خودروسازان عظیم دنیا و اشتباه های آنها در سال 2020
به گزارش مجله عکسها، با اشتباها های قابل توجهی که خودروسازان عظیم دنیا همچون بی ام وف جیپ، کیا، تسلا و کادیلاک در سال 2020 انجام داده اند آشنا شوید.
با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.
خبرنگاران - خودروسازان عظیم از جمله جنرال موتورز، بی ام و، جیپ، کیا، تسلا و کادیلاک در سال 2020 اشتباهاتی انجام دادند که می تواند در بلندمدت صدمات زیادی به اعتبارشان وارد کند.
در این مقاله به 6 اشتباه خودروسازان در سال 2020 می پردازیم.
سال سخت 2020
سال 2020 را می توان یکی از سخت ترین دوره ها برای تمام دنیا نامید و شاید هیچ فردی در این زمینه با ما مخالف نباشد.
شیوع ویروس کرونا در ماه مارس زندگی روزمره در سراسر دنیا را تعطیل و به نوعی منجمد کرد.
از جمله صنعت خودرو که پیش از آن به خوبی در حال پیشرفت بود.
فیات کرایسلر اتومبیلز و گروه پژو سیتروئن اظهار داشتند که در یک توافق قصد دارند چهارمین خودروساز عظیم دنیا را با نام استلانتیس راه اندازی نمایند.
فورد با معرفی برونکو 2021، یکی از نمادین ترین محصولات خود را احیا کرد.
جنرال موتورز نیز برند هامر را دوباره احیا کرد و با اضافه کردن نشان GMC به جلوپنجره، آن را به یک خودروی الکتریکی تبدیل کرد.
اشتباهات بعضی از خودروسازان عظیم دنیا در سال 2020
بااین حال حتی سال 2020 نتوانست مانع انجام یک یا دو گام اشتباه توسط بعضی خودروسازان گردد.
ارتباط جنرال موتورز با نیکولا و تمایل بی ام و برای عرضه خدمات اشتراکی به مشتریان از جمله اقدامات اشتباهی بود که در سال 2020 انجام شد.
با توجه به انتها یافتن سال 2020، در این مقاله 6 اقدام اشتباه را در صنعت خودروسازی معرفی می کنیم.
نیکولا؛ انتخاب اشتباه جنرال موتورز
چه کسی می تواند جنرال موتورز را به خاطر تمایل برای نزدیک شدن به یک استارتاپ سازنده خودروی الکتریکی سرزنش کند؟
خودروسازان قدیمی و سازندگان کاملا جدید خودروی برقی، امسال هر کدام شریکی برای آینده خود پیدا کردند.
فورد و ریوین با هم قرارداد همکاری بستند و به هم نزدیک شدند.
هیوندای و ریمک برای افزایش همکاری ها گام هایی برداشتند و شایعاتی در خصوص تمایل نیسان به تصاحب یا امضای قرارداد همکاری با هرکول (Hercules) وجود دارد.
به دلیلی عجیب، وقتی جنرال موتورز برای یافتن شریکی مطمئن به اطراف خود نگاه می کرد، در نگاه اول به نیکولا تمایل پیدا کرد.
نیکولا استارتاپ سازنده خودروی الکتریکی که تبلیغات آن، نوید فراوری یک وانت پیک آپ هیدروژنی و الکتریکی و کامیون کشنده برقی را در آینده می دهد.
سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری این دو شرکت اعلام و جنرال موتورز به شریک نیکولا برای ساخت وانت آینده بجر (Badger) تبدیل شد.
مشکل کوچک و افتضاح عظیم
اما مسئله ای کوچک در این زمینه به وجود آمد.
جنرال موتورز پس از انتشار گزارش Hindenburg Research مبنی بر کلاهبرداری نیکولا و تروور میلتون، مدیرعامل آن، فهمید دقت کافی در کار خود نشان نداده است.
جنرال موتورز سعی کرد در کنار شریک جدید خود بایستد.
اما روزهای خوش کمتر از دو ماه طول کشید و مشارکت منتفی شد و بجر به طور ناخواسته در این میان قربانی شد.
هرچند شاید هرگز بجر زنده نبود که بخواهد قربانی گردد.
هر دو شرکت برای آبروداری، توافقنامه جدیدی امضا کردند تا نیکولا پیشرانه های پیل سوختی هیدروژنی برای کامیون کشنده آینده خود تأمین کند.
ممکن است این موضوع واقعی نباشد؛ اما احتمال رخ دادن آن نیز وجود دارد.
سؤال اساسی این است که چرا جنرال موتورز، نیکولا را انتخاب کرد، درحالی که استارتاپ های معتبر و امیدوارنماینده زیادی در زمینه فراوری خودروی الکتریکی وجود دارد؟
به عنوان مثال شرکت های مانند لوسید، فیسکر و فارادی فیوچر وجود داشتند که هر خودروساز عظیمی می توانست از میان آن ها انتخاب کند.
حتی موارد بیشتری وجود دارد.
اما جنرال موتورز تنها به نیکولا چسبید و به خاطر این انتخاب، لطمه عظیمی به اعتبار غول خودروسازی آمریکا وارد شد.
نابود کردن نام تجاری اپتیما توسط کیا
در اوایل امسال، این خبر منتشر شد که نسل بعدی کیا اپتیما از نام Optima استفاده نمی نماید.
در عوض، کیا آن را K5 می نامد و نام Optima را که از زمان معرفی این مدل در ایالات متحده استفاده می گردد، بازنشسته می نماید.
این حرکت عجیب و غریبی بود و باعث از بین رفتن نام تجاری معروفی می گردد که این شرکت طی دو دهه برای ساخت و افزایش اعتبار آن زحمت کشید.
اما نام K5 با آنچه این شرکت در کشور خود ارائه می دهد، مطابقت بیشتری دارد.
در سال های اخیر، خودروسازان از نام های عددی که طی دهه های زیادی خودروسازان آلمانی از آن استفاده می نمایند، دور شده اند.
لینکلن یکی از اولین کسانی بود که از چنین طرح هایی دور شد و کادیلاک همین حرکت را در اواخر سال 2019 اظهار داشت.
این چیزی است که تغییرات کیا را جالب تر می نماید.
تعیین نیست که آیا کیا بهه عنوان یکی از خودروسازان عظیم دنیا میخواهد نام کل محصولات خود را در ایالات متحده تغییر دهد یا خیر.
اگرچه این شرکت هم اکنون مدل هایی در آمریکا ارائه می دهد که در کره جنوبی نام های بر گرفته از K دارند.
به عنوان مثال، کیا فورته، کادنزا و K900 به ترتیب K3 ،K7 و K9 نامیده می شوند.
اشتباه جیپ درباره رانگلر
قانون شماره یک در تجارت می گوید به رقابت پاسخ دهید؛ اما واکنش نشان ندهید.
پاسخ در حقیقت به فرآیندی می گویند که خوب درباره آن اندیشیده شده است.
درحالی که واکنش ها معمولا تند و سریع هستند و به ندرت به نفع شرکت تمام می شوند.
این دقیقاً همان چیزی است که جیپ درباره رانگلر روبیکان 392 انجام داد.
اقدامی که در اصل واکنشی به معرفی فورد برونکو بود و صادقانه بگویم، حرکتی ناامیدنماینده است.
پیش از این بعضی شرکت ها چنین اقدامات شتاب زده ای انجام داده اند و جیپ در این زمینه تنها نیست.
بعضی پیشرانه V8 را برای جیپ رانگلر سفارش می دهند و بعضی از شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش نیز چنین چیزی برای مشتریان عرضه می نمایند.
این ها مشتریان بسیار خاصی هستند که رانگلر را برای هدفی کاملا خاص، سفارشی می نمایند و احتمالاً هیچ ارتباطی با آن چه مخاطبان اصلی رانگلر بیشترین لذت را از آن می برند، ندارد.
آفرود و رانندگی در مسیرهای سنگلاخی، فعالیت هایی با سرعت پایین است که تعداد دنده ها ، قدرت مانور، فاصله کف خودرو از زمین و گشتاور اهمیت بیشتری نسبت به سرعت گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت یا توانایی حرکت با سرعت بالا دارند.
اوضاع با توجه به گفته های قبلی جیپ درباره مناسب نبودن پیشرانه V8 برای رانگلر ناخوشایندتر شده است.
جدا از بخش کوچکی از متعصبان سخت گیر موپار (Mopar) که درآمد کافی برای خرید جیپ رانگلر روبیکان 392 دارند، این مدل به اندازه رانگلر معمولی محبوب نخواهد بود.
علاوه بر این، جیپ رانگلر روبیکان برای افزایش سود جیپ ساخته نشده است.
این محصول برای کاهش سرعت هیجان مصرف نمایندگان در خرید فورد برونکو ساخته شده است که بیش از 190 هزار رزرو تأییدشده توسط خریداران مشتاق دارد.
متأسفانه این طرح شکست خورده است.
زیرا در انتها سال 2020 هستیم و تقریبا هر روز درباره فورد برونکو صحبت می کنیم.
درحالی که روبیکان 392 تقریبا جایی در میان اخبار صنعت خودروسازی ندارد.
انصراف دادن نمایندگی های کادیلاک
کادیلاک در اواخر امسال اقدام جسورانه ای انجام داد.
نه تنها به نمایندگی ها اجازه داد از انجام به روزرسانی های لازم برای آماده سازی خودروهای الکتریکی آینده این برند انصراف دهند، بلکه به آن ها پیشنهاد خرید داد.
تقریبا یک پنجم نمایندگی های کادیلاک انصراف دادند که حتی دادن این گزینه به نمایندگی ها، حرکتی اشتباه و غی رمنطقی به نظر می رسد.
کادیلاک نیز به عنولن یکی از خودروسازان عظیم دنیا Lyriq اولین خودروی کاملا الکتریکی این برند خواهد بود که قرار است در سال 2023 وارد بازار گردد.
درحالی که بیشتر محصولات این شرکت یا تقریبا همه آن ها، می توانند تا سال 2030 تمام برقی شوند.
اگر کادیلاک بخواهد خود را به عنوان یک برند لوکس در زمینه ساخت خودروی برقی معرفی کند، باید خدمات بی عیب و نقصی به مشتری ارائه دهد.
اما پوشش پراکنده نمایندگی های کادیلاک برای این منظور، برعکس به نظر می رسد.
برند GMC در حال آماده سازی هامر تمام برقی است.
ولی تا به امروز تنها نیمی از نمایندگی های GMC موافقت خود را برای فروش خودروی الکتریکی اعلام نموده اند.
خودروسازان می توانند خودروهای عالی بسازند.
اما تجربه فروش ضعیف می تواند مانع موفقیت یک وسیله نقلیه جدید گردد.
کشمکش تسلا با کالیفرنیا
با توجه به حرکاتی مانند کوچک جلوه دادن خطر همه گیری بیماری COVID-19 و تأمین ظاهراً نوع اشتباهی از دستگاه های ونتیلاتور به بیمارستان ها، بی اهمیت خواندن پاسخ ایلان ماسک به ویروس کرونا کتمان حقیقت خواهد بود.
شاید بدتر از همه، تسلا با وجود دستور عدم انجام این کار، علیه مقامات کالیفرنیا جنگید و کارخانه فریمونت را مجدداً بازگشایی کرد.
آیا می خواهید درباره لجبازی های تسلا به عنوان یکی از خودروسازان عظیم دنیا بیشتر بدانید؟
مسئله ای نیست، گزارش واشنگتن پست یادآور می گردد این خودروساز به کارگرانی که از بازگشت به محل کار خود احساس راحتی نمی نمایند، گفت می توانند در خانه بمانند.
حداقل دو کارگر وقتی به سر کار خود باز نگشتند، اخطار انتها قرارداد دریافت کردند.
از دیدگاه تجاری، قابل درک است که چرا تسلا می خواهد کارخانه حیاتی فریمونت را در اسرع وقت دوباره بازگشایی کند.
اگرچه این کار در شرایط کنونی تصمیم بسیار وحشتناکی به نظر می رسد.
به نظر می رسد تسلا به بخش بهداشت گفته است این شرکت بیش از مقامات پزشکی در خصوص کاهش بیماری همه گیر اطلاعات دارد.
بی ام و و آینده ای پرمخاطره
بی ام و در اوایل امسال برنامه بلندپروازانه خود را برای ارائه به روزرسانی های بی سیم در محصولات اظهار داشت.
این شرکت به این ترتیب آینده ای بسیار دور از ذهن را که هیچ کسی تا به امروز معرفی ننموده است، کلید زد.
این خودروساز آلمانی اشاره نمود که می تواند بعضی از ویژگی های سخت افزاری را روی وسایل نقلیه خود نصب کند.
سپس به مشتریان اجازه می دهد به وسیله پرداخت هزینه اشتراک به آن ها دسترسی داشته باشند و دسترسی آن ها را به وسیله نرم افزار محدود می نماید.
این شرکت پیشنهاد داده است که چنین ویژگی هایی می تواند شامل استارت زدن از راه دور خودرو، جایگاه های گرم شونده، حافظه جایگاه برقی و موارد دیگر باشد.
بی ام و به عنوان یکی از خودروسازان عظیم دنیا برای اولین بار با قرار دادن اپل کارپلی در پشت یک پی وال (paywall - برنامه پرداخت آنلاین) اضافه کردن اشتراک های داخل خودرو را آغاز کرد.
بی ام و از مشتریان خواست که بیش از 80 دلار در سال برای دسترسی به خدمات بپردازند.
این شرکت در اواخر سال 2019 از ارائه ی خدمات اشتراکی عقب نشینی کرد.
اما ظاهراً بی ام و از قصد خود منصرف نشده است و از مکان دیگری برای اضافه کردن اشتراک در خودرو استفاده می نماید.
با ادامه نفوذ فناوری به خودروها، خودروسازان ممکن است مشتاق کسب درآمد از بعضی ویژگی ها به وسیله خدمات اشتراکی باشند.
جنرال موتورز با OnStar و مشترکان دوره ای موفقیت چشم گیری کسب نموده است.
خدمات اشتراکی در همه جا وجود دارد و در حال تکثیر است.
بنابراین منطقی به نظر می رسد که خودروسازان سعی در ورود به این حوزه داشته باشند.
بااین حال، هزینه های ماهیانه 10 تا 15 دلار می تواند به سرعت افزایش یابد و به آینده ای منجر می گردد که ممکن است فرد مجبور باشد بین داشتن Netflix یا جایگاه های گرم شونده، به مدت یک ماه تصمیم بگیرد.
منبع: زومیت
منبع: بیت ران