تشکیل 36 هسته مسئله محور نخبگانی براساس احتیاج کشور

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران، محمدصادق موحدیان معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان امروز در مراسم شروع به کار هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن که در دانشگاه تهران برگزار گردید گفت: با نظارت اساتید خبره و راهبران صنعتی فرصتی برای توانمند سازی محققان ایجاد شده که در قالب تیم هایی مسائل کشور حل گردد.

تشکیل 36 هسته مسئله محور نخبگانی براساس احتیاج کشور

وی اضافه نمود: اگر این فعالیت به حل مسائل کشور گره بخورد گام های مؤثری در برطرف چالش های کشور برداشته خواهد شد.

موحدیان ادامه داد: از این رو این طرح با ابتکار بنیاد ملی نخبگان از سال 96 با همکاری نهادهای فناورانه کلید خورد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد برگزاری هفتمین دوره آن هستیم گفت: این طرح به همراه رویدادهای حمایتی از مصادیق عینی برای ایجاد یک جریان مسئله محور در برطرف چالش های کشور است که می تواند الگوی پیشرو و تازه مورد توجه دستگاه ها باشد.

به گفته معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان از این رو بنیاد کوشش می نماید تا از تمام ظرفیت های خود برای حمایت از ایده ها استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه این دوره با رویکرد تازهی برگزار می گردد گفت: توسعه دایره نخبگانی و مطالعه نخبگان برای بکارگیری آنها در دستگاه ها با هدف حکمرانی نخبگان از رویکردهای این دوره است. بر این اساس در این دوره در پی تعریف طرح هایی بودیم که نهادهای دیگر از آن بهره برداری نمایند.

وی اضافه نمود: بر این اساس در این دوره 476 طرح تقاضا محور مورد پذیرش قرار گرفته و از این تعداد 36 هسته براساس ایده تقاضا محور بوده است.

موحدیان با اشاره به سابقه برگزاری رویداد گفت: در دور اول این طرح 6 هسته مسئله محور تشکیل شد و این تعداد در هفتمین دوره به 476 هسته ارتقا یافته است. در کل از ابتدای اجرای این طرح 1235 هسته نخبگانی تشکیل شده است.

وی تاکید نمود: طرح توسعه هسته های مسئله محور پژوهشی و فناورانه الگویی برای اجماع مؤثر اجتماع نخبگانی در حل مسائل کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2308

به "تشکیل 36 هسته مسئله محور نخبگانی براساس احتیاج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل 36 هسته مسئله محور نخبگانی براساس احتیاج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید