فصل رویش در پانزدهم شهریور آغاز می شود

به گزارش مجله عکسها، وزیر آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس با صدور پیامی، آغاز بهار تعلیم و تربیت و سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان، معلمان و اولیا تبریک گفت.

فصل رویش در پانزدهم شهریور آغاز می شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در آستانه آغاز سال تحصیلی 1400-1399، محسن حاجی میرزایی با صدور پیامی بازگشایی مدارس و آغاز بهار تعلیم و تربیت را به دانش آموزان، معلمان و خانواده ها تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

به نام او که بزرگ آموزگار هستی است و باز، بهاری دیگر در راه است؛ و آن، نه بهار طبیعت که بهار تربیت است.

همان بهاری که نیاز به یادگرفتن را در وجود بچه ها، نوجوانان و جوانان این مرز پر گوهر زنده، و اشتیاق به یاد دادن را در دل آموزگاران، معلّمان، دبیران، مربیان و مدیران آن ارزنده می دارد؛ و در پانزدهم شهریور، فصل رویش آغاز می شود. همان فصلی که منوّر به نور دانش و مزیّن به زینت ادب و معطّر به عِطر مهربانی است.

امسال وزارت آموزش و پرورش به همراه مشتاقان تعلیم و تربیت، به اضطرار شرایطِ حاصل از حضور ناخوانده و البته گزنده ویروس کرونا، کمی زودتر از موعد همیشگی، در حالی به استقبالِ بهارِ آراسته به علم و ادب، آغوش می گشاید و سال تحصیلی جدید را آغاز می کند که فرآیند تعلیم و تربیت به دلیل وابستگی های اجتناب ناپذیر به بستر های نوین آموزشی و فضای مجازی به عنوان معین و مکمّل مدرسه، بیش از سال های پیش به مساعی معلّمانه فرهنگیان فرهیخته از سویی و مشارکت همه جانبه خانواده های گرامی از سوی دیگر نیاز دارد.

این جانب، ضمن پاسداشت ماه محرّم و درک عمیق مصائب و مسائل این ماهِ رُستن و رَستن و اَرج نهادن به سعی و صبر آسمانی قافله عشق، به ویژه قافله سالار آن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نیز بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن دورانِ غرورآفرین، مسرورانه احیای مجدد بوستان دین و دانش و رُویش دوباره غنچه های تعلیم و تربیت را به باغبانان باغ بینش، یعنی جامعه فهیم فرهنگیان، و نیز آینده ساز ایران اسلامی، یعنی دانش آموزان عزیز و همچنین به همدلان و همیاران نظام تعلیم و تربیت، یعنی اولیای گرامی آنان تبریک می گویم و صمیمانه از درگاه اوّل معلّم عالَم برای همه جاهدان عرصه آموزش و مجاهدان وادی پرورش، سال تحصیلی سرشار از توفیق و سرریز از تعالی تمنّا دارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1289

به "فصل رویش در پانزدهم شهریور آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل رویش در پانزدهم شهریور آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید