مؤثرترین نحوه استفاده از روغن آرگان

به گزارش مجله عکسها، تهران (پانا) - طلای مایع برترین واژه ای است که برای توصیف روغن آرگان به کار می برند. چرا که خواص روغن آرگان طبیعی به مقدار قابل توجهی گسترده است. این روغن گیاهی علاوه بر اینکه سلامت پوست و موی شما را تضمین می نماید، کاربردهای زیبایی بیشماری نیز دارد.

مؤثرترین نحوه استفاده از روغن آرگان

مانند هر ماده دیگری، روش های استفاده متفاوتی برای این روغن معرفی شده است. روش هایی که بسته به کاربرد و هدفی که قرار است دنبال کند، فرق دارد. در نتیجه برای اینکه تأثیرگذارترین روش های استفاده از روغن آرگان برای پوست و مو را بشناسید، باید اطلاعاتی در خصوص کاربردهای این ماده داشته باشید.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای سلامت و زیبایی ساقه مو

این ماده طبیعی حاوی اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است که هر کدام از آن ها بخشی از تغذیه ساقه مو را به عهده می گیرند. شما می توانید به طرق مختلف از این ماده طبیعی به نفع تقویت موهای خود بهره ببرید:

آبرسان ساقه مو

این روغن به علت وجود اسید اولئیک و اسید لینولئیک به ساقه موها چربی طبیعی بخشیده و از خشک شدن آن ها جلوگیری می نماید. همانطور که می دانید موی خشک مستعد انواع عارضه ها و آسیب ها می باشد. بنابراین آبرسان بودن آرگان مزیت حفظ ساقه مو از موخوره یا شکنندگی را نیز در پی دارد.

بعلاوه وجود ویتامین E در این روغن، به ساقه مو درخشندگی بخشیده و بافت صاف و یکدستی به آن می دهد.

روش استفاده:

برای اینکه بیشترین نفع را از این روغن به عنوان آبرسان ساقه مو ببرید، بهتر است این اقدامات را انجام دهید.

پس از استحمام موهای خود را با حوله تمیز خشک کنید. خشک کردن موها باید در حدی باشد که آب موها گرفته شده و رطوبت آن باقی بماند.

سپس چند قطره روغن آرگان را در کف دست خود قرار داده و دست هایتان را به هم بمالید.

در این مرحله ساقه موها را با کف دست ها و از بالا به پایین ماساژ داده تا ساقه تک تک موهایتان به این روغن آغشته شوند.

این کار را هر بار پس از استحمام انجام دهید. بهتر است در هر هفته دو تا سه بار از روغن آرگان بر روی ساقه موهای خود بهره ببرید.

محافظت از مو در مقابل عوامل آسیب زننده

وجود اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک در این روغن باعث ایجاد یک لایه محافظتی بر روی ساقه مو می گردد. این لایه از بروز آسیب هایی مانند موخوره و شکستگی موها جلوگیری می نماید. بعلاوه استفاده از رنگ موها و انواع مواد شوینده و البته وسایل حرارتی آرایش مو، نمی تواند موی پوشیده شده از این لایه محافظتی را مورد آسیب قرار دهد. البته یکی دیگر از عوامل آسیب زننده به موها، نور آفتاب است. این نوع آسیب نیز با وجود روغن آرگان به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می نماید.

روش استفاده:

برای اینکه آسیب های ناشی از استعمال رنگ موهای شیمیایی به حداقل مقدار ممکن برسد، بهتر است پس از انجام فرآیند رنگ کردن موها، از روغن تراپی آرگان بهره ببرید.

در این روش باید پس از شستشوی موها و گرفتن رطوبت آن، این روغن را به صورت مداوم بر روی ساقه موهایتان ماساژ بدهید.

لوسیون ترمیم کننده موی آسیب دیده

بدون شک روغن پارچه تراپی به وسیله روغن های گیاهی مانند آرگان، یک روش مؤثر در ترمیم بافت از دست رفته و تقویت ساقه مو است. این ماده با وجود انواع ویتامین ها، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها به خوبی موهای آسیب دیده را ترمیم می نماید.

ساقه موهای آسیب دیده نازک و خشک شده، حالت وزی به خود گرفته و به شدت مستعد موخوره و قطع شدن هستند. آرگان به عنوان یکی از برترین روغن ها برای مو، به خوبی از پس تقویت ساقه مو برمی آید و به این ترتیب سلامت موها را برمی گرداند.

روش استفاده:

بسته به بلندی موهای خود، هشت تا ده قطره از روغن خالص آرگان را با کف دست های خود بر روی ساقه موها ماساژ دهید.

ماساژ دادن ساقه مو با این روغن گیاهی را به مدت ده دقیقه ادامه دهید.

ساقه موها را با استفاده از یک پارچه خشک و تمیز بپوشانید.

یک شب تا صبح موها را به همین حالت باقی بگذارید و صبح روز بعد آن را شسته و خشک کنید.

حالت دهنده

اگر نمی خواهید حالت دهنده های شیمیایی فقط با هدف زیبایی بخشیدن موقت به موها، سلامت آن را از بین ببرند، این روغن گیاهی را جایگزین آن ها کنید.

روش استفاده:

یک تا دو قطره روغن را کف دست خود بمالید.

کف دستتان را بر روی ساقه های خشک و تمیز موها بمالید.

سعی کنید ساقه تمام موهایتان را به روغن آغشته کنید.

حالا می توانید موها را آنطور که دوست دارید، حالت دهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2153

به "مؤثرترین نحوه استفاده از روغن آرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مؤثرترین نحوه استفاده از روغن آرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید