مجوز چاپ کتاب به کردستان واگذار می گردد

به گزارش مجله عکسها، استاندار کردستان گفت: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به زودی مجوز چاپ کتاب به بعضی استان ها واگذار می گردد که یکی از این استان ها، استان کردستان است.

مجوز چاپ کتاب به کردستان واگذار می گردد

به گزارش خبرنگاران، بهمن مرادنیا، در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب کردستان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تقدیر از زحمات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب کار بسیار ارزشمند و خوبی است چراکه حضور ناشران ملی، بین المللی و اقلیم کردستان عراق نشان دهنده اهمیت این نمایشگاه برای مردم استان است.

وی با اشاره به استقبال و حضور مردم استان در این نمایشگاه اضافه کرد: شاید به دلیل مسائل مالی و افزایش قیمت کاغذ و در نتیجه سال جاری استقبال از نمایشگاه کمتر از سال های گذشته بوده اما حضور مردم در نمایشگاه بسیار امیدوارنماینده است.

مرادنیا مطرح نمود: 620 ناشر از سراسر کشور تمایل به حضور در نهمین دوره نمایشگاه کتاب کردستان را داشتند اما با توجه به محدودیت مکانی و فضای نمایشگاه استان، 377 ناشر پذیرفته و در 240 غرفه ساماندهی شدند.

وی اظهار داشت: 80 هزار عنوان کتاب در نهمین دوره نمایشگاه کتاب کردستان از ناشران ملی، بین المللی، استانی و اقلیم کردستان در معرض دید علاقمندان واقع شده است.

استاندار کردستان از همه دانشجویان و اهل کتاب استان کردستان دعوت کرد تا در این نمایشگاه حضور یافته و ضمن آشنایی با تازه های نشر اقدام به خرید کتاب نمایند.

وی اظهار داشت: برای ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر در مردم برای حضور در نمایشگاه کتاب باید تبلیغات گسترده تری در سطح استان شکل بگیرد و خانواده ها، اساتید، معلمان فرزندان و دانشجویان خود را به حضور در نمایشگاه و خرید کتاب تشویق نمایند.

مرادنیا با اشاره به احداث نمایشگاهی در خور و شان مردم استان اضافه کرد: در این بخش اختصاص زمین و مجوز احداث نمایشگاه از سوی دولت صادر شده و برای احداث به بخش خصوصی واگذار شده است متاسفانه اتاق بازرگانی در احداث نمایشگاه تأخیر و تعلل نموده که در صورت ادامه این روند، زمین و مجوز به بخش خصوصی متقاضی دیگری واگذار می گردد.

وی اعلام نمود: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به زودی مجوز چاپ کتاب به بعضی استان ها واگذار می گردد که یکی از این استان ها، استان کردستان است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ناشران برای چاپ کتاب باید از تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت نمایند، یادآور شد: از این به بعد مجوز چاپ کتاب به تعدادی از استان ها از جمله استان کردستان واگذار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 507

به "مجوز چاپ کتاب به کردستان واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز چاپ کتاب به کردستان واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید