اومیکرون رسما وارد شرق آسیا شد

به گزارش مجله عکسها، تایید رسمی ورود سویه اومیکرون به کشورهای شرق آسیا باعث نگرانی بسیاری از مقامات کشورهای این منطقه شده است.

اومیکرون رسما وارد شرق آسیا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تایلند اولین مورد ابتلا به سویه تازه اومیکرون در این کشور را تایید کرد. به نظر می رسد این ویروس در ماه نوامبر از فردی که از مبدا نیجریه وارد تایلند شده بود انتقال یافته باشد.

در همین رابطه مقامات این کشور در پی اجرایی کردن قوانین سختگیرانه تری برای مسافران خارجی هستند.

به نظر می رسد وزارت بهداشت تایلند میخواهد در قالب برنامه ای با نام سندباکس تدابیری برای ورود مسافرانی بیاندیشد که واکسینه شده اند.

استرالیا نیز یکی از کشورهایی است که پس از تجربه تلخ مقابله با کرونا در ماه های گذشته انتها دستور بازگشت زندگی به شرایط عادی را صادر کرد. این کشور که اکنون با سویه تازهی با نام اومیکرون روبرو شده همچنان در برابر درخواست ها برای اتخاذ تدابیرشدیدتر کنترلی ازجمله اجباری شدن ماسک در اماکن بسته مقاومت می نماید.

باوجود تهدید از جانب سویه اومیکرون هفته گذشته زندگی در سیدنی به حالت عادی بازگشت و تقریبا در آستانه کریسمس تمام محدودیت های کرونایی برداشته شد؛ روزهایی که بعضی کارشناسان نگران افزایش دوباره تعداد مبتلایان به کرونا هستند.

بازارهای اقتصادی اسیا نیز روز خوبی را تجربه نکردند. ارزش سهام بسیاری از شرکتهای آسیایی کاهش یافت و قیمت نفت نیز فرایند نزولی پیش گرفت؛ اتفاقی که اومیکرون علت اصلی همه آنها بود.

هرچند کارشناسان بهداشتی بر مقاومت بعضی واکسن های کرونا در برابر سویه تازه اومیکرون تاکید دارند و چندان نگران مرگ و میر ناشی از این سویه نیستند، اما به نظر می رسد سرعت بالای انتقال این ویروس در بین مردم یکی از نگرانی های جدی مقامات بهداشتی کشورهای مختلف به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2060

به "اومیکرون رسما وارد شرق آسیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اومیکرون رسما وارد شرق آسیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید