الماس سیاه؛ گران ترین و کمیاب ترین سیب دنیا، دانه ای 1 میلیون تومان!

به گزارش مجله عکسها، سیب به طور معمول در کنار واژه هایی مانند لوکس و عجیب و غریب قرار نمی گیرد. اما یک استثنا در این زمینه وجود دارد و آن سیب الماس سیاه است.

الماس سیاه؛ گران ترین و کمیاب ترین سیب دنیا، دانه ای 1 میلیون تومان!

به گزارش عصر ایران، سیب الماس سیاه در تبت رشد می نماید و به واسطه رنگ بنفش پر رنگ خود مشهور شده است. سیب الماس سیاه به خانواده سیب های هوانیو (Huaniu) تعلق دارد که نوعی سیب بومی چین است.

سیب الماس سیاه به عنوان یکی از لوکس ترین انواع سیب در نظر گرفته می گردد.

رنگ تیره سیب الماس سیاه از چه چیزی ناشی می گردد؟

رنگ سیب الماس سیاه به موقعیت جغرافیایی محل پرورش این نوع میوه که در شهر کوچک نینگچی (Nyingchi) در کوه های تبت واقع شده است، نسبت داده می گردد.

پرورش در ارتفاع بالا موجب می گردد تا این نوع سیب طی روز در معرض سطوح بالای نور فرابنفش قرار بگیرد. سیب الماس سیاه خود را با تغییرات آب و هوایی منطقه از جمله گرمای روز و دما های پایین شب سازگار نموده است. این سازگاری امکان رشد میوه را فراهم نموده و در رنگ منحصر به فرد پوست سیب نقش دارد.

گوشت میوه سیب الماس سیاه شبیه انواع معمولی سیب است.

سیب الماس سیاه چه طعمی دارد؟

سیب الماس سیاه به علت محتوای گلوکز طبیعی بسیار زیاد خود یکی از شیرین ترین انواع سیب محسوب می گردد. بعلاوه، این میوه دارای پوستی ضخیم تر است که درخشش مومی به ظاهر آن می بخشد و بعلاوه هنگام گاز زدن تردتر احساس می گردد.

زیرا شرایط رشد بسیار خاصی برای پرورش آن احتیاج است. بازآفرینی شرایط آب و هوایی و نوسانات دمایی که در کوه های تبت رخ می دهد، شرایطی نیست که در بیشتر نقاط دنیا امکانپذیر باشد، از این رو، سیب الماس سیاه میوه ای نیست که بیشتر کشاورزان قادر به فراوری آن باشند.

سیب الماس سیاه در چه شرایطی رشد می نماید؟

به بار نشستن درخت سیب الماس سیاه به زمان زیادی احتیاج دارد. رشد یک درخت سیب معمولی به حدود دو تا سه سال زمان احتیاج دارد، در شرایطی که این زمان برای سیب الماس سیاه حدود هشت سال است.

کوه های شیب دار که در آن سیب الماس سیاه رشد می نماید نیز چالش بزرگی برای کشاورزان پرورش دهنده این میوه ایجاد می نماید. در کنار این شرایط سخت، تکثیر سیب الماس سیاه به تعداد زیاد به علت هزینه های بالای نگهداری برای مردم محلی سخت است.

فصل برداشت حدود ماه اکتبر (مهر - آبان) است و این نوع سیب فقط به مدت دو ماه در بازار موجود است. عرضه این میوه محدود است و بخش قابل توجهی نیز نمی توانند آزمون کنترل کیفیت را پشت سر بگذارند.

تنها حدود 30 درصد از سیب های برداشت شده می توانند این آزمایش را پشت سر گذاشته و برای فروش به بازار عرضه شوند. به علت توزیع محدود و عرضه کم، سیب الماس سیاه به قیمت بسیار بالایی فروخته می گردد.

سیب الماس سیاه به عنوان یکی از کمیاب ترین انواع سیب بیشتر در فروشگاه های شیک چین به فروش می رسد و هر فرد می تواند تعداد معینی از آن ها را خریداری کند. براساس اطلاعات موجود، این سیب دانه ای 7 تا 20 دلار باتوجه به کیفیت محصول، فروخته می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2344

به "الماس سیاه؛ گران ترین و کمیاب ترین سیب دنیا، دانه ای 1 میلیون تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الماس سیاه؛ گران ترین و کمیاب ترین سیب دنیا، دانه ای 1 میلیون تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید