بچه ها برای رشد قد این نوشیدنی را بخورند

به گزارش مجله عکسها، شیر منبع کاملا غنی شده از کلسیم است وجود آن در برنامه غذایی لازم است اما خوردن آن با خوراکی هایی مانند بادام،موز و... خواص آن را چند برابر می نماید.

بچه ها برای رشد قد این نوشیدنی را بخورند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ تور کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، به طور متوسط بدن ما به 800 میلی گرم کلسیم در روز احتیاج دارد. وقتی یک لیوان شیر می نوشیم به اندازه 250 تا 300 میلی گرم کلسیم وارد بدن می گردد.

به گفته یک متخصص تغذیه،: یارانه شیر را قطع می نمایند که باعث کاهش مصرف شیر در کشور شده است و بعد مجبور می شوند میلیاردها دلار هزینه واردات داروهای خاص برای درمان بیماری های ناشی از عدم یا کاهش مصرف شیر نمایند در حالی که کار از کار گذشته است.

برای علاقمند کردن بچه ها به مصرف شیر می توانیم شیر را به صورت مخلوط با بستنی یا با آبمیوه به کودک دهیم. مصرف شیر به همراه بادام پوست کنده و آسیاب شده باعث افزایش سرعت رشد قدی بچه ها می گردد.

مصرف شیر می تواند آرامش شبانه ای را در افراد ایجاد کند. به بیماران بدخواب توصیه می کنیم برای خواب آرام شبانه، شیر را به همراه، سیب یا موز، خرما یا عسل مصرف نمایند.

مصرف نصف لیوان شیر به همراه یک عدد سیب در شب، علاوه بر اینکه اثر تصفیه ای در بدن دارد برای افرادی که دچار خواب ناآرام هستند خواب آور است.

مصرف شیر به همراه خرما ارزش غذایی آن را بالا می برد. خرما یکی از منابع قندی بسیار ارزشمند است که در بردارنده منیزیم و آهن است که هم برای خونسازی و هم برای برطرف گرفتگی عضلات مفید است اما خرمای مورد توصیه ما خرمای زرد رنگ زاهدی یا همان خرما خارک است.

موز منبع خوبی از ویتامین های C، A، ویتامین های گروه B، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است، و مصرف شیر به همراه این میوه باعث بالا رفتن ارزش غذایی این نوشیدنی می گردد.

شیر و عسل در صورتی که عسل طبیعی باشد یک درمان بسیار مفیدی برای بسیاری از بیماری ها است. عسل طبیعی با هر مواد غذایی که مخلوط گردد می تواند برای درمان بیماری ها به کار رود. شیر و عسل در درمان سرماخوردگی بسیار اثربخش است.

افرادی که شیر را تحمل نمی نمایند و حساسیت به لاکتوز شیر دارند می توانند شیر را به صورت شیربرنج یا فرنی استفاده نمایند که تحمل لاکتوز را برای آنها آسان تر می نماید.

مادران شیرده باید حتما از منابع حاوی کلسیم از جمله شیر در برنامه غذایی روزانه خود استفاده نمایند چون به همراه شیری که به نوزاد خود می دهند کلسیم و ویتامین های گروه ب کمپلکس یا B2 به وسیله شیر به بچه منتقل می گردد و عدم استفاده از تغذیه مناسب در دوران شیردهی باعث می گردد زنانی که زایمان پی در پی می نمایند و بچه شیر می دهند زودتر به آرتروز و پوکی استخوان دچار شوند.

همه چیز باید در حد متعادل مصرف گردد اگر شیر در دسترس نبود افراد می توانند از خانواده کلم های پخته یا کنجد یا از شیربادام یا شیرسویا استفاده نمایند. این استرسی که اگر یک ماده غذایی را نخوریم دچار بیماری می شویم این تفکر بیشتر سیستم ایمنی را تضعیف می نماید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1795

به "بچه ها برای رشد قد این نوشیدنی را بخورند" امتیاز دهید

1 کاربر به "بچه ها برای رشد قد این نوشیدنی را بخورند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها برای رشد قد این نوشیدنی را بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید