مشاور امنیت ملی آمریکا: قدرت های خارجی قصد سوءاستفاده از روابط نژادی آمریکا را دارند

به گزارش مجله عکسها، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده است که دشمنان خارجی در حال کوشش برای سوءاستفاده و بهره برداری از روابط نژادی در آمریکا هستند.

مشاور امنیت ملی آمریکا: قدرت های خارجی قصد سوءاستفاده از روابط نژادی آمریکا را دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در مصاحبه با ای بی سی نیوز گفت: دشمنان خارجی در کوشش هستند از روابط نژادی آمریکا سوءاستفاده نمایند.

اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی است که اعتراضات به خاطر قتل جرج فلوید شهفرایند سیاه پوست توسط یک مأمور پلیس سفیدپوست در سراسر آمریکا ادامه دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: توئیت هایی را امروز از چینی ها مشاهده نموده ام که نشان می دهد آنها به نوعی از اتفاقاتی که در آمریکا اتفاق افتاده است، ابراز رضایت نموده اند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره توئیت مارکو روبیو سناتور آمریکایی که نوشته است حداقل 3 دشمن خارجی به دنبال سوءاستفاده از رویدادهای داخلی آمریکا هستند، گفت: سناتور روبیو 100 درصد درست گفته است که دشمنان خارجی در کوشش برای سوءاستفاده از این بحران هستند تا به دموکراسی ما لطمه وارد نمایند. ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد این اتفاق بیفتد.

وی گفت: می خواهم به دشمنان خارجی مان چه زیمبابوه باشد چه چین بگویم که تفاوت بین ما و شما این است که افسری که جرج فلوید را به قتل رسانده است، مورد بازپرسی و محاکمه قرار خواهد گرفت و محاکمه وی منصفانه خواهد بود. مردم آمریکا خواهان اعتراض مسالمت آمیز هستند. مردم آمریکا به خاطر اعتراضات مسالمت آمیز به زندان نمی فرایند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره نحوه مقابله با دشمنان آمریکا مثل چین و روسیه و کوشش آنها برای ایجاد ناآرامی های بیشتر در این کشور، گفت: این احتمال وجود دارد که فعالان روسی نیز چنین اقداماتی را در آمریکا انجام دهند.

وی ادعا کرد: شاید اختلافات سیاسی در آمریکا وجود داشته باشد ولی ما قبلاً این بحران ها را پشت سر گذاشته و بر آنها غلبه نموده ایم.

وی درباره جمهوری اسلامی ایران نیز مدعی شد: به ایران نگاه کنید، این کشور یقیناً در اینجا مشغول فعالیت است. شما نیز این واقعیت را می دانید. ما ابزارهایی در اختیار داریم. ما در حال همکاری با متحدان و هم پیمانان نزدیک خود هستیم. من با همکارانم و مشاوران امنیت ملی تبادل نظر می کنم و در روزهای آینده نیز آنها را دیدار خواهم کرد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1132

به "مشاور امنیت ملی آمریکا: قدرت های خارجی قصد سوءاستفاده از روابط نژادی آمریکا را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی آمریکا: قدرت های خارجی قصد سوءاستفاده از روابط نژادی آمریکا را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید