روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از پیشرفت شناور های نظامی ایران

به گزارش مجله عکسها، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با طراحی و ساخت موتور های دیزلی سرعت شناور های ما در دریا به دو برابر افزایش پیدا خواهد نمود.

روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از پیشرفت شناور های نظامی ایران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر دریادار شهرام ایرانی صبح سه شنبه در آئین افتتاح نخستین و بزرگترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ایران در بوشهر گفت: امروز اتفاقات خوبی در نیروی دریایی ارتش را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان نقش مهمی در تحقق دستاورد های نیروی دریایی ارتش داشته اند افزود: بر پایه توان علمی و صنعتی شرکت های دانش بنیان توان دریایی کشور ارتقا یافته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان نمود: استفاده از ظرفیت علمی و دانشی و صنعتی با اولویت جوانان فعال در شرکت های دانش بنیان را به عنوان اولویت و برنامه مهم در دستور کار داریم.

وی به تهدید ها و تحریم های دشمنان در زمینه های مختلف اشاره نمود و ادامه داد: مثلث شوم توطئه، تحریم و تهدید با توان نیرو های مسلح و تدبیر فرمانده کل قوا و حضور دریادلان ارتش در عمق دریا ها و اقیانوس ها نابود شده است.

ایرانی با اشاره به اینکه برای حضور در عمق دریا ها و اقیانوس ها نیازمند سرعت هستیم اضافه نمود: با استفاده از موتور های دیزلی که سال ها در پی آن بوده ایم می توانیم سرعت خود را در دریا افزایش دهیم.

وی با اشاره به طراحی و ساخت موتور های دیزلی به دست جوانان ایرانی گفت: این موتور ها برای حفظ آرامش و امنیت در محدوده دریایی مورد توجه فرماندهی کل قواست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با طراحی و ساخت موتور های دیزلی سرعت ما در دریا به دو برابر افزایش پیدا خواهد نمود و می توانیم حضور مؤثری در هر نقطه ای از دریا که انتظار داریم داشته باشیم.

وی بیان نمود: ما پا را از این هم فراتر گذاشته ایم و به حوزه موتور های سنگین تر ورود نموده ایم و طراحی آن هم صورت گرفته است.

با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، خط فراوری موتور های سنگین دیزل دریایی و نخستین و بزرگ ترین کارخانه نوآوری صنایع دریایی ایران در بوشهر افتتاح شد.

بعلاوه از موتور دیزل دریایی ایرانی با قدرت 3600 اسب بخار با نام مکران 3600 رونمایی شد.

در ادامه نیز دو ناو موشک انداز بهینه سازی شده گرز و خنجر به نیروی دریایی ارتش در بوشهر پیوست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2143

به "روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از پیشرفت شناور های نظامی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از پیشرفت شناور های نظامی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید