شهرک شیلات در هشترود احداث می گردد

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاوررزی آذربایجان شرقی از احداث شهرک شیلات در شهرستان هشترود اطلاع داد.

شهرک شیلات در هشترود احداث می گردد

قاسم جعفروند در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام این مطلب، گفت: شهرک شیلات به صورت زنجیره ارزش آبزی پروری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در هشترود ایجاد می گردد که شامل تامین بچه ماهی، فراوری خوراک آبزیان و پرورش انواع ماهی خواهد بود.

وی با بیان این که سرمایه گذاران بخش خصوصی، 100 میلیارد تومان در این شهرک سرمایه گذاری خواهند کرد، اضافه نمود: خوشبختانه منابع آب و زمین مناسب برای اجرای طرح آبزی پروری در پایین دست این سد وجود دارد و این مجتمع با ظرفیت 500 تن در فاز اول و 1000 تن در فاز دوم با اشتغالزایی مستقیم برای 60 نفر ایجاد می گردد.

وی مقدار سرانه مصرف ماهی در استان را 7.5 کیلوگرم اسم کرد و ادامه داد: این سرانه نسبت به سرانه کشور که 12.5 کیلوگرم است، باید به واسطه فراهم سازی زیرساخت های لازم افزایش یابد.

جعفروند ضمن اشاره به کشاورزی قراردادی در شیلات که ضامن ارتقای سطح معیشت کشاورزان است، ادامه داد: کشاورزی قراردادی حلقه بین فراوری و مصرف با کمترین دخالت واسطه ایجاد می نماید. براساس این طرح، فراورینماینده باید بتواند بدون دغدغه تامین نهاده به فراوری اقدام کند.

در ادامه مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود هم گفت: این شهرستان دارای 9 واحد پرورش ماهی سرد آبی و سه واحد پرورش ماهیان گرم آبی با فراوری سالیانه حدود 250 تن گوشت ماهی و هم چنین یک واحد تکثیر و فراوری بچه ماهی با ظرفیت یک میلیون قطعه، بسیار مستعد برای پرورش و فراوری گوشت ماهی و انواع فراورده های آن است.

مجید احمدی اضافه نمود: شهرستان هشترود با داشتن دو رودخانه مهم و دائمی کلقان چای و قرانقو چای و سد سهند هشترود می تواند برای ایجاد شهرک های پرورش ماهی مناسب باشد و از سرمایه گذاران در این زمینه دعوت می گردد برای سرمایه گذاری در زمینه فراوری آبزیان شهرستان هشترود را انتخاب نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1914

به "شهرک شیلات در هشترود احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک شیلات در هشترود احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید