفی و دریاچه های درخشان و جنگل های وسیع است. هرگز به دیدن یک خرس قطبی یا خوابیدن در هتل یخی فکر نموده اید؟

اخیرا تورنتو به عنوان چهارمین شهر جذاب جهان برگزیده شد و حتی از دیگر شهرهای کانادا نیز زیباتر است. جمعیت نسبتا کم این کشور پهناور باعث شده که این کشور مهاجران را به خوبی بپذیرد.

سطح بالای اعتبار جهانی

مردم کانادا به داشتن رفتار محبت آمیز، خوش خلقی و مهمان نوازی معروف اند. کانادا در صحنه جهانی از احترام و اعتبار زیادی برخوردار است که بخشی از آن به دلیل پیشرفت سیاسی این کشور است.

علاوه بر موارد فوق موضوعی که این کشور را به مکانی جذاب برای مهاجرت تبدیل نموده، احترام به تفاوت ها است. فرقی نمی نماید از چه نژاد، مذهب یا گرایش سیاسی باشید. کانادا با آغوش باز از شما استقبال می نماید. در این کشور با تمام افراد به شکل مساوی برخورد می گردد و همه از آزادی کامل برخوردارند. بنابراین این کشور برای کسانی که به دنبال برابری حقوق هستند و دوست دارند آزادانه زندگی نمایند کشور بسیار ایده الی است.

کانادا کشور چند فرهنگی

فرهنگ انگلیسی-فرانسوی کانادا هویت ملی این کشور را تشکیل می دهد. بنابراین جای تعجب نیست که امروز این کشور یکی از متنوع ترین فرهنگ های ملل جهان را دارد. از 338 نماینده مجلس کانادا 41 نفر در خارج از این کشور متولد شده اند که نشان دهنده سطح بالای فرهنگ پذیرش در این کشور است.

امکان ندارد که در خیابان های تورنتو یا ونکوور قدم بزنید بدون اینکه صدای یک زبان خارجی را نشنوید یا بوی وسوسه انگیز غذاهای کشورهای مختلف به مشام تان نخورد. موج مهاجرت از اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی تنوع رستوران های کانادا را تقویت و غنی تر نموده است. در بیشتر شهرهای عظیم غذاهای بین المللی متنوعی وجود دارد، از ویتنامی و تایلندی گرفته تا ایرانی و لبنانی.

زندگی در کانادا نسبت به بسیاری از کشورها راحت تر است زیرا پذیرش و احترام به مهاجران فرهنگ ملی این کشور است. مردم کانادا با کسانی که به کشور آنها مهاجرت می نمایند بسیار گرم برخورد می نمایند.

روحیه چند فرهنگی در رویکرد سیاست پذیرش مهاجرت به خوبی پیدا است. سواستفاده نژادی در این کشور جایی ندارد تا جایی که کشور کانادا به عنوان بهترین کشور جهان برای پذیرش و تحمل اقلیت ها انتخاب شده است. کانادا مدتهاست که به مزیتی که مهاجران ماهر می توانند با خود در این کشور و به ویژه اقتصاد این کشور همراه داشته باشد توجه خاصی دارد. سیاست مهاجرتی معقول و منصفانه این کشور برای تمام افرادی که واقعا تمایل دارند زندگی پیروز در کانادا را برای دستیابی به اهداف خود رقم بزنند در دسترس است.

کانادا سرزمینی با پتانسیل طبیعی بالا

اقتصاد پایدار کانادا بر پایه های ثروت طبیعی این کشور ساخته شده است. علاوه بر آن درآمد زیادی از صنعت نفت و گاز، طلا، مس، سنگ آهن و اورانیوم در فراوری ناخالص داخلی چشمگیر این کشور نقش دارد. دشت های مرکزی غنی برای کشاورزی ایده آل است و به کانادا اجازه می دهد مقدار قابل توجهی گندم و سایر غلات و همچنین محصولات چوبی صادر کند. طبیعت دیدنی این کشور سرمایه بالقوه گردشگری است که باعث شده کشور کانادا از صنعت پر رونق گردشگری نیز بهره ببرد.

با بیش از 250 هزار مهاجر که هر سال برای زندگی وارد این کشور می شوند، کانادا از جمله کشورهایی است که مقصد بسیاری برای هر مهاجران بالقوه به حساب می آید. دلایل بسیار زیادی برای مهاجرت و زندگی در کانادا وجود دارد، اما اگر دلیل اصلی ذکر شده در بالا انگیزه کافی برای مهاجرت به این کشور را در شما ایجاد ننموده و هنوز در تصمیم گیری دچار شک و تردید هستید، مشاوران مهاجرتی ما در موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت به سوالات شما پاسخ داده و شما را در امر مهاجرت همراهی می نماید.

منبع: پارسی کانادا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 985

به "آشنایی با ویژگی های زندگی در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با ویژگی های زندگی در کانادا" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ویژگی های زندگی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید