رئیسی: برنامه ریزی کنید تا در فراوری کالا های اساسی به خودکفایی برسیم

به گزارش مجله عکسها، رئیس جمهور خودکفایی در کالا های اساسی را موضوعی راهبردی دانست و تأکید کرد: وزارت جهادکشاورزی با همکاری دیگر نهاد ها و از جمله مراکز علمی و دانش بنیان برنامه ریزی کند تا کشور در کوتاه ترین زمان ممکن در فراوری کالا های اساسی به خودکفایی برسد و دیگر نیازمند دیگر کشور ها نباشیم.

رئیسی: برنامه ریزی کنید تا در فراوری کالا های اساسی به خودکفایی برسیم

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با اشاره به افزایش آلایندگی ها و گرد و غبار در استان های مختلف کشور بویژه استان خوزستان، گفت: حل ریشه ای این موضوع نیازمند همکاری با کشور های منطقه و همسایه است.

بر همین اساس رئیس جمهور به سازمان محیط زیست مأموریت داد با همکاری وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه های ذیربط، به وسیله رایزنی با کشور های همسایه مشکل آلایندگی هوا را حل نمایند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم تأمین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در کالا های اساسی را راهبردی دانست و گفت: در کنار کار های روزمره نباید از اقدامات اساسی و زیربنایی غفلت گردد.

رئیسی اضافه کرد: فراوری یک مسأله اساسی و زیربنایی است و با تقویت فراوری داخلی باید ظرف چند سال آینده و در کوتاه ترین زمان ممکن به خودکفایی برسیم تا نیازمند دیگر کشور ها نباشیم.

رئیسی در ادامه با تأکید بر لزوم اتقان و همه جانبه گرایی در تصمیمات گفت: تمام ارکان دولت در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها همه جوانب را بسنجند تا تصمیمات دقیق و قابل اجرا اتخاذ گردد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به لزوم تبیین دقیق و جامع برنامه دولت در مورد توزیع عادلانه یارانه ها برای آحاد مردم در مقابل طرح بعضی شبهات اشاره نمود و گفت: تیم مالی و تیم اطلاع رسانی دولت و دستگاه های مرتبط، با تبیین موضوع گره های ذهنی مردم را باز نموده و به افکار عمومی و بازار آرامش ببخشند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2180

به "رئیسی: برنامه ریزی کنید تا در فراوری کالا های اساسی به خودکفایی برسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: برنامه ریزی کنید تا در فراوری کالا های اساسی به خودکفایی برسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید