ایلان ماسک پس از نظرسنجی توییتری خود فروش میلیاردها سهام تسلا را آغاز کرد

به گزارش مجله عکسها، ایلان ماسک به تازگی از دنبال کنندگان خود در توییتر پرسید که آیا باید 10 درصد از سهام خود در شرکت تسلا را برای پرداخت مالیات بفروشد یا نه. اکنون مستندات مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار نشان می دهند که او به نظر کاربران خود اهمیت داده است. بر اساس 10 پرونده نو در کمیسیون بورس و اوراق بهادار که روز چهارشنبه منتشر شد، مدیر عامل میلیاردر شرکت تسلا تا به امروز حداقل 5 میلیارد دلار سهام تسلا را در این هفته به فروش رسانده است.

ایلان ماسک پس از نظرسنجی توییتری خود فروش میلیاردها سهام تسلا را آغاز کرد

احتمالا این پرونده ها هم ادامه خواهد یافت، زیرا چند میلیون سهام فروخته شده بسیار کمتر از 10 درصد سرمایه ایلان ماسک در شرکت تسلا خواهد بود. ماسک این سهام را پس از اینکه با نظارت فزاینده ای بر ثروت خود، به ویژه از سوی مقامات منتخب روبرو شد، می فروشد. ثروتمندترین مرد جهان به دلیل عدم پرداخت مالیات بر درآمد خود انتقاد شده است، زیرا او در واقع از شرکت تسلا حقوق نمی گیرد، بلکه درآمد خود را از سود سهام های خود به دست می آورد.

ماسک تا زمانی که سهام اعطا شده را به فروش نرساند، مجبور نیست غرامت مالیات خود بپردازد. در عوض، او با استفاده از دارایی های خود به عنوان وثیقه، پول زیادی قرض می کند. وی در توییتر اعلام کرده بود نتیجه نظرسنجی درباره فروش سهام تسلا هر چه باشد به آن پای بند خواهد بود. بیشتر کاربران با انجام این کار یعنی فروش سهام تسلا از طریق ایلان ماسک موافقت کرده بودند.

در واقع در نظرسنجی اجرا شده 57.9 درصد از شرکت کنندگان رای موافق و 42.1 درصد از آن ها رأی مخالف دادند. همین مسأله باعث سقوط 11.9 درصدی ارزش سهام این شرکت و کاهش سرمایه ایلان ماسک به 288 میلیارد دلار و کاهش 200 میلیارد دلاری ارزش بازار تسلا شد. با وجود چنین سقوط هایی، ارزش سهام تسلا تا به اینجای 2021 رشد 47 درصدی را تجربه کرده است. یکی از مقامات، ران وایدن (DOR) بحث مالیات بر درآمد میلیاردرها را پیشنهاد کرده که با افزایش درآمد این افراد، از آن ها مالیات دریافت شود.

این فشارها باعث شد که ماسک آخر هفته گذشته در توئیتر نظرسنجی کند که آیا باید 10 درصد از دارایی های تسلا خود را برای پرداخت مالیات بفروشد یا خیر، که بیشتر پاسخ ها مثبت بوده است. دو پرونده اولی که در روز چهارشنبه در سیستم SEC نمایش داده شد، مربوط به برنامه اعلام شده قبلی ماسک برای اعمال اختیارات سهام سال 2012 او بود. او درباره این موضوع در کنفرانس کد امسال توضیحاتی را ارائه داد. ماسک در این کنفرانس گفت که گزینه های زیادی از سهام برای انتخاب کردن دارد که در سه ماهه چهارم سال 2021، آن ها را به فروش خواهد رساند.

دو پرونده اول او در روز چهارشنبه تأیید کرد که ایلان ماسک از قبل برای فروش سهام تسلا برنامه ریزی کرده بوده است و مت لوین یکی از تحلیلگران بازار نیز می گوید این برنامه از 23 شهریورماه شروع شده و اکنون هم مستندات SEC این موضوع را تایید می کند که وی 934091 سهم خود را به قیمت هر سهم برابر با 6.24 دلار فروخته است. اما اواخر روز چهارشنبه پرونده های بیشتری از طریق SEC ارسال شد که نشان می دهد ماسک میلیون ها دلار سهم بیشتری را در این هفته به فروش رسانده است. اکنون به نظر می رسد که مدیر عامل میلیاردر تسلا واقعا در میانه راه فروش میلیون ها دلار سهام این شرکت قرار گرفته است.

در حالی که ماسک باید بیش از 50 درصد از این سهام ها را به عنوان مالیات بپردازد، او همچنان میلیاردها دلار پول نقد در حساب شخصی خود ذخیره خواهد داشت. در حال حاضر ایلان ماسک هنوز بیش از 170 میلیون از سهام تسلا را در اختیار دارد که حدود 17 درصد از مالکیت آن را تشکیل می دهد. برخی تحلیلگران بر این عقیده هستند که نظرسنجی ایلان ماسک در توییتر تنها جنبه نمایشی داشته است. به نظر می رسد فروش سهام تسلا تنها به نظرسنجی اجرا شده مربوط نمی شود و ایلان ماسک از قبل چنین برنامه ای را در فکر خود داشته است.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1984

به "ایلان ماسک پس از نظرسنجی توییتری خود فروش میلیاردها سهام تسلا را آغاز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک پس از نظرسنجی توییتری خود فروش میلیاردها سهام تسلا را آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید