تولیدات سینمایی باید در تراز فرهنگ انقلاب اسلامی باشد

به گزارش مجله عکسها، تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی در دولت مردمی با بیان اینکه در پی سینمای پاک و اسلامی هستیم، گفت هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی فرصتی مهم برای تقویت صنعت سینمای ایرانی اسلامی است.

تولیدات سینمایی باید در تراز فرهنگ انقلاب اسلامی باشد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این جلسه که شب گذشته (27 بهمن) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید، با اشاره به نقش سینما در فرهنگ سازی عمومی، اضافه کرد: نقش بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نهاد ملی سینما حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مأموریت های پیش روی بنیاد سینمایی فارابی با هدف ارتقای جایگاه صنعت سینمای ایران ادامه داد: امیدواریم با حمایت های ویژه رئیس جمهور و مساعدت و همکاری مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده شاهد اتفاق ویژه در بنیاد سینمایی فارابی و اعتلای این نهاد سینمایی به ویژه در بخش فراوریات سینمایی در تراز انقلاب اسلامی باشیم چرا که این موضوع همیشه یکی از منویات رهبر معظم انقلاب است و باید کوشش کنیم با همراهی هیأت امنای بنیاد فارابی بخشی از این مطالبات که گامی در جهت جهاد تبیین به شمار میرود را اجرایی کنیم.

رئیس شورای هنر با تاکید بر اینکه در پی سینمای پاک و اسلامی هستیم، ادامه داد: امیدواریم با فراوریات فاخر در تراز انقلاب اسلامی، شاهد فراوری آثار سینمایی در شأن دیدگاه های فرهنگی نظام اسلامی و احکام اسلامی باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعلاوه ارتقای کمی و کیفی در فراوریات بنیاد سینمایی فارابی و سینمای ایران را یکی از افق های پیش روی دولت مردمی دانست و با اشاره به اهمیت اقتصاد فرهنگ توضیح داد: نگاه ما همیاری و یاری متقابل اقتصاد و فرهنگ است و هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی باید ظرفیت حداکثری عملیاتی و اجرایی خود را به نفع سینمای ایران فعال کند، چرا که نگاه ما به این جلسه و عزیزانی که در هیات امنا هستند تشریفاتی و به مثابه شورای سیاستگذاری نیست و امیدواریم با نگاهی کاملا اجرایی و عملیاتی بتوانیم قدم هایی برای اعتلای سینمای ایران برداریم.

در این جلسه سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز با ارائه گزارشی، به تازه ترین مختصات سینمای دنیا در عرصه فرهنگ و اقتصاد و جایگاه سینمای ایران در حوزه فراوری و اقتصاد در منطقه اشاره و برنامه های آینده و طرح تحول این بنیاد را تشریح کرد.

در بخش دیگری از این جلسه، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی نیز با اشاره به شرایط سینمای ایران و بیان نیازهای اساسی فراوری و توزیع آثار سینمایی به الزامات پیشروی این صنعت و نقش بنیاد فارابی در تحقق این الزامات اشاره نمود.

در ادامه اعضای هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی به تشریح نقطه نظرات و راهکارهای اجرایی برای اعتلای جایگاه این بنیاد و یاری آن به عرصه فرهنگ سازی سینما در گام دوم انقلاب اسلامی پرداختند.

در خاتمه جلسه نیز مقرر شد جلسه بعدی هیأت امنا در نیمه دوم اسفند ماه امسال برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2177

به "تولیدات سینمایی باید در تراز فرهنگ انقلاب اسلامی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدات سینمایی باید در تراز فرهنگ انقلاب اسلامی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید