خبرنگاران کلاهبرداری از شهروند نهاوندی به بهانه فروش ماسک

به گزارش مجله عکسها، همدان- خبرنگاران- رییس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: فردی که با راه اندازی سایت جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروند نهاوندی به بهانه فروش ماسک نموده بود توسط عوامل پلیس فتا شناسایی شد.

خبرنگاران کلاهبرداری از شهروند نهاوندی به بهانه فروش ماسک

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم برای خرید اقلام بهداشتی موجب شده که مجرمان اینترنتی به فکر بهره گیری از این موقعیت برای کلاهبرداری از شهروندان بیافتند.

وی افزود: در این راستا به تازگی یک شهروند نهاوندی با مراجعه به پلیس فتا خبر از کلاهبرداری میلیونی از وی داده که آنالیز این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس نهاده شد.

رییس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان اضافه نمود: به گفته شاکی، او به وسیله یکی از سایت های فروش ماسک اقدام به خرید 190 عدد ماسک به مبلغ سه میلیون و 300 هزار تومان نموده بود که پس از انتقال وجه مورد نظر این سایت جعلی از دسترس خارج شده و هیچ ماسکی ارسال نشد.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا نهاوند با به کارگیری روش های فنی و تخصصی و پیگیری های شبانه روزی فرد کلاهبردار را شناسایی کردند و با توجه به سکونت متهم در استان تهران با دریافت نیابت قضایی، دستگیری وی در دستور کار نهاده شده است.

سرهنگ سرخوش نهاد با بیان اینکه شهروندان به راحتی به افراد ناشناس اعتماد ننمایند توصیه کرد: هنگام خریدهای اینترنتی، قبل از واریز پول به طور حتم کالای مورد نظر را دریافت و از اصالت کالا مطمئن شوند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت روبرو با موارد مشکوک آن را به وسیله سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir قسمت فوریت های سایبری، بخش گزارش مردمی اطلاع رسانی نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1081

به "خبرنگاران کلاهبرداری از شهروند نهاوندی به بهانه فروش ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کلاهبرداری از شهروند نهاوندی به بهانه فروش ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید