درمان کم خونی و دیابت با قارچ!

به گزارش مجله عکسها، مجله دلتا/ خواص قارچ بسیار فراوان است، از جمله اینکه برای پیشگیری از کلسترول بالا، سرطان سینه و پروستات و دیابت خیلی مفید است و به کاهش وزن و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن هم کمک می کند. قارچ به دلیل اینکه سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینواسید، آنتی بیوتیک و آنتی اکسیدان است، می تواند برای رشدتان مفید باشد و از شما در برابر بیماری ها و عفونت ها محافظت کند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

درمان کم خونی و دیابت با قارچ!

فهرست مطالب

تنظیم سطح کلسترولدرمان کم خونیدشمن دیابتکمک به سلامت استخوانکمک به جذب مواد مغذیکنترل فشار خون بالا

تنظیم سطح کلسترول

قارچ کلسترول و چربی ندارد و میزان کربوهیدراتش هم کم است؛ پس مقدار زیادی پروتئینِ کم چرب به بدن می رساند. یکی دیگر از خواص قارچ این است که فیبر و آنزیم های خاصی در آن وجود دارد که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کنند.

درمان کم خونی

کسانی که کم خونی دارند در واقع سطح آهن خون شان پایین است، در نتیجه همیشه احساس خستگی و سردرد دارند، عملکردِ سیستمِ عصبی شان کاهش می یابد و مشکل سوءِهاضمه دارند. قارچ یک منبع خوب آهن است و 90 درصد این آهن توسط بدن جذب می شود.

دشمن دیابت

یکی دیگر از خواص قارچ مبارزه با دیابت است. قارچ یک رژیم غذایی کم انرژی عالی برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می شود. این گیاه چربی و کلسترول ندارد، سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آب است و کربوهیدرات کمی هم دارد.

به علاوه قارچ مقدار زیادی انسولین و آنزیم های طبیعی دارد که به شکستن قند و نشاسته موجود در غذا کمک می کنند.

کمک به سلامت استخوان

قارچ یک منبع غنی از کلسیم است. این ماده برای قدرت و استحکام استخوان فایده زیادی دارد. اگر قارچ را به طور مداوم در رژیم غذایی تان بگنجانید خطر ابتلا به پوکی استخوان، درد مفاصل و کاهش تحرک را کاهش می دهید.

کمک به جذب مواد مغذی

ویتامین D به سختی در سبزیجات پیدا می شود و در واقع شکل خوراکی این ویتامین خیلی کم است. اما قارچ سرشار از ویتامین D است و این ویتامین به جذب و متابولیسم کلسیم و فسفر کمک می کند. به علاوه قارچ مقدار زیادی کلسیم و فسفر هم دارد. حالا که می دانید قارچ حاوی چه مواد و ویتامین های مفیدی است و با خواص قارچ برای سلامتی آشنا هستید باید هر وقت توانستید قارچ بخورید.

کنترل فشار خون بالا

تحقیقات زیادی نشان می دهد که قارچ مقدار زیادی پتاسیم دارد. این ماده به گشاد شدن رگ ها کمک می کند و کشش و فشار رگ ها را کاهش می دهد، در نتیجه فشار خون پایین می آید. فشار خون بالا عوارض و خطرهای مرگ آوری مثل سکته و حمله قلبی دارد. پتاسیم با افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز، فعالیت اعصاب تان را تحریک می کند و باعث می شود هوشکمک و آگاهی تان بیشتر شود. تحقیقات نشان داده اند که با افزایش سطح پتاسیم، هوشکمک و دانش هم بالا می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1246

به "درمان کم خونی و دیابت با قارچ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان کم خونی و دیابت با قارچ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید