ثبت کامنت مشروط به درج نام و آدرس می گردد

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، به نظر می رسد چین تنها کشوری نیست که تصمیم دارد از میزان ناشناس بودن افراد در فضای اینترنت بکاهد.

ثبت کامنت مشروط به درج نام و آدرس می گردد

دولت اتریش نیز لایحه قانونی را به دولت ارائه نموده که طبق آن افراد قبل از اظهارنظر و ثبت کامنت در وب سایت های بزرگ باید نام واقعی و آدرس خود را ارائه نمایند.

البته هنوز هم افراد می توانند از نام های مستعار استفاده نمایند، اما اگر مقامات به این نتیجه برسند که کاربری قصد آزار کاربران دیگر را دارد یا قوانین را زیر پا می گذارد، به راحتی می توانند فرد مورد نظر را شناسایی نمایند.

شرکت هایی که از این قانون پیروی ننمایند احتمالاً با جریمه ای 500 هزار یورویی روبرو خواهند شد، در صورت تکرار این روند نیز میزان جریمه 2 برابر خواهد شد.

البته این قانون فقط برای سایت هایی اجرا می گردد که بیش از 100 هزار کاربر ثبت شده دارند. بنابراین درآمد آنها بیش از 500 هزار یورو در سال خواهد بود یا آنکه از یارانه های مخصوص رسانه استفاده می نمایند که مبلغ آن بیش از 50 هزار یورو است.

در کنار این موارد سایت های تجارت الکترونیک و سایت هایی که از این طریق درآمدزایی نمی نمایند نیز از این قانون مستثنی هستند.

این قانون در صورت تصویب در اتحادیه اروپا از 2020 میلادی اجرا می گردد. البته نگرانی هایی درباره این لایحه وجود دارد که بیشتر آنها مربوط به سایت هایی است که از این قانون مستثنی شده اند. از سوی دیگر نگرانی هایی درباره حفظ حریم خصوصی کاربران نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 249

به "ثبت کامنت مشروط به درج نام و آدرس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت کامنت مشروط به درج نام و آدرس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید