خبرنگاران لطفعلی زیادی به عنوان نخستین فرماندار شهرستان انگوت معرفی گردید

به گزارش مجله عکسها، اردبیل - خبرنگاران - لطفعلی زیادی روز شنبه طی آیینی با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان استانی و محلی به عنوان نخستین فرماندار شهرستان تازه تاسیس انگوت معرفی گردید.

خبرنگاران لطفعلی زیادی به عنوان نخستین فرماندار شهرستان انگوت معرفی گردید

به گزارش خبرنگاران، در آیین معارفه فرماندار جدید این شهرستان که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار گردید، 20 طرح عمرانی و مالی با 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان تازه تاسیس به بهره برداری رسید.

استاندار اردبیل در آیین افتتاح فرمانداری و شروع به کار نخستین فرماندار شهرستان انگوت گفت: مردم شهر گرمی و تازه کند انگوت از آب آشامیدنی مناسب برخوردار نیستند ولی اقدامات اساسی برای آبرسانی به مناطق شهری و روستایی این منطقه شروع شده است.

اکبر بهنامجو اضافه نمود: احداث سد عمارت و سد تازه کند انگوت با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری گامی اساسی برای توسعه این شهرستان تازه تاسیس است.

وی با اشاره به اتمام عملیات ساخت سد تازه کند و افتتاح سد عمارت در سال آینده بیان نمود: با بهره گیری از منابع آبی ذخیره شده در این 2 سد، روستاهای اطراف تازه کند و شهر گرمی از نعمت آب آشامیدنی مطمئن برخوردار می شوند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه سال آینده مطالعات آبرسانی به شهر گرمی و تازه کند انگوت به اتمام می رسد، گفت: با حمایت مناسب وزارت نیرو و پیگیری اجرا شده، اعتبار مناسبی برای آبرسانی روستاهای این شهرستان در نظر گرفته شده و در سال آینده نیز اعتبار لازم تامین می گردد.

نماینده مردم گرمی و انگوت و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم نیز در آیین معرفی نخستین فرماندار شهرستان انگوت گفت: با اتحاد و همدلی بستر مناسبی برای توسعه شهرستان گرمی و انگوت ایجاد خواهیم کرد.

ولی اسماعیلی، کمبود آب آشامیدنی بویژه در مناطق روستایی و بیکاری را اصلی ترین مشکل 2 شهرستان گرمی و انگوت مطرح نمود و اضافه نمود: مشکل تامین آب از منابع مطمئن و دائمی برای مناطق شهری و روستایی گرمی تا به امروز حل نشده است.

وی بیان نمود: در حال حاضر بیش از 200 روستای شهرستان گرمی و انگوت با مشکل کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند ولی اقداماتی برای تامین آب این روستاها شروع شده که امیدواریم با بهره برداری از طرح های در دست اجرا، به زودی شرایط تامین آب 150 روستای منطقه بهبود یابد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم، بالا بودن نرخ بیکاری و نیز نحوه و میزان اشتغال مولد جمعیت ساکن در این منطقه را یکی دیگر از مسائل مهم حوزه انتخابیه خود ذکر کرد و ادامه داد: این مساله سبب شده است که با مهاجرت اهالی، جمعیت این منطقه از 120 هزار نفر طی بازه زمانی 10 ساله به 74 هزار نفر کاهش یابد.

نماینده گرمی مغان و انگوت در مجلس شورای اسلامی افزود: برای حل این موضوع هم اقداماتی مانند جذب سرمایه گذار و راه اندازی چند کارخانه زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیلی تاکید نمود: در حال حاضر 2 هزار و 700 نفر بیکار اغلب تحصیل نموده در شهرستان گرمی و انگوت به دنبال شغل هستند که اگر راه حلی برای این مشکل پیدا نگردد، فرایند مهاجرت این سیل بیکاران به شهرهای بزرگتر و کلانشهرها ادامه خواهد داشت.

شهرستان گرمی مغان که در 110 کیلومتری شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار گرفته، حدود یک ماه پیش به 2 شهرستان گرمی مغان و انگوت تقسیم شد.

شهرستان گرمی مغان پیش از تقسیم به 2 شهرستان 74 هزار نفر جمعیت داشت که با تقسیم اجرا شده، شهرستان گرمی مغان با 45 هزار نفر و شهرستان انگوت با 30 هزار نفر جمعیت، به شکل جداگانه در تقسیمات کشوری اداره خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1581

به "خبرنگاران لطفعلی زیادی به عنوان نخستین فرماندار شهرستان انگوت معرفی گردید" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران لطفعلی زیادی به عنوان نخستین فرماندار شهرستان انگوت معرفی گردید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لطفعلی زیادی به عنوان نخستین فرماندار شهرستان انگوت معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید