مانور سپر بولیواری ونزوئلا برای استقبال از کشتی های سوخت رسان ایرانی

به گزارش مجله عکسها، ونزوئلا همزمان که آماده می گردد تا نفتکش های ایرانی را اسکورت کند، روز پنجشنبه دست به آزمایش های موشکی زد تا آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه ماجراجویی آمریکا نشان دهد.

مانور سپر بولیواری ونزوئلا برای استقبال از کشتی های سوخت رسان ایرانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در جریان ملاقات با فرمانده بلند پایه ارتش که گزارش آن از تلویزیون دولتی پخش می شد گفت: ما شاهد تمرین های نظامی در جزیره اورچیلا بودیم که در جریان آن تست های موشکی با دقت بسیار بالا برای دفاع از آب ها و سواحل کشور انجام گرفت.

به گزارش یورونیوز، منابع نظامی ونزوئلا اعلام نموده اند که آزمایش های موشکی در چارچوب عملیاتی موسوم به سپر بولیواری و به وسیله سامانه هایی که از ماه فوریه به صورت دائمی در این مکان نصب شده اند، اجرا شده است.

این آزمایش موشکی همزمان با نزدیک شدن کشتی های سوخت رسان ایرانی به ونزوئلا و احتمال ماجراجویی آمریکا اجرا شده است. کاراکاس پیش تر نیز اعلام نموده بود که برای تامین امنیت نفتکش هایی که قرار است بخشی از سوخت مورد احتیاج ونزوئلا را تامین نمایند آنها را در دریا اسکورت خواهد نمود.

وزیر دفاع ونزوئلا روز چهارشنبه اعلام نموده بود که به محض ورود نفت کش های ایرانی حامل سوخت به منطقه انحصاری مالی این کشور، نیروهای نظامی برای اسکورت آن اعزام می شوند.

نفت کش های فورچون، فورست، پِتونیا، فاکسون و کلیول حدود 1.5 میلیون بشکه سوخت فراوری ایران را به مقصد ونزوئلا حمل می نمایند. این نفت کش ها در نیمه اول ما مه از کانال سوئز گذشتند و انتظار می رود اواخر ماه مه یا اوایل ماه ژوئن به مقصد برسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1114

به "مانور سپر بولیواری ونزوئلا برای استقبال از کشتی های سوخت رسان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور سپر بولیواری ونزوئلا برای استقبال از کشتی های سوخت رسان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید