تور مالزی: برترین فصل سفر به مالزی را خودتان انتخاب کنید

به گزارش مجله عکسها، همه ما زمانیکه تصمیم داریم به سفر برویم، اولین مسئله ای که ذهنمان را درگیر می نماید این است که برترین فصل برای سفرهای توریستی چه موقع است؟ بهتر است تابستان سفر کنیم یا زمستان؟ در این مطلب تصمیم داریم به موضوع برترین فصل سفر به مالزی بپردازیم. مالزی به علت موقعیت خاص جغرافیایی خود فصول مختلفی دارد و سفر در هر زمانی می تواند مزیت های مخصوص به خود را داشته باشد. به همین علت تصمیم با خودتان است اما توصیه می کنیم به مطالب و نکاتی که در ادامه این مطلب اشاره می کنیم، توجه داشته باشید و برترین زمان سفر به مالزی را برای خودتان مشخص کنید.

تور مالزی: برترین فصل سفر به مالزی را خودتان انتخاب کنید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

اما اگر بخواهیم به طور خلاصه پاسخی به این سوال بدهیم باید بگوییم که برترین وقت سفر به مالزی اواسط ماه دسامبر تا فوریه است. به خصوص اگر تصمیم داریم جزایر غربی این کشور را ببینید (مانند پنانگ و لانگ کاوی). اما در صورتی که تصمیم دارید جزایر شرق مالزی را ببینید (مانند پرهنتیان و تیومان) توصیه می کنیم در ماه های ژوئن تا آگوست به این کشور سفر کنید.

آب وهوای شرق مالزی (برونئو) معمولا تفاوت زیادی با شبه جزیره مالزی دارد. حتی در شبه جزیره هم آب وهوای متفاوتی را می توانید در جزیره پنانگ (جزیره ای محبوب در شمال کشور) و کوالالامپور شاهد باشید.

کشور مالزی به علت قرارگیری در ناحیه استوایی در بیشتر روزهای سال آب وهوایی گرم و مرطوب دارد. البته این مسئله درباره ارتفاعات کامرون صدق نمی کند و بعضی مواقع ممکن است به قدری هوا سرد گردد که نیاز به لباس گرم داشته باشید.

در هر صورت مهمترین معضلی که خواهید داشت بارش های فراوان مالزی و شرایط جوی دریاهاست.

آب وهوای کوالالامپور کاملا گرمسیری است. در بیشتر روزهای سال آفتاب درخشانی دارد و رطوبت هوا بالاست. انتظار نداشته باشید که در طول سفر به کوالالاپور شرجی زده نشوید و هوای خشک نصیبتان گردد. هر زمانی ممکن است باران ببارد. حتی در طول ماه های جولای خشک ترین شهرهای کشور نیز به طور میانگین 11 روز بارانی خواهند داشت.

گرچه در بالا گفتیم که شهر کوالالامپور در بیشتر مواقع سال مرطوب و بارانی است اما برترین و خشک ترین زمان سفر به مالزی ماه های ژوئن، جولای و آگوست است. عموما ماه جولای کمترین روزهای بارانی را دارد. از طرفی دیگر مرطوب ترین و بارانی ترین روزهای سال در ماه های آوریل، اکتبر و نوامبر خواهد بود.

احتمالا هزینه سفر به مالزی هم موضوع مهم دیگری در تصمیم گیری شما خواهد بود.

آب وهوای جزیره پنانگ

خشکترین ماه های جزیره پنانگ بین دسامبر و مارچ خواهد بود. این جزیره که یکی از محبوبترین جزایر کل مالزی است، در این ماه ها بسیار شلوغ و مملو از گردشگر خواهد بود. ژانویه و فوریه نیز ماه های خشکی هستند اما دمای هوا نیز رو به گرمی می رود و ممکن است اندکی آزاردهنده باشد. در ماه آوریل نیز هوا به قدری مرطوب می گردد که ناچار خواهید بود سه بار در روز دوش بگیرید. سپتامبر و اکتبر نیز با فاصله، مرطوب ترین ماه های سال در جزیره پنانگ هستند.

آب وهوا در بخش مالزیایی بورنئو

بخش مالزیایی بورنئو یا همان شرق مالزی، سومین جزیره بزرگ دنیاست و در شرق شبه جزیره مالزی واقع شده است. برترین فصل سفر به مالزی و به خصوص به این جزیره، همان ماه های تابستان (ژوئن، جولای و آگوست) است. در طول این فصل می توانید به سرگرمی و گردش در این جزیره بپردازید و ناچار نخواهید بود که در هتل بمانید. علاوه بر این بارش هایی که در طول سال اجرا شده باعث می گردد تا جنگل های این جزیره از همیشه سبزتر باشند و طبیعت آنجا به طرز نفس گیری زیبا باشد.

مرطوبترین ماه های سال برای سفر به کوچینگ در استان ساراواک، دسامبر، ژانویه و فوریه خواهد بود. بارش ها ممکن است بسیار سنگین باشد و تمام برنامه های مجذوب کنندهی را که برای سرگرمی و گشت زدن داشته اید را به هم بزند.

درباره جاهای دیدنی مالزی هم اطلاعات داشته باشید تا بیشتر خوش بگذرانید.

برترین زمان سفر به جزایر پرهنتیان

جزایر محبوب پرهنتیان در مالزی در طول فصل تابستان ممکن است به قدری شلوغ شوند که حتی ظرفیت گردشگر های بیشتر را نداشته باشند. قیمت هتل ها بسیار بالا می رود و به زحمت می توانید از اماکن دیدنی بازدید داشته باشید. حتی بعضی مواقع پیش آمده است که مسافران و گردشگر ها ناچار شده اند در ساحل و کنار هزاران غریبه بخوابند تا اتاق های هتل تخلیه گردد. بنابراین برترین فصل سفر به مالزی البته این جزیره، شاید تابستان نباشد.

گرچه سفر به جزایر پرهنتیان در طول زمستان هم امکان پذیر است اما خیلی از هتل ها و رستوران ها در طول این فصل تعطیل هستند. بعلاوه شرایط جوّی دریا نیز می تواند سفر به مالزی در طول زمستان را به تجربه ای ناخوشایند و سخت تبدیل کند. به خاطر چنین جوّی رفت وآمد قایق های کوچکی که مسافران را به این جزیره جابه جا می نمایند نیز با مسائل و چالش های زیادی روبرو است. به همین علت و دلایل زیاد دیگر، توصیه ما این است که در طول زمستان به جزایر پرهنتیان سفر نکنید. در حقیقت سفر به غرب مالزی انتخاب بهتر و عاقلانه تری خواهد بود.

برترین زمان سفر به لانگ کاوی

برترین فصل سفر به مالزی ممکن است متفاوت باشد چرا که هرکدام از جزایر این کشور آب وهوای منحصربه فردی دارد. جزیره لانگ کاوی نیز که به عنوان یکی از شلوغ ترین و گردشگری ترین جزایر مالزی محسوب می گردد در طول ماه دسامبر، ژانویه و فوریه برترین آب وهوا را دارد. رطوبت کم است و آفتاب درخشان همیشه بالای سرتان می تابد.

البته باید بگوییم که یکی از اصلی ترین معضلات مسافران در طول سفر به مالزی این است که عروس دریایی مزاحم شنا کردن آنها می گردد اما با این وجود تعداد این موجودات دریایی در ماه دسامبر و ژانویه کمتر است. اگر می خواهید از دست مزاحمت عروس های دریایی در امان باشید، توصیه می کنیم هرگز در ماه می و اکتبر به این جزیره سفر نکنید. در هر صورت اگر دچار گاز گرفتگی شدید، برترین راه درمان آن استفاده از سرکه است. وقتی که می خواهید به ساحل رفته و شنا کنید، یک بطری کوچک سرکه با خود داشته باشید یا از رستوران های آن حوالی بخواهید که به شما اندکی سرکه بدهند.

برترین زمان سفر به جزیره تیومان

جزیره تیومان در شرق مالزی تقریبا به کشور سنگاپور نزدیک است. خشکترین ماه های سال در جزیره تیومان ماه های تابستان است. مهمترین مزیت جزیره تیومان این است که در بیشتر مواقع خلوت تر است چرا که بیشتر مسافران و گردشگر ها در جزایر پرهنتیان به سر می برند و کمتر هوس می نمایند که به این سمت از کشور سفر نمایند.

جزیره تیومان پُر از سواحل جداگانه و فرق دارد. حتی در طول شلوغترین ماه های سال هم می توانید ساحلی را پیدا کنید که خالی از جمعیت باشد و اندکی از زیبایی های دریا لذت ببرید. برای تشخیص برترین فصل سفر به مالزی ویژگی های این جزیره را از یاد نبرید.

برترین زمان سفر به مالزی در فصول سال

برای آشنایی با جزئیات آب و هوای مالزی، شرایط جوی این کشور را در فصول مختلف سال آنالیز نموده ایم.

بهار

ماه های بهاری آب وهوایی آرام دارند و بادهای شدیدی نمی وزد. اندازه بارش معمولاً کم است اما باز هم محتمل است که هوا گرم و آفتابی باشد. محض احتیاط توصیه می کنیم که با خودتان چتر و ضدآفتاب ببرید.

تابستان

بسته به اینکه به کدام سمت مالزی می روید، ممکن است تابستان گرم و مرطوبی در انتظارتان باشد. از ماه ژوئن تا آگوست ممکن است کل کشور تحت تاثیر بارش های موسمی باشد که از سمت استرالیا می آیند.

انتظار نداشته باشید که در فصل تابستان از گرما و رطوبت رهایی داشته باشید چرا که دمای هوای کوالالامپور در طول ماه های تابستان بسیار بالا می رود.

رویدادهای تابستانه در مالزی

  • در روز 31 آگوست، روز استقلال مالزی جشن گرفته می گردد. آتش بازی، جشن و سرور و اتفاقات بی نظیری در این روز انجام می گردد و می تواند برای گردشگر ها خیلی مجذوب کننده باشد
  • فستیوال موسیقی نیز در طول تابستان برگزار می گردد. این فستیوال سه روزه به شدت جالب و مجذوب کننده است.
  • گرچه ماه رمضان هر ساله در زمان متفاوتی خواهد بود اما اگر این ماه در تابستان باشد، خیلی از رستوران ها و مراکز تجاری تعطیل می شوند. نکته ای که خیلی حائز اهمیت است این است که در طول این ماه باید احترام زیادی به مردم روزه دار بگذارید و در مکان های عمومی از خوردن و نوشیدن پرهیز کنید.

پاییز

در اوایل فصل پائیز شدت بارش ها کم است اما باز هم آب وهوا گرم خواهد بود. نوامبر یکی از مرطوب ترین ماه های سال است و شدت بارش ها تقریباً به 11 اینچ خواهد رسید. دمای هوا در شب خنک تر است و به همین علت، سرگرمیات شبانه بیشتر خواهد بود.

رویدادهای پاییزه در مالزی

  • روز مالزی: به طور سالانه، روز 16 سپتامبر به عنوان روز مالزی جشن گرفته می گردد.
  • دیپاوالی: فستیوال دیپالولی که متعلق به هندوهای این کشور است به ویژه در شهرهای کوالالامپور و پنانگ جشن گرفته می گردد

زمستان

در طول فصل زمستان، کشور مالزی میزبان بارش های فراوان و بادهای شدید است. بیشتر بعدازظهرها و شب ها باران می بارد اما شدت بارش در غرب کشور کمتر خواهد بود. به همین اگر تصمیم دارید در طول زمستان به مالزی سفر کنید، توصیه می کنیم غرب این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید.

و در نهایت

در نهایت باید اعلام کنیم که برترین فصل سفر به مالزی بستگی به این دارد که می خواهید در چه رویدادهایی شرکت کنید و چه برنامه هایی برای گردش و سرگرمی دارید. تیم خبرنگاران همیشه آماده است تا برای برنامه ریزی برترین وقت سفر به مالزی همراه شما باشد.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2212

به "تور مالزی: برترین فصل سفر به مالزی را خودتان انتخاب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: برترین فصل سفر به مالزی را خودتان انتخاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید