تنگه بسفر را متفاوت ببینید

به گزارش مجله عکسها، تنگه بسفر دریای سیاه در شمال استانبول را به دریای مرمره در جنوب متصل می نماید. جالب است بدانید استانبول شهری است که در دو قاره واقع شده و تنگه بسفر جدا نماینده بخش آسیایی و اروپایی استانبول است. همچنین این تنگه ازنظر فرهنگی به نوعی تأثیرگذار در فرهنگ شرق و غرب استانبول است. تنگه بسفر حدود 30 کیلومتر طول دارد و عرض آن در نقاط مختلف متفاوت است. در طول تنگه چند پل قسمت اروپایی و آسیایی را به هم متصل می نمایند. در حین عبور از تنگه بسفر می توانید از دورنمای جاهای دیدنی استانبول لذت ببرید.

تنگه بسفر را متفاوت ببینید

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا چقدر است هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تنگه بسفر، کشتی سواری یا پیاده روی؟

گشت وگذار در تنگه بسفر سوار بر کشتی کروز تفریحی است که نمی توانید به سادگی از آن بگذرید. کشتی های کروز با سرعت پایین و نزدیک به کرانه حرکت می نمایند؛ به همین دلیل برای عکاسی و دیدن نمای زیبای شهر و جاهای دیدنی استانبول بسیار لذت بخش هستند. عبور از تنگه بسفر با کشتی زمان زیادی نمی برد. برای لذت بردن بیشتر از تنگه بسفر، لذت پیاده روی کنار تنگه و بازدید از جاذبه ها را از خود دریغ نکنید.

برج دختر؛ افسانه هایی به قدمت تاریخ

یکی از شاخص ترین جاهای دیدنی استانبول برج دختر در میان تنگه بسفر است. برج دختر به نوعی به یکی از نمادهای استانبول تبدیل شده. این برج موزه و رستوران دارد. اما چیزی که در خصوص این برج جالب توجه است، افسانه های زیادی است که سال ها روایت شده و به بخشی از فرهنگ استانبول تبدیل شده اند. پیشنهاد می کنیم از صرف یک وعده غذا در رستوران های برج دختر و با نمای تنگه بسفر لذت ببرید.

کاخ های عثمانی؛ کرانه باشکوه تنگه بسفر

زیبایی های تنگه بسفر ثروتمندان امپراتوری عثمانی را مجاب نموده بود تا کاخ هایی بر کرانه این تنگه زیبا بنا نمایند. یالی ها نیز که خانه هایی چوبی با پنجره های زیبا و متعدد هستند، جذابیت های تنگه بسفر را دوچندان می نمایند. از باشکوه ترین جاهای دیدنی استانبول کاخ های توپکاپی و دولماباغچه هستند. این کاخ ها روزانه تعداد زیادی از گردشگران را برای بازدید می پذیرند. کاخ های سیرگان و بیلربی نیز از دیگر کاخ های عثمانی تنگه بسفر هستند.

قلعه روملی؛ چشم انداز استانبول

قلعه روملی یکی از جاهای دیدنی استانبول است که گردشگران و ترک ها درباره چشم انداز بی نظیرش اتفاق نظر دارند. این قلعه در محلی استراتژیک و در کم عرض ترین نقطه تنگه بسفر برای دفاع از شهر ساخته شده است. برج های دیده بانی قلعه روملی که روزگاری سربازان خیره به دور دست ها را در خود جای داده بود، حالا محلی است که گردشگران برای دیدن چشم انداز شهر استانبول از آن بازدید می نمایند.

مسجد اورتاکوی؛ معماری باروک در استانبول

مسجد اورتاکوی یکی از هزاران مسجد زیبای استانبول است که بر کناره تنگه بسفر و در سال 1856 میلادی ساخته شد. پس زمینه شهر استانبول از تنگه بسفر، در کنار نمای بیرونی مسجد اورتاکوی می تواند یکی از زیباترین عکس های سفر استانبول شما باشد.

پل گالاتا؛ پیاده روی بر روی تنگه بسفر

اگر به پیاده روی علاقه مند باشید لذت قدم زدن بر روی پل گالاتا را از دست نخواهید داد. نمای زیبای پرواز مرغان دریایی بر فراز تنگه بسفر از فاصله نزدیک تصویری زیبا در خاطر به جا می گذارد. پل گالاتا بر روی تنگه بسفر و در دوطبقه سواره رو و پیاده رو ساخته شده است. در طبقه پایین پل رستوران هایی هستند که می توانید از غذاهای دریایی تازه در تنگه بسفر لذت ببرید.

آکواریوم استانبول؛ جهانی زیر آب

علاوه بر همه زیبایی های تاریخی و طبیعی استانبول، مراکز تفریحی مدرن نیز انتخاب خوبی برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول هستند. آکواریوم استانبول در سال 2011 افتتاح شده و به دلیل نزدیکی به ساحل تنگه بسفر انتخاب مناسبی برای بازدید خصوصاً به همراه بچه ها است. این آکواریوم به دلیل تنوع گونه ها در دسته بندی مناطق مختلف، یکی از شاخص ترین آکواریوم های جهان محسوب می گردد.

شکم گردی در تنگه بسفر

در اطراف تنگه بسفر کافه ها و رستوران های جذابی وجود دارند که می توانید خستگی پیاده روی را در آن ها به در کنید. غذاهای محلی و دریایی متنوعی در این رستوران ها سرو می شوند. همچنین کافه های اطراف تنگه بسفر مانند کافه های دیگر استانبول مکان مناسبی برای نوشیدن چای ترک و باقلوا هستند. لذت نشستن در کافه و تماشای غروب آفتاب در افق تنگه بسفر خاتمه خوبی برای یک روز زیبا در استانبول است.

منبع: دالاهو
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 714

به "تنگه بسفر را متفاوت ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگه بسفر را متفاوت ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید