آشنایی با انواع درب ضد سرقت و درب داخلی آکوستیک، ضد صدا

به گزارش مجله عکسها، درب های ساختمانی دارای انواع مختلفی می باشند که هر درب بسته به کاربرد آن دارای طراحی، امکانات و ساختاری خاص می باشد. درب های ساختمانی به طور کلی به دو دسته درب ورودی ساختمان و درب داخلی ساختمان تقسیم بندی می شوند. درب های ورودی و داخلی هر یک دارای مدل های متنوعی هستند که قصد داریم در ادامه به تفصیل شما را با این درب ها آشنا سازیم. فروشگاه اینترنتی درب ضد سرقت راسان درب، بزرگترین و معتبرترین مرکز فروش انواع درب ساختمانی در ایران می باشد. شما برای خرید درب و یا استفاده از خدمات نصب، تعمیر و رگلاژ درب می توانید با راسان درب تماس بگیرید.

آشنایی با انواع درب ضد سرقت و درب داخلی آکوستیک، ضد صدا

انواع درب ورودی ساختمان

درب های ورودی به نام اولین عنصر هر ساختمان در نظر گرفته می شوند. شما قبل از ورود به ساختمان با درب های ورودی روبرو می شوید این درب ها می توانند بیانگر شخصیت ساختمان ها باشند. درب های ورودی بر حسب نوع کاربرد و نوع ساختمان به انواع مختلفی تقسیم و دارای جنس های گوناگون می باشند. از انواع درب ورودی می توان به این موارد اشاره داشت:

  • درب آپارتمانی
  • درب لابی
  • درب ضد سرقت
  • درب باغ و ویلا
  • درب حیاط
  • درب نفر رو ساختمان و درب پارکینگ

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت به درب هایی گفته می شود که دارای ساختار و استانداردهای خاصی است که رعایت این موارد منجر به ایجاد امنیت بسیار زیاد برای ساختمان می شود. این درب ها بدون کلید به سختی قابل باز شدن می باشند از با کیفیت ترین مدل های درب ضد سرقت می توان به انواع درب تولید شده در راسان درب اشاره داشت. از انواع درب ضد سرقت می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • درب آپارتمانی
  • درب ضد سرقت ویلایی
  • درب لابی
  • درب ضد سرقت تک لنگه، دو لنگه و..
  • درب چوبی، فلزی، ام دی اف و…

درب ضد سرقت آپارتمانی

درب های آپارتمانی در گذشته، درب های چوبی بودند که به راحتی با یک ضربه و هل دادن ساده باز می شدند و یا با شکستن این درب ها امکان ورود به ساختمان به راحتی محیا می شد. اما امروزه ساختار درب های ورودی آپارتمان ها بسیار تغییر کرد و درب های تازهی وارد بازار شده اند. این درب ها که به درب ضد سرقت مشهور هستند در مقابل ضربه، اهرم نمودن و برش بسیار مقاوم هستند و به سختی می توان از سد این درب ها گذشت. در ضد سرقت دارای انواع مختلفی می باشد. این درب ها دارای کیفیت و جنس های مختلفی هستند که می توانید با توجه به سلیقه، نیاز و بودجه خود یکی از این درب ها را انتخاب و برای واحد آپارتمانی خود نصب نمایید.

درب لابی

از دیگر درب های نصب شده در ساختمان ها می توان به انواع درب ضد سرقت لابی اشاره داشت. این درب از نظر ابعاد از درب های آپارتمانی بزگتر می باشد و معمولا از درب با سایز بیش از یک و نیم لنگه به نام درب لابی استفاده می کنند. درب لابی چوبی و شیشه خور از محبوب ترین مدل های درب ضد سرقت لوکس در ساختمان به تعداد می رود. درب ضد سرقت لابی را می توانید به نام درب نفر رو ساختمان ها هم استفاده نمایید و این امر موجب ایجاد ظاهری لوکس و شیک برای ساختمان ها می شود. این درب ها به دلیل اینکه در قسمت بیرونی ساختمان نصب می شوند و در معرض رطوبت و نور خورشید قرار می گیرند باید دارای جنس با کیفیت و مقاوم در برابر رطوبت و سایر عوامل محیطی باشند. درب لابی ساخته شده از چوب طبیعی راش و گردو بهترین انتخاب برای درب ورودی لابی می باشد.

جنس درب ضد سرقت

ساختار و استراکچر همه درب های ضد سرقت تقریبا مشابه یکدیگر می باشد. کیفیت ساخت استراکچر درب هر میزان بیشتر باشد، امنیت ایجاد شده از طریق درب، به همان میزان بیشتر می شود. ساختار درب ضد سرقت به طور معمول از کلاف فلزی، کمربندهای فلزی و صفحه فولادی تشکیل شده است. ورق های دولایه فولادی در این درب ها موجب می شود به هیچ وجه نتوان درب را برش داده و یا شکست. مهم ترین عامل در ایجاد تفاوت در جنس درب ها و تقسیم بندی های مختلف آن ها، روکش درب است. روکش های درب ضد سرقت در انواع مختلف در بازار موجود می باشد. درب پی وی سی، ام دی اف، چوب طبیعی، هایگلس، ترمووود، لمینت از انواع جنس رویه درب ضد سرقت می باشند. رویه درب مهم ترین عامل در ایجاد ظاهری لوکس و زیبا برای درب های ضد سرقت می باشد و رنگ درب ها هم بسته به همین رویه درب می باشد.

درب ضد سرقت لوکس

یکی از پرفروش ترین مدل ها در زمینه درب های ضدسرقت، درب ضد سرقت لوکس می باشد. این درب ها دارای روکش چوب طبیعی، تاج و دورکوب هستند. همچنین یراق آلات استفاده شده در این درب ها بسیار با کیفیت و شیک است و این امکان وجود دارد که بر روی این درب ها انواع یراق آلات دیجیتال مانند قفل و دستگیره دیجیتال را نصب و از مزایای این تکنولوژی های تازه بهره ببرید. قیمت درب ضد سرقتلوکس از سایر درب ها گران تر و استفاده از قفل های دیجیتال بر روی این درب ها موجب افزایش قیمت بیشتر آن ها می شود. این درب ها عمدتا به نام درب لابی مورد استفاده قرار می گیرند. از محبوب ترین مدل های درب ضد سرقت موجود در راسان درب می توان به درب ضد سرقت مدل ونوس، ساری و رپینگی اشاره داشت.

درب داخلی ساختمان

از دیگر درب های استفاده در ساختمان ها می توان به انواع درب داخلی اشاره داشت. استفاده از این درب ها باعث تفکیک قسمت های داخلی ساختمان و مستقل شدن بخش های مختلف ساختمان می شود. از انواع داخلی می توان به این موارد اشاره نمود:

  1. درب اتاقی
  2. درب حمام و سرویس بهداشتی
  3. درب آکوستیک
  4. درب کمد و کابیت

درب آکوستیک

یکی از روش های جلوگیری از عبور سر و صدا، آکوستیک کردن درب ساختمان می باشد. درب ضد صدا یا درب آکوستیک به نوعی از درب گفته می شود که به میزان قابل توجهی میزان صدای ایجاد شده در بیرون را کاهش می دهد و مانعع وارد شدن صدا به محل مورد نصب این درب ها می شود. می توان درب های عایق صدا را در مکان هایی متفاوتی مانند سالن های کنفرانس، اتاق های مدیریتی، آموزشگاه های موسیقی و….. نصب نمایید. همچنین در منازل بیشترین استفاده از انواع درب آکوستیک به نام درب سرویس بهداشتی و توالت می باشد. استفاده از عایق پشم سنگ در این درب ها موجب کاهش صدا می شود.

تبدیل درب های معمولی به درب آکوستیک

وجود سر و صدای زیاد ممکن است برای اعضای خانواده بسیار خسته کننده و ناگوار باشد و به فکر بیفتند برای رسیدن به آرامش و رهایی از این سر و صداها از انواع درب عایق صدا استفاده کنند. یکی از به بهترین گزینه ها در این هنگام، استفاده از درب ضد صدا می باشد. درب های ضد صدا یا همان عایق صدا که از نام آن کاملا تعیین است، عایق بسیار خوبی برای سر و صدا می باشند.

باید بدانید کیفیت درب های ضد صدا که در بازار بصورت آماده و با این قصد طراحی و ساخته شده اند، به مراتب بسیار بیشتر از این دربی است که شما به درب عایق تبدیل می کنید. ولی اگر خرید درب عایق صدا برای شما مشکل و پر هزینه است می توانید درب های معمولی خود را به درب آکوستیک تبدیل نمایید.

یکی از روش های تبدیل درب به عایق ضد صدا، استفاده از یک ورق فوم با ضخامت 3 تا 4 اینچ از جنس تخته فیبر عایق صدا و متصل نمودن آن به درب معمولی اتاق یا ورودی آپارتمان است. روش های دیگر استفاده از درزبند برای قسمت های مختلف درب و یا استفاده از پرده آکوستیک یا ضد صدا است. با اضافه کرده این پرده های آکوستیک در قسمت داخل و خارج درب، می توانید سر و صدا را تا حد زیادی کاهش دهید.

درب آکوستیک چرمی لمسه کاری

درب چرمی آکوستیک علاوه بر صداگیری زیبایی خاصی به فضای اطراف شما می بخشد. لمسه کوبی دقیقا مشابه لمسه دوزی می باشد با این تفاوت که در لمسه کوبی درب، دیگر نیاز به دوخت چرم نیست بلکه با کمک گل میخ و دکمه کار انجام می شود. مهم ترین مرحله در آکوستیک کردن درب ها استفاده از عایق صوتی مناسب و درزگیری درب ها در محل تقابل درب با چهارچوب است. در روش عایق کردن درب با پارچه یا چرم بدون لمسه کوبی از عایق اسفنجی به ضخامت 2 تا 4 سانتی متر و دانسیته بین 20 تا 30 کیلوگرم استفاده می شود.

کلیه درب های لمسه آکوستیک تولید شده در راسان درب با استفاده از نایلون حباب دار و به صورت سفارشی تولید می شود. همچنین این درب های آکوستیک دارای 2 سال ضمانت می باشد و تا 90 درصد از ورود سر و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کنند.

درب اتاقی چوبی

از دیگر درب های داخلی ساختمان که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مهم ترین ارکان ساختمان به تعداد می رود درب اتاقی است. درب های اتاقی در مدل ها و جنس های مختلف در بازار موجود می باشند. از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های درب اتاقی، درب چوبی اتاقی را می وان نام برد. این درب ها دارای ظاهری بسیار شیک و لاکچری و بسیار مقاوم می باشند. اما اگر در پی یک درب اتاقی ارزان قیمت هستید بهتر است به سراغ درب با جنس های دیگر مانند درب ام دی اف و اچ دی اف بروید. مقاومت بسیار بالای درب های ام دی اف و استفاده از روکش پی وی سی و روکش چوب و رنگ پلی استر از مزایای درب MDF می باشد. روکش مورد استفاده در تولید درب اتاقی ام دی اف دارای تنوع بسیار زیادی است، روکش چوب طبیعی که خود دارای انواع مختلفی از قبیل روکش چوب گردو، راش، بلوط، روکش PVC و ملامینه از انواع روکش درب ام دی اف می باشند. اگر بخواهیم بهترین جنس درب اتاقی را به شما پیشنهاد دهیم، توصیه می شود درب هایی که از ترکیب ام دی اف و چوب ساخته شده اند را برگزینید. این درب ها هم دارای کیفیت خوبی هستند و هم قیمت مناسبی دارند. استفاده از رنگ پلی اورتان هم باعث شده مقاومت درب در برابر رطوبت افزایش یابد.

قیمت درب چوبی ارزان اتاق خواب

قیمت انواع درب داخلی ساختمان بر مبنای میزان کیفیت رویه درب، متریال مورد استفاده در استراکچر، کیفیت رنگ کاری، یراق آلات و ابعاد درب داخلی مورد ارزیابی و قیمت گذاری شوند. قیمت درب اتاقی چوبی هم از این قانون مستثنی نمی باشد. درب چوبی اتاقی در مدل های تمام چوب، درب روکش چوب، درب اتاقی ام دی اف و درب HDF اجرا می گردند. درب اتاقی در سبک های مدرن، کلاسیک و سنتی و با رنگ های مختلف طراحی می شوند. همین دلایل منجر به تفاوت قیمت درب اتاق خواب در مدل های مختلف می شود. اما شما می توانید درب های اتاقی و داخلی ساختمان را با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب بدون واسطه از تولید کنندگان درب های ساختمان مانند راسان درب تهیه نمایید. این گونه می توانید بهترین مدل های درب را با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید. همچنین می توانید درب ها را در ابعاد دلخواه و سفارشی تهیه نمایید و دیگر نگران انجام بنایی و خرابی در ساختمان خود نباشید.

درب ضد آب

از دیگر درب های داخلی که بسیار پر استفاده می باشند درب ضد آب یا همان درب ABS است. این درب ها برای استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام ها مورد استفاده قرار می گیرند و در طرح و رنگ های مختلف در فروشگاه ها درب ساختمانی موجود می باشند. از مهم ترین خصوصیات این درب ها مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر رطوبت و نفوذ حشرات به داخل این درب ها است. البته می توان از درب های دیگری با روکش پی وی سی و یا درب هایی که با رزین روکش شده اند هم به نام درب سرویس استفاده نمود اما بهترین گزینه برای این مکان ها همان درب ای بی اس است. درب های ABS سرویس بهداشتی از سه قسمت کلاف داخلی، روکش MDF و روکش ABS ساخته شده اند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1916

به "آشنایی با انواع درب ضد سرقت و درب داخلی آکوستیک، ضد صدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع درب ضد سرقت و درب داخلی آکوستیک، ضد صدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید