جزئیات جدید بازگشایی مدارس و نحوه حضور دانش آموزان

به گزارش مجله عکسها، محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه ستادکرونا آموزش و پرورش که در ساختمان شهیدرجایی برگزارشد، با اشاره به نزدیک شدن به انتها سال تحصیلی اظهار کرد: کوشش داریم تا تکلیف سال تحصیلی جاری را روشن کنیم تا آسیبی به سال تحصیلی آینده نرسد.

جزئیات جدید بازگشایی مدارس و نحوه حضور دانش آموزان

به گزارش ایسنا، وی اضافه نمود: زمانی که تعطیلات سراسری مدارس بر اثر شیوع ویروس کرونا از اول اسفند 98 شروع شد، حدود 70 درصد محتوای آموزشی به صورت حضوری ارائه شده بود لذا باید برای ادامه فرایند آموزشی و ارائه آموزش های30 درصد محتوای باقی مانده تدبیری می اندیشیدیم.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: برای این موضوع روش های مختلفی را در دستورکار قرار دادیم و تمام محتوای باقی مانده به وسیله تلویزیون و فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده شد. از آنجا که آموزش های تلویزیونی به صورت تعاملی نبود، شبکه شاد را راه اندازی کردیم و توانستیم ارتباط تعاملی بین دانش آموزان و معلمان برقرار کنیم و ارائه آموزش ها در شبکه شاد ادامه یافت.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از دانش آموزان به شبکه شاد پیوستند و فرایند آموزشی را به وسیله این شبکه پیگیری کردند لذا بیش از 12 میلیون دانش آموزان در شبکه شاد فعال شدند. همچنین فراوری بسته های آموزشی و مکتوبات ویژه مناطق محروم نیز از دیگر روش هایی بود که در دستور کار نهاده شد.

تنها دانش آموزانی که اشکال درسی دارند به مدرسه بروند

حاجی میرزایی اعلام نمود: با فرض اینکه علیرغم این کوشش ها ممکن است بعضی از دانش آموزان پیروز به دریافت این آموزش ها نشده باشند ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم به بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت تا 27 خرداد گرفت تا مدارس منحصرا برای برطرف اشکال و پاسخ به پرسش های دانش آموزان بازگشایی شوند، بنابراین دانش آموزانی که آموزش های ارائه شده را از طرق مختلف دریافت نموده اند نیازی به حضور در مدرسه ندارند تنها دانش آموزانی که اشکالاتی دارند می توانند با مراجعه به مدارس به برطرف اشکال بپردازند.

معلمان طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور می یابند

وی اضافه نمود: حضور مدیران در مدارس الزامی است و دبیران نیز طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور خواهند داشت. پس از گذشت یک هفته پس از بازگشایی و تعیین شدن میزان مراجعه دانش آموزان به مدرسه شورای آکادمی براساس اختیاراتی که از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا دارد، می تواند در مورد نحوه فعالیت و روز های بازگشایی مدرسه تصمیم گیری کند. در صورتی که تعداد مراجعات دانش آموزان کم باشد و یا به انتها برسد، شورای مدرسه می تواند در مورد برگزاری امتحانات تصمیم گیری کند.

حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست بلکه فقط برای برطرف اشکال است، لذا معلمانی که در شبکه شاد فعال بودند و آموزش های لازمه را ارائه داند ممکن است مراجعه کمتر و یا اصلا مراجعه ای نداشته باشند.

منابع مالی برای ضدعفونی در اختیار مدارس نهاده شده است

وی ادامه داد: بر اساس پروتکلی که وزارت بهداشت در اختیار ما قرار داده و ما آن را به مدارس ابلاغ کردیم منابعی را در اختیار مدارس قرار دادیم تا تجهیزات موردنیاز پروتکل های بهداشتی تامین و به خوبی از دانش آموزان استقبال گردد. البته اگر تعداد دانش آموزان مراجعه نماینده به مدرسه محدود باشد، پروتکل های بهداشتی نیز ساده تر خواهد بود و اگر بیشتر باشد طبیعتا پروتکل های سختگیرانه تری اعمال خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رعایت 82 درصدی پروتکل های بهداشتی در جامعه، اظهار کرد: با توجه به آشنایی خوب مدیران مدارس و خانواده ها با پروتکل های بهداشتی امیدواریم مرحله بازگشایی مدارس را به خوبی پشت سر بگذاریم.

اصرار بر برگزاری حضوری امتحانات پایه نهمی ها

وی در مورد امتحانات گفت: اصل بر برگزاری حضوری امتحانات است مگر اینکه به لحاظ پروتکل های بهداشتی امکان پذیر نباشد البته ما در پایه نهم به جهت سرنوشت ساز بودن امتحانات این پایه در راهنمایی تحصیلی دانش آموزان اصرار بر برگزاری حضوری امتحانات داریم؛ لذا براساس پروتکل های بهداشتی این موضوع آنالیز و انجام می گردد. امیداواریم حداقل آزمون های ضروری و همچنین تمام امتحانات پایه نهم را به صورت حضوری برگزار کنیم.

برنامه آزمون ساز تا هفته آینده در اختیار مدارس قرار می گیرد

حاجی میرزایی از قرار دریافت یک آزمون ساز در دستورکار اطلاع داد و توضیح داد: امیدواریم تا هفته آینده این آزمون ساز را در اختیار مدارس قرار دهیم تا کسانی که می خواهند آزمون های غیرحضوری را به وسیله شبکه شاد برگزار نمایند، بتوانند این کار را انجام دهند.

وی برگزاری آزمون حضوری را منوط به تصمیم مدارس دانست و اضافه نمود: با توجه به متفاوت بودن میزان تراکم دانش آموزان در مدارس، اختیاراتی را به مدارس دادیم تا متناسب با شرایط هر مدرسه تصمیم گیری نمایند لذا مواردی که آزمون سرنوشت ساز است یا مربوط به دروس فنی می گردد حتما باید آزمون حضوری برگزار گردد.

در مورد دانش آموزان استثنایی سازمان مربوطه تدبیر خواهد نمود

عضو کابینه تدبیر و امید در مورد عدم حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس گفت: نیمی از این دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی هستند و مطابق سایر دانش آموزان عمل می نمایند و برای نیم دیگر این دانش آموزان سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدبیر خواهد نمود.

وی اضافه نمود: در مورد فعالیت سایر موسسات آموزشی نیز ستاد ملی مدیریت کرونا باید تصمیم گیری کند.

وزیر آموزش و پرورش از ضدعفونی کردن مدارس و رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع داد و اضافه نمود: همچنان که مساجد و سایر اماکن عمومی براساس مقررات بهداشتی بازگشایی می گردد مدارس نیز تابع همان مقررات بهداشتی است لذا روزانه مدارس ضدعفونی خواهد شد.

نحوه فعالیت سرویس های مدارس

وی در مورد سرویس مدارس در ایام بازگشایی گفت: ما نمی توانیم تصمیمی واحد برای کل مدارس اتخاذ کنیم؛ بلکه شورای مدارس در جا هایی که تعداد دانش آموزان مراجعه نماینده قابل توجه باشد تصمیم مقتضی را اتخاذ می نماید.

پیگیر تامین منابع مالی اینترنت رایگان شبکه شاد هستیم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در انتها اظهار کرد: رایگان شدن اینترنت شبکه شاد از مصوبات ستاد ملی مدیریت کروناست لذا ما پیگیر تامین منابع مالی آن هستیم و این کار حتما عملی خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1091

به "جزئیات جدید بازگشایی مدارس و نحوه حضور دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدید بازگشایی مدارس و نحوه حضور دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید