خبرنگاران اصناف کم خطر اصفهان با اخذ کد رهگیری از سامانه سلامت مجاز به فعالیت هستند

به گزارش مجله عکسها، اصفهان - خبرنگاران - مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: واحدهای صنفی کم خطر به شرط ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت و اخذ کد رهگیری از آن می توانند فعالیت خود را از امروز شنبه بیست و سوم فروردین شروع نمایند.

خبرنگاران اصناف کم خطر اصفهان با اخذ کد رهگیری از سامانه سلامت مجاز به فعالیت هستند

سیدمهدی میرجهانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به مصوبه های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، متصدیان واحدهای صنفی کم خطر و همچنین صنعتی و تولیدی باید به سامانه salamat.gov.ir در قسمت مشاغل و اصناف مراجعه نمایند و پس از وارد کردن کد ملی و مشخصات خود، نسبت به اخذ کد رهگیری و پاسخ سریع (QR) اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه ثبتنام در این سامانه برای فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی و صنفی کم خطر الزامی است، گفت: آنها باید این کدها را چاپ نموده یا تصویر آن را در گوشی تلفن همراه خود داشته باشند زیرا توسط بازرسان بهداشت محیط و نیروی انتظامی کنترل می گردد.

میرجهانیان با اشاره به اینکه ثبت نام در این سامانه از ظهر آدینه بیست و دوم فروردین شروع شد، توضیح داد: این سامانه در فاصله زمانی کوتاه با حجم ترافیک و مراجعه بالایی روبرو شد اما آنالیز ها نشان می دهد که بیشتر واحدهای صنفی کم خطر اصفهان در آن ثبت نام نموده اند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان اعلام نمود: با توجه به بازگشایی اصناف، امروز برخورد با واحدهای متخلف بیشتر جنبه ارشادی و هدایت دارد اما از روزهای آینده برخوردها به صورت جریمه و پلمب واحد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بعضی از اصناف و مشاغل از جمله آرایشگاه و باشگاه ورزشی به دلیل امکان تجمع بالا و فاصله نزدیک افراد همچنان غیر مجاز است، توضیح داد: واحدهایی مانند رستوران، بستنی فروشی، آبمیوه فروشی، تریا، کافی شاپ و فست فود فقط باید به صورت بیرون بر باشد.

میرجهانیان درباره فعالیت فروشگاه های عظیم زنجیره ای در اصفهان شرح داد: این فروشگاه ها ملزم به رعایت دستورهای فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمیع افراد هستند و اگر این موضوع رعایت نگردد با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به پلمب سه واحد از فروشگاه های زنجیره ای اصفهان در چند روز گذشته، اضافه نمود: بیشترین مشکل این فروشگاه ها در چند هفته اخیر، رعایت نکردن درست فاصله گذاری اجتماعی از نظر رفتاری و فیزیکی بود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز روز شنبه به خبرنگاران گفت: واحدهای صنفی کم خطر در صورت اخذ تعهد توسط اتحادیه مربوطه برای رعایت دستورهای بهداشتی و ثبت نام در سامانه سلامت می توانند شروع به کار نمایند.

اسماعیل نادری با بیان اینکه اتحادیه ها، بازرسی اصناف، بهداشت محیط و نیروی انتظامی بر فرایند اجرایی فعالیت اصناف کم خطر نظارت می نمایند، اضافه نمود: اصناف پر خطر مانند تالارها و قهوه خانه ها تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نیستند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی و خدمات فنی نیز با رعایت دستورهای بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا می توانند ادامه فعالیت دهند، اعلام نمود: فروشگاه های زنجیره ای در شهرستان اصفهان نیز ملزم به افزایش ساعت کار خود و استفاده از تب سنج، دستکش و ماسک در هنگام ورود مردم و جلوگیری از تجمع افراد شدند.

نادری اضافه نمود: امروز قسمت عمده ای از اصناف اصفهان شروع به کار کردند اما هنوز تعداد دقیق آن برآورد نشده است.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، فروشگاه ها و بازارهای عظیم، آرایشگاه ها، آکادمی های رانندگی، استخر و سونا، مراکز بازی و تفریحی، باشگاه های ورزشی، تالار مراسم، قهوه خانه ها، سفره خانه ها، گرمابه ها و نمایشگاه ها از جمله مشاغل پرخطر هستند که هنوز اجازه کار ندارند.

بر این اساس، مشاغل کم خطر و اداره های فعالیت خود را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند از بیست و سوم فروردین سال جاری شروع کردند.

حدود 220 هزار واحد صنفی با پروانه کسب در استان اصفهان فعالیت دارد که حدود یکصد هزار واحد از آنها در شهرستان اصفهان است.

بر اساس آخرین اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا به امروز حدود 68 هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از چهار هزار و 200 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1019

به "خبرنگاران اصناف کم خطر اصفهان با اخذ کد رهگیری از سامانه سلامت مجاز به فعالیت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اصناف کم خطر اصفهان با اخذ کد رهگیری از سامانه سلامت مجاز به فعالیت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید