مشکل تامین کود کشاورزی در آذربایجان غربی وجود ندارد

به گزارش مجله عکسها، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هیچ گونه کمبود یا مسئله ای در تامین کود کشاورزی در استان وجود ندارد.

مشکل تامین کود کشاورزی در آذربایجان غربی وجود ندارد

به گزارش خبرنگاران از ارومیه، علیرضا قربانی با بیان اینکه 100 نفرعامل فعال توزیع کننده کود در استان وجود دارد، اضافه کرد: کود های یارانه ای با قیمتی کمتر نسبت به بازار آزاد در اختیار کشاورزان متقاضی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اتمام فصل کشت پاییزه در استان، اضافه کرد: در حال حاضر60هزار و 850 تن از اندازه سهمیه 91 هزار تنی کود برای سال زراعی جاری تدارک و تامین و در بین کارگزاران استان توزیع شده است که شامل 52 هزار و 500 تن کود اوره، 4 هزار و 800 تن کود فسفاته و 3 هزار و 550 تن کود پتاسه است.

این مسئول اضافه کرد: اندازه10 هزار و 200 تن نیز به عنوان ذخیره در انبار های شرکت خدمات حمایتی استان آماده توزیع است.

قربانی با بیان اینکه هیچ گونه کمبود یا مسئله ای در تامین کود کشاورزی در استان وجود ندارد، ادامه داد: این فرایند ذخیره سازی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حدود 2700 تن، معادل 27 درصد بیشتر است و استان با آمادگی بیشتری از نظر ذخیره استراتژیک به استقبال کشت های پائیزه و بهاره می رود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه وظیفه و رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزایش راندمان تولید و بالا بردن بهره وری در سطح کشور و استان است، اضافه کرد: با وجود همه محدودیت های مالی، ارزی و اجرایی به ویژه درگیری کشور با بیماری منحوس کرونا، طبق برنامه ریزی به عمل آمده، تامین و تدارک انواع نهاده های کشاورزی مطابق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی هدف گذاری و در دستور کار قرار گرفته است.

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2030

به "مشکل تامین کود کشاورزی در آذربایجان غربی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل تامین کود کشاورزی در آذربایجان غربی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید