تصمیم گیری برای اعمال مجدد محدودیت ها در کرمان

به گزارش مجله عکسها، استاندار کرمان با اشاره به هشدار ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد شرایط استان گفت: اگر هفته آینده تغییر رنگ بندی به سمت شرایط بدتر برود، پروتکل های ملی را سختگیرانه تر اعمال می کنیم، به طوری که گشایش ها را کنار گذاشته و تصمیم اقتضایی برای محدودیت ها اعمال خواهیم کرد.

تصمیم گیری برای اعمال مجدد محدودیت ها در کرمان

به گزارش خبرنگاران کرمان؛هفتاد و ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس استان کرمان اول خرداد ماه و به ریاست علی زینی وند، استاندار کرمان در محل سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.

استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به مراودات بین استانی با سیستان و بلوچستان و هرمزگان هشدار داد در صورت عدم رعایت کنترل های مراقبتی، استان کرمان نیز با شرایط سخت روبه رو خواهد شد.

وی اضافه نمود: کرمان امکان شرایط نگران نماینده رامی تواند داشته باشد، و از همین رو انتظار می رود فرمانداران ریگان، فهرج، قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب، ایاب و ذهاب ها را با شدت کنترل نمایند.

استاندار کرمان تاکید نمود:توقع گشایش آنچنانی نباید از ستاد استانی مقابله با کرونا داشت واگر سختگیری نکنیم هفته آینده برگشت شرایط دشواری را شاهد هستیم.

علی زینی وند، به هشدار ستاد ملی به استان کرمان توضیح داد: اگر تغییر رنگ بندی به سمت شرایط بدتر برود، پروتکل اعلامی از ستاد ملی را سختگیرانه تر اجرا می کنیم، به طوری که گشایش ها را کنار گذاشته و تصمیم اقتضایی برای محدودیت ها اعمال کنیم.

وی با ابراز امیدواری بهبود شرایط استان در هفته آینده و تداوم گشایش ها گفت: اگر با شرایط هرمزگان و سیستان و بلوچستان روبرو شویم، باید خودمان را برای دوره سخت آماده کنیم.

استاندار کرمان از هشدارهای وزارت بهداشت در مورد پیک پنجم کرونا به دلیل چرخش ویروس هندی و آفریقایی نام برد و گفت:فرمانداران شهرستان های بم،جیرفت و سیرجان اجازه برگزاری دورهمی ها و عادی سازی را ندهند.

شهر قرمز در استان نداریم

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه شرایط هشدار چهارگانه در استان را شامل 9 شهرستان نارنجی بافت، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، قلعه گنج، کرمان و کهنوج و 14 شهرستان زرد اظهار داشت و گفت: قلعه گنج از شرایط قرمز خارج شده و اکنون شهر قرمز در استان نداریم.

وی به ویرایش و تغییرات اعمال شده در طرح هوشمند محدودیت ها در دستورالعمل وزارت کشور در 25 اردیبهشت ماه گفت: دفاتر شرکت ها و حمل و نقل درون شهری به مشاغل گروه یک اضافه شده اند.

بصیری مطرح کرد: در مشاغل گروه 2، فعالیت گروهی و جمعی در بوستان ها ممنوع بوده و ساعت کار پاساژها از 10 صبح تا 15 معین شده است ضمن آنکه آرایشگاه ها تنها با وقت قبلی و فعالیت مراکز تهیه غذا و رستوران ها نیز صرفا با ارائه خدمات در فضای باز ممکن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ابراز داشت: در شهرهای قرمز که قبلا فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کاملا تعطیل بودند، نماز های آدینه و جماعات و مراسم مذهبی در فضای باز با رعایت شرایط فاصله گذاری و زمان امکان پذیر بوده و درب مساجد هم می تواند باز باشد و استفاده از شبستان برای نماز فرادا بلامانع است.

وی اضافه نمود: در شرایط نارنجی نیز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و نماز جماعت، نماز آدینه و مراسم هیات ها با رعایت پروتکل ها در فضای باز ممکن است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان خاطر نشان کرد:همچنین در شهرهایی با شرایط آبی منع ترددهای شبانه نیز برداشته شده است.

توقف سیر نزولی بیماری در استان کرمان

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به تاثیرپذیری استان کرمان از سیستان و بلوچستان و هرمزگان و مراودات شهرستان ها مطرح کرد: سیر نزولی بیماری در استان کرمان نسبت به هفته های قبل متوقف شده و در حال حاضر 760 نفر بیمار بستری در استان داریم که هفته قبل این عدد 757 مورد بوده است.

وی در مورد اهمیت و لزوم واکسیناسیون علیه کووید-19 گفت: واکسیناسیون توصیه علمی جهانی و کشوری است، نمی توانیم شهروندان را اجبار بر تزریق واکسن کنیم، اما از طرفی عده ای تبلیغات سوء نسبت به واکسیناسیون دارند که باید خنثی و ممانعت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد: در کل استان بالای 60 درصد جمعیت هدف بالای 75 سال واکسن تزریق نموده اند، اما یکی از شهرستان ها حدود 35 درصد افراد هدف واکسینه شده اند.

وی توضیح داد: واکسن به اندازه جمعیت هدف وجود دارد و هر اندازه زودتر واکسیناسیون انجام شود، ایمنی در سطح کلی ایجاد شده و با مخاطرات کمتری روبرو می شویم.

گفتنی است با مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای کرمان، طرح سنجش سلامت نوآموزان در50 پایگاه در سطح استان با رعایت شیوه نامه های دیده شده از سوی آموزش و پرورش اجرا می شود.

همچنین فعالیت رستوران تالارهای پذیرایی کرمان صرفا در فضای باز مورد موافقت ستاد استانی کرونا نهاده شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1764

به "تصمیم گیری برای اعمال مجدد محدودیت ها در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری برای اعمال مجدد محدودیت ها در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید