خبرنگاران آرامستان های اصفهان بازگشایی خواهند شد

به گزارش مجله عکسها، اصفهان- خبرنگاران- سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت گفت: طبق هماهنگی های اجرا شده با نهادهای مربوط، آرامستان های این استان با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی به صورت محدود بازگشایی خواهند شد.

خبرنگاران آرامستان های اصفهان بازگشایی خواهند شد

حجت الله غلامی شامگاه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به وسیله لایو اینستاگرام اضافه نمود: اگر بنا شد در آینده مراسم محدودی برای فوت شدگان برگزار گردد در فضای باز و با چیدمان جایگاه های مشخص و در مدت زمان محدود برگزار گردد.

وی افزود: البته هنوز در مورد برگزاری مراسم تصمیم قطعی اخذ نشده اما امیدواریم تردد در آرامستان ها تا اواخر هفته جاری برقرار گردد که لازم آن برگزاری جلسه و تصمیم گیری نهایی است.

غلامی با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین جلسه ستاد استانی ستاد کرونا، اضافه نمود: وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان مشخص استان اصفهان از طرف هیات دولت مشخص شد از این رو مسائل مختلف در بخش های اقتصادی با وی در میان گذاشتیم به همین دلیل امروز به وسیله ویدئو کنفرانس با ایشان در ارتباط بودیم.

وی ادامه داد: اصفهان استان ویژه به لحاظ وجود صنایع مادر و خدمات در قطب گردشگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد در غیر این صورت می تواند ضایعات سنگینی بر بخش خدمات گردشگری و صنایع استان وارد کند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان توضیح داد: در این بخش پیشنهادهایی توسط سازمان برنامه و بودجه و کمیته اقتصادی در جلسه امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شد همچنین پیشنهادهایی ارایه کردیم تا در ستاد ملی مورد پیگیری قرار بگیرند.

وی افزود: مهم ترین بخش پیشنهادها تفویض اختیار یک سری مسائل درخواستی به استان بود تا به صورت کارشناسی، منطقی و متناسب با استان تصمیمات اخد گردد که با نظر موافق وزیر روبه رو شد.

غلامی با اشاره به اینکه نیازمندی های فعلی استان به وسیله بهداشت و درمان مطرح شد، گفت: کمتر استانی مانند اصفهان 2 دانشگاه عظیم علوم پزشکی دارد از این رو به دلیل وسعت و جمعیت اصفهان و به لحاظ شرایط ویژه کاشان به دلیل مجاورت با قم پیشنهادها و نیازمندی ها مورد بحث نهاده شد.

وی ادامه داد: برغم اینکه شیب منحنی بیماری کاهش پیدا کرد اما همچنان فرایند افزایشی را با شیب کمتر شاهد هستیم از این رو نیامندی های استان در بخش بهداشت و درمان مطرح و مقرر شد اعتبارات متناسب با 2 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان و جمعیت استان در نظر گرفته گردد.

افزایش 18 درصدی مصرف آب با توجه به شیوع کرونا

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان درباره شرایط آب آشامیدنیاستان اظهارداشت: اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا افزایش 18 درصدی مصرف آب در بخش آشامیدنی را داشتیم که این افزایش در تیر و مردادماه به اوج خود می رسد و در این 2 ماه دچار مشکل خواهیم شد البته طرحی تحت عنوان سامانه دوم آبرسانی آغاز شده که مستلزم رفع کردن مسائل اقتصادی طرح است.

وی گفت: درخواست دادیم و قرار شد وزیر اقتصاد و دارایی با وزارت نیرو هماهنگی های لازم را انجام دهند همچنین بخش مربط به کرونا در ستاد ملی مورد آنالیز قرار بگیرد.

غلامی با اشاره به تعطیلی مراکز شماره گذاری اضافه نمود: وکالتنامه ها یک مرحله تمدید شد و هنوز این مراکز به دلیل اینکه می تواند یکی از مراکز فعال در مورد شیوع بیماری کرونا باشد همچنان تعطیل باشد و در جلسه امروز مصوب شد که وکالتنامه تعویض پلاک برای مدت 2 ماه دیگر از زمان فعال شدن مراکز تمدید گردد.

وی با اشاره به افزایش قیمت بعضی از اقلام در بازار ادامه داد: مصوب شد کارگروه تنطیم بازار روز پنجشنبه جاری با حضور استاندار و همه اعضا تشکیل گردد که برنامه ای برای کنترل قیمت ها در سطح استان برنامه ریزی خواهند کرد.

طرح فاصله گذاری هوشمند همچنان در حال اجراست

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند هچنان در حال اجراست، امروز بخشی از جلسه به رعایت پروتکل ها و دستور العمل های فاصله گذاری هوشمند و نحوه عملکرد سیستم ها و دستگاه های نظارتی و بازرسی و فعالیت ویژه آن ها اختصاص پیدا کرد.

وی اظهارداشت: با توجه به تاکید فعالیت بیشتر گروه های نظارتی و بازرسی، تعدادی از اصناف و مشاغلی که پروتکل ها و دستورالعمل ها را رعایت نمی نمایند تعطیل و پلمب خواهند شد.

غلامی اعلام کرد: همچنین مقرر شد در صورت حجم بالای مسافر در خطوط اتوبوسرانی اتوبوس ها جدید اضافه گردد.

به گفته وی مردم در صورت مشاهده و عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند با تلفن های 190 و 3113 برای رسیدگی به شکایات و 124 برای نظارت از اصناف و در مورد شکایت از حمل و نقل عمومی با شماره 137 تماس بگیرند.

بازگشایی مساجد به تصمیم ستاد ملی بستگی دارد

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در پاسخ به این سوال که با وجود هشدار دانشگاه علوم پزشکی برای موج دوم کرونا چه اقداماتی در این راستا صورت گرفت، اظهار کرد: طرح فاصله گذاری هوشمند مصوب ستاد ملی است و ما هم موظف به اجرای آن هستیم از این رو دانشگاه علوم پزشکی هم با توجه به اینکه پیشنهاد دهنده طرح بوده باید ساختار و سازمان خود را به گونه ای تعریف کند که به جای هشدار به سمت و سوی نظارت و بازرسی ویژه حرکت کند.

وی با اشاره به بازگشایی مساجد افزود: طرحی توسط امور مساجد تهیه و قرار شد این طرح با حضور دانشگاه علوم پزشکی مورد آنالیز نهاده شده و بعنوان طرح اولیه به ستاد ملی پیشنهاد گردد از این رو در مورد بازگشایی مساجد ستاد ملی تصمیم گیرنده است.

با اصنافی که کد فعالیت خود را دریافت نکردند برخورد می گردد

غلامی با بیان اینکه باید ساختار را در بخش نظارت و بازرسی قوی تر نموده و دستگاه های مربوطه با جدیت و قاطعیت وارد شوند، توضیح داد: گزارش های رسیده حاکی از آن است که در فروشگاه های مواد غذایی و مایحتاج عمومی مردم پروتکل ها کمتر رعایت می گردد همچنین با اصنافی که کد آغاز فعالیت را اخذ نکردند برخورد می گردد.

وی ادامه داد: باید بر روی تیم های نظارت و بازرسی تجدید نظر کنیم و تعداد بیشتری را وارد صحنه کنیم اما نباید از این موضوع غافل شد که بهترین دستگاه نظارتی و بازرسی برای رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل ها مردم هستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: تردد بین شهرها از بیست و سوم فروردین آغاز شد اما تعدادی از شهرستان ها مانند چادگان به دلیل وجود دهکده زاینده رود، باغ بهادران به دلیل اینکه مرکزی برای تجمع است تردد ممنوع اعلام شده است همچنین در شهرستان کاشان اعمال محدودیت هایی را شاهد هستیم.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا به امروز بیش از 73 هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و موارد فوت ناشی از این ویروس به بیش از چهار هزار و 500 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1030

به "خبرنگاران آرامستان های اصفهان بازگشایی خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آرامستان های اصفهان بازگشایی خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید