مکان های تفریحی در سفر مشهد

به گزارش مجله عکسها، رپرتاژ آگهی- گردشگری در مشهد ، به عنوان بهترین مقصد توریستی محبوب در ایران ، باعث جذب میلیون ها نفر از گردشگران به مشهد در هر سال است. بسیاری از این افراد زائرانی هستند که می خواهند به زیارت حرم امام رضا (ع) بروند.

مکان های تفریحی در سفر مشهد

اما حرم مطهر تنها علت محبوبیت مشهد نیست، زیرا این شهر دارای جاذبه ها و امکانات تفریحی فراوانی است که با خرید بلیط مشهد می توانید به سفر لذتبخش خود بپردازید. فهرستی از برترین مکان های تماشای مشهد را در ادامه مطلب بخوانید.

پارک ملت، اولین پارک در فهرست مکان های تماشای مشهد

بدون بازدید از بزرگترین و قدیمی ترین پارک، نمی توان سفر خود را به مشهد تمام کرد. از دست دادن زمان در پارک ملت به علت امکانات فراوانی که شامل شهربازی، سالن های ورزشی، کتابخانه یا استخر می باشد بسیار آسان است.

این پارک بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک بزرگ دنیا را در خود جای داده است. در قسمت شرقی پارک می توانید دریاچه بزرگی پیدا کنید و در قسمت غربی استخر، زمین والیبال و فوتبال، زمین تنیس و پیست اسکیت وجود دارد.

آدرس: مشهد غربی، جاده آزاد وکیل آباد، میدان آزادی

پارک وکیل آباد مشهد

در رتبه دوم فهرست مکان های تماشای مشهد، پارک وکیل آباد قرار گرفته است. دلایل مختلفی برای بازدید از این پارک باستانی وجود دارد. وکیل آباد تنها باغ وحش مشهد را دارد که می توانید انواع پرندگان، خزندگان، ماهی ها و پستانداران را در آن پیدا کنید. اما اگر باغ وحش ها را دوست ندارید، می توانید از پارک وکیل آباد تماشا کنید، این پارک بزرگ پارک شادی نام دارد و این قابلیت را دارد که ساعت ها شما را سرگرم کند.

در زمان های خاصی از سال، مانند بهار و تابستان، رودخانه ای شگفت انگیز از پارک می گذرد. اگر می خواهید یک پیک نیک در فضای باز در سایه درختان بلند داشته باشید، وسایل خود را جمع کنید و به پارک زیبای وکیل آباد بروید و با گونه های کمیاب حیات وحش ایران آشنا شوید.

آدرس: بلوار فضل آباد، میدان آزادی

روستای شاندیز مشهد

دهکده تفریحی آرام شاندیز یکی از مکان های تماشای مشهد است. اگر به 38 کیلومتری غرب مشهد سفر کنید، با منطقه ای پر از رودخانه ها، دره ها، درختان بلند، پرنده و درختان سرخ شرقی روبرو می شوید که صدای آواز پرندگان را طنین انداز می نماید. اینجا دهکده تفریحی شاندیز است، به زیبایی تابلویی که روی دیوار قرار گرفته است

اگر احساس گرسنگی می کنید، رستوران پدیده شاندیز غذاهای ایرانی و بین المللی سرو می نماید و فروشگاه سوغاتی شاندیز مکانی عالی برای خرید سوغاتی های محلی است.

آدرس: روستای شاندیز در 37 کیلومتری شمال غرب مشهد

روستای طرقبه

اگر به 18 کیلومتری جنوب غربی مشهد بروید، با طرقبه روبرو می شوید، شهری زیبا با هوای تابستانی. رودخانه های طویل، درختان بلند و باغ های میوه بزرگ، طرقبه را به مکانی عالی برای فرار از هیاهوی شهر تبدیل نموده است.

هنگامی که پس از خرید بلیط مشهد علی بابا در حال بستن چمدان برای طرقبه هستید، به یاد داشته باشید که چندین ساعت در آنجا خواهید ماند زیرا این شهر برای خود جاذبه های زیادی دارد. از جمله این جاذبه ها می توان به سد چالیدره، سد گلستان، دره ارغوان، دره داغستان و رودخانه دهاب که قلب تپنده طرقبه است اشاره نمود. اگر وقت دارید، از دهکده سرسبز نوقاندو در فاصله 10 کیلومتری تماشا کنید.

طرقبه یکی از برترین جاهای تماشای مشهد در تابستان و بهار که هوا گرم است می باشد. اما در فصول سرد طرقبه به یکی از سردترین نقاط خراسان تبدیل می گردد، پس مراقب باشید.

آدرس: جاده وکیل آباد 18 کیلومتری جنوب غربی مشهد

سد چالیدره مشهد

وقتی در طرقبه هستید بازدید از سد چالیدره را نباید فراموش کنید. می توانید به ماهیگیری یا قایق سواری در آب بروید. بعلاوه رستوران های زیادی در اطراف پراکنده شده اند که می توانید انواع غذاها را در آنها میل کنید. اگر از پیک نیک در آلاچیق ها و کنار آب لذت می برید، چالیدره یکی از مکان های تماشای مشهد برای شماست.

آدرس: طرقبه، جاده عنبران

آرامگاه فردوسی در مشهد

فردوسی یکی از مشهورترین شاعران ایرانی و شاهنامه نویس معروف است. آرامگاه او در پارکی زیبا در 20 کیلومتری شمال مشهد در شهر باستانی طوس قرار گرفته است. معماری آرامگاه الهام گرفته از دوران هخامنشی است. در نزدیکی آرامگاه موزه و کتابخانه ای وجود دارد که برای آموزش شاهنامه خوانی و آثار فردوسی به بازدیدکنندگان ساخته شده است. آرامگاه این شاعر بزرگ به عنوان یکی از محبوب ترین مکان های تماشای مشهد، سالانه بیش از یک میلیون بازدید کننده را به خود جذب می نماید.

آدرس: طوس، 20 کیلومتری شمال مشهد، خیابان شاهنامه

باغ گیاه شناسی مشهد

باغ گیاه شناسی مشهد به مساحت 25 هکتار در سال 1393 با اهداف آموزشی و زیبایی شناسی افتتاح شد. این پارک شامل بخش هایی مانند باغ گل رز، مرکز تئاتر و آموزشی، باغ صخره، باغ میوه های بومی ایران و بسیاری دیگر است.

آدرس: میدان قدیر، خیابان جمهوری اسلامی

لینک رزرو هتل : https://www.alibaba.ir/hotel

موزه نادری مشهد

موزه نادری زره و سلاح های دوران نادرشاه را به نمایش می گذارد. بعلاوه در داخل آرامگاه نادر و محمد تاجی خان پسیان (حاکم وقت خراسان) قرار گرفته است.

آدرس: چهارراه شهدا

موزه نان مشهد

موزه نان مشهد اولین موزه در نوع خود در کشور است. تجهیزاتی که در تهیه نان نقش دارند و بعلاوه انواع نان را نمایش می دهد.

آدرس: چهارراه فردوسی، کوچه شهید یزدی، کارخانه گندم دشت

پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

پارک علمی پروفسور بازیما یک مرکز آموزشی ایده آل برای علاقه مندان به علم است. به مریخ سفر کنید، ژیروسکوپ را مطالعه کنید، به منظومه شمسی نگاه کنید و در آموزشگاه زیست شناسی در این پارک علمی خلاق شرکت کنید.

آدرس: مجتمع فیصل، مرکز سیاحتی سیباد، بلوار خیام

بیشتر بخوانید : برترین راه رزرو هتل در مشهد

پارک باغ ملی مشهد

پارک باغ ملی در میانه زندگی شهری مشهد قرار گرفته است. در این باغ مجسمه هایی از چهره های مشهور ادبیات فارسی دیده می گردد

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2067

به "مکان های تفریحی در سفر مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های تفریحی در سفر مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید