سناریوهای مختلف برای شروع سال تحصیلی پیش بینی گردد

به گزارش مجله عکسها، وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش برای زیست بوم جدید مقرارت جدید وضع کند.

سناریوهای مختلف برای شروع سال تحصیلی پیش بینی گردد

به گزارش خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها با اشاره به اینکه سال تحصیلی آینده یکی از مهم ترین نقطه های ارتباط ما با جامعه است، گفت: شروع سال تحصیلی را بدون هیچ گونه خطایی باید شروع کنیم. اجازه خطا و غفلت نداریم لذا در پیش بینی پیشگیری ها حداکثر کوشش را کنیم.

وزیرآموزش و پرورش گفت: مانور شروع سال تحصیلی پیش از شروع سال تحصیلی برگزار گردد تا یقین پیدا کنیم همه اتفاقات درست انجام می گردد و همچنین در ستادهای بازگشایی مدارس مقامات محلی را دعوت کنید تا در برنامه مشارکت داشته باشند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه باید شروع سال تحصیل را به جشن ملی تبدیل کنیم، اذعان کرد: به دغذغه خانواده ها احترام بگذارید و به اشتباهات و اشکالات، سریع واکنش نشان دهید.

سناریوهای مختلف برای شروع سال تحصیلی پیش بینی گردد

وی با بیان اینکه باید برای شروع سال تحصیلی سناریوهای مختلفی طراحی و پیش بینی کنیم، اظهار کرد: در اسفندماه اتفاقات طوری پیش رفت که تعطیلات مدارس تا سرانجام سال تحصیلی ادامه پیدا کرد اما اجازه نداریم در مهرماه برای تعطیلات ناخواسته برنامه نداشته باشیم.

وی با تاکید براینکه بسته کاملی برای آموزش دانش آموزان در نظر بگیریم تا هیچ دانش آموزی از چرخه آموزش دور نگردد، اظهارکرد: برای پوشش100درصدی آموزش آماده شویم .

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی در بهره مندی هوشمندانه از شبکه شاد افزایش پیدا می نماید، گفت: شبکه شاد را به خوبی فعال کنید و به کار گیرید اگر از این ظرفیت استفاده کنیم به خوبی می توانیم پروژه مهر را انجام دهیم حداکثر همدلی را در پروژه مهر داشته باشیم و باید نقش ها و مسئولیت ها تعیین باشد تا معلم و دانش آموز تکلیف خود را در سناریوهای مختلف بدانند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی را با جدیت شروع کنید، گفت: شورای عالی آموزش و پرورش باید مقرراتی برای ساز و کارهای رسمی برای پروژه مهر را وضع کند تا بدانیم در زیست بوم جدید چه مقرراتی داریم.

وی تاکید نمود: باید وقت بگذاریم و تجربه اسفند 98تا خرداد 99را تجزیه و تحلیل کنیم و آموزش تلویزیونی و مجازی را مورد آنالیز قرار دهیم تا از تجربه به دست آمده چراغی برای آینده مهیا کنیم.

هیچ طرحی در آموزش و پرورش به دلیل ویروس کرونا نباید متوقف گردد

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع باید درباره ساماندهی نیروی انسانی برنامه ریزی داشته باشد، بخشی از نیروی انسانی مورد احتیاج را با آموزش مجازی تامین کنیم چراکه یکی از مسائل ما در نیروی انسانی آموزش و پرورش این است که حجم ثابت و متغیر در نیروی انسانی داریم و باید سناریوهای مختلف برای آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تربیت دغدغه جدی است، گفت: باید در زیست بوم جدید پاسخی دقیق به دغدغه خانواده ها برای تربیت داشته باشیم و در این دوران هیچ کاری همچون طرح نماد، شهاب و...نباید تعطیل گردد و باید برنامه ریزی کنیم که در زیست بوم جدید چگونه انجام شوند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه نمود: باید بر مدارس غیردولتی نظارت داشته باشیم،آزمون مدارس خاص با آرامش برگزار گردد، تبدیل شرایط نیروها به خوبی انجام بگیرد و سنجش تحصیلی و راهنمایی تحصیلی بسیار جدی بگیریم و بر اجرای دقیق آنها مراقبت کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به تعامل با محیط، توضیح داد: وجه برتر برای مدیریت تعامل با محیط است چراکه در خلا تصمیم نمی گیریم و حرکت نمی کنیم و باید نیروهای موجود در محیط را شناسایی کنیم. باید از نیروهای درگیر در محیط فهم روشنی داشته باشیم و دیدگاه و مواضع هرکدام را بدانیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اصول مدیریت محیط بیرونی، اظهار داشت: برای مدیریت محیط بیرونی چند اصل مدنظر است که اصل اول کنش به جای واکنش است و باید قبل از شکل گیری به ابهام پاسخ دهیم.

وی اضافه نمود: اصل دوم اصل احترام است و البته احترام با علاقه دو موضوع متفاوت است احترام به انسان ها حتی مخالف دیدگاه ما بسیار مهم است و باید سمبل احترام باشیم لذا احترام به این منظور نیست که فرد را قبول داریم یا علاقه مند به وی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل سوم پاسخگویی سریع است، گفت: نباید پاسخ ها را مشمول مرور زمان کنیم و با پاسخگویی خوب و به موقع سرمایه اجتماعی کسب کنیم.

حاجی میرزایی اظهار داشت: اصل چهارم این است که اگر حرف درست است به آن عمل کنیم و اگر درست نیست با صراحت بگوییم که به آن عمل نمی کنیم.

وی اضافه نمود: اصل پنجم گزارش دهی مستمر است و باید گزارش بدهیم تا دیگران بدانند در چه شرایطی هستیم چرا که گزارش دهی به انجام کار یاری می نماید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل ششم پرهیز از انتقال موضوعات به سطوح بالاتر است،گفت: مسایل را حل کنید و نگذارید از شما عبور کند. بنابراین مسائل را در استان حل کنید و با استانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تعامل و ارتباط باشید.

حاجی میرزایی با بیان اصل بعدی گفت: اصل هفتم این است که در ارتباط با ستاد و مجامع آموزش و پرورش باشید و مسائل را در درون ستاد حل کنید.

وی اضافه نمود: یکی دیگر از موضوعات مهم، مولد سازی دارایی ها است چراکه یکی از چالش های مزمن در آموزش و پرورش منابع اقتصادی است باید مناسبات اقتصادی را بازنگری کنیم و برای تامین منابع روش های دیگری را شناسایی کنیم .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری های زیاد برای حل مسائل فرهنگیان گفت: در طرح مسکن فرهنگیان در روز کلنگ زنی این طرح، وزرات راه و شهرسازی گزارش داد که آخرین تفاهم نامه ای که امضا نموده با وزارت آموزش و پرورش بوده است و اولین تفاهم نامه ای که به مرحله کلنگ زنی رسیده است برای آموزش و پرورش است. لذا امیدواریم بتوانیم که گام خوبی در مسکن فرهنگیان برداریم و باید با انگیزه در این راستا اقدام کنیم.

طرح آجر به آجر برای جذب سرمایه های خرد مردم در طرح مدرسه سازی رونمایی و اجرا شد

براساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش با اشاره به مشارکت خیرین در ساخت مدارس گفت: 20 هزار خیر داریم و سال جاری دولت3300میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد نموده است که در قبال مشارکت خیرین این تعهد اجرایی می گردد و لذا باید امکان جذب سرمایه های خرد را داشته باشیم و به همین علت طرح آجر به آجر را رونمایی و اجرایی کردیم تا بتوانیم از سرمایه ها و مشارکت های خرد مردم استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1141

به "سناریوهای مختلف برای شروع سال تحصیلی پیش بینی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریوهای مختلف برای شروع سال تحصیلی پیش بینی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید