سریلانکا و سوغاتی های آن

به گزارش مجله عکسها، تور سریلانکا از آن انتخاب های پر رمز و رازی است که خاطراتش تا همواره در یادتان باقی خواهد ماند. چه عالی می گردد که بتوانید نشانه هایی از این کشور را با خود به خانه بیاورید و یا آن را به دوستان و عزیزان تان هدیه کنید. اگر دوست دارید در تور سریلانکا شرکت کنید و می خواهید سوغاتی های این کشور را بشناسید، این مطلب را از دست ندهید.

سریلانکا و سوغاتی های آن

سوغاتی های سریلانکا

رویای کسی که که عاشق خرید هست، در سریلانکا به حقیقت تبدیل می گردد. آوردن یک یادگاری از جایی که سفر کردیم همواره، مجذوب نماینده است. چرا که سوغاتی ها فقط شی نیستند، آنها برترین راه برای یادآوری تمام ماجراجویی های ما هستند. سریلانکا کشوری غنی و با فرهنگ های متنوع است. در نتیجه، اشیا و کالاهای مجذوب نمایندهی در آن برای خرید پیدا می گردد. از لباس های زیبا گرفته تا اشیای عجیب و غریب و حتی خوراکی ها و میوه های سریلانکا که می توانید آنها را جایی در چمدان تان جای دهید، انتخاب های گوناگونی برای خرید از سریلانکا در برابرتان می گذارد. برای خرید در سریلانکا، به دردسر زیادی نخواهید افتاد. تعداد زیادی مغازه سوغاتی، بازارهای آزاد و تولیدنمایندگان بومی، در کنار جاده یا کنار ساحل وجود دارد که می توانید لباس، جواهرات، اسباب بازی و... را از آنها خریداری کنید. حالا در این کشور متنوع و باشکوه چه سوغاتی هایی بخریم؟ ما برایتان چند پیشنهاد داریم.

ساری و سارافون Saris and sarongs

ساری و سارافون لباس سنتی سریلانکا است. عمدتا ساری برای زنان و سارافون برای مردان استفاده می گردد. بعضی از خانم ها سارافون نیز می پوشند، اما به صورت ست، با بلوز همسان. مکان های زیادی برای یافتن سارافون در کلمبو و بقیه شهرهای سریلانکا پیدا می گردد. اما برترین ها از برند Barbara Sansoni، برندی که طرح های هندسی را به فروش می رساند، می آید. برندهای دیگری مانند Selyn Fair Trade، که بنیانگذار ساندرا واندوراگالا در سال 1991 بوده نیز ساری های مشهوری دارد. این ساری ها را می توان به عنوان مانتو تابستانی و پیراهن مهمانی هم استفاده کرد. جنس پارچه ها عمدتا از پنبه اعلاست و رنگ های آن در شستشو از بین نمی روند.

سنگ های قیمتی سریلانکا

سریلانکا،با مجموعه ای برجسته از جواهرات حفاری شده، به جزیره جواهر معروف است. شهر معدنی راتناپورا جواهرات گران بهایی از جمله یاقوت، توپاز، آمیتیست و آکوامارین را می فروشد. ناگفته نمایند که یاقوت های کبود آبی و moonstone در این کشور بسیار معروف است. ال جایی که به سریلانکا خانه یاقوت های آبی هم می گویند. در بیشتر منطقه ها توریستی، مانند Unawatuna و Kandy، که مملو از جواهرات فروشی های بزرگ و کوچک هستند، می توانید این جواهرات را ببینید و آنها را به عنوان یادگاری و سوغات خریداری کنید. دوست دارید روند استخراج سنگ های قیمتی را از معادن ببینید؟ در تعدادی از موزه های سریلانکا می توانید این روند را ببینید و با سختی کار معدن چیان نیز آشنا شوید.

ماسک های راکشا Raksha masks

یک جنبه مهم فرهنگ عامه سریلانکا و بخشی واضح از هویت فرهنگی جزیره، ماسک های راکشا است. بومیان محلی در این شهر ساحلی از دستان ماهر خود برای دمیدن زندگی در یک چوب ساده و ایجاد ماسک های عجیب و غریب با ویژگی های پیچیده استفاده می نمایند. ماسک های محبوب شیطان که زمانی فقط در پایکوبی های محلی و جشنواره های سریلانکا دیده می شدند و قرار بود خاصیت دفع شر را داشته باشند، اکنون به آثار هنری باشکوهی تبدیل شده اند. شما می توانید این ماسک ها را به عنوان سوغاتی و هدیه خریداری کنید و یا آن را به عزیزان تان یادگاری بدهید. علاوه بر ماسک شیطان، ماسک های راکشا در اشکال مختلف مانند کبری، عقاب، طاووس و آتش ساخته می شوند نیز بسیار پرطرفدارند و می توان آنها را به عنوان سوغاتی سریلانکا تهیه کرد.

مجسمه های فیل و بودا Buddha and elephant figurines

در سرتاسر سریلانکا فروشگاه های متعلق به دولت به نام لاکسالا وجود دارد که بازتماشامایندگان می توانند مجسمه های بودا، فیل، طاووس و پلنگ را از آنها خریداری نمایند. لاکسالا برترین فروشگاه برای صنایع دستی سنتی است و چند شعبه در کلمبو (مرکز سریلانکا) و بعلاوه در دیگر شهرهای بزرگ جزیره وجود دارد. در جاده پارادایس، مجسمه ها و مجسمه های دست ساز به همراه بعضی کالاهای دست ساز دیگر به فروش می رسند.

چای سیلان، چای مخصوص سریلانکا

سیلان نام قدیم کشور سریلانکاست، نامی کهن که حالا بر روی بسته بندی انواع چای در این کشور نیز دیده می گردد. پای کشت چای چگونه به سریلانکا باز شده؟ در قرن هجدهم و با حضور انگلیسی ها در سریلانکا، امکان کشت چند محصول کشاورزی شروع شد. انگلیسی ها امید داشتند که قهوه در سریلانکا خوب عمل بیاید و بتوانند از آن سود زیادی کسب نمایند. اما گیاه چای، خیلی بیشتر با خاک و آب و هوای سریلانکا ارتباط برقرار کرد و در نهایت توانست از دیگر ایده های کشاورزی جلو بزند. بعدها کشت چای سبز و چای سفید نیز در سریلانکا رونق گرفت و حالا هتل ها و رستوران هایی را می بینید که با نمایی از مزارع چای، برترین اتاق هایشان را عرضه می نمایند. اگر دوست داشتید در سریلانکا چای خریداری کنید، برند Dilmah را یا دیلما را امتحان کنید.

ادویه به طعم سریلانکا

سریلانکا در طول تاریخ خود به خاطر ادویه های مرغوبش مشهور بوده است. در واقع، این ادویه جات بودند که از سریلانکا یک توقف گاه ضروری در هر مسیر تجاری ساختند. فهرست ادویه هایی که می توانید در سریلانکا خریداری کنید بی خاتمه است. دارچین پادشاه ادویه های این کشور است. مردم محلی تا آنجا پیش می روند که می گویند فقط دارچین سیلان دارچین واقعی است. علاوه بر این، اگر عاشق غذاهای سریلانکا هستید و می خواهید طعم و طعم متمایز آن را بازسازی کنید، باید برگ کاری خریداری کنید. میوه خشک گوراکا یک ماده ضروری در غذاهای دریایی است. بعلاوه یک نگهدارنده طبیعی عالی است. اگر وقت دارید، می توانید از باغ های ادویه در سراسر این کشور تماشا کنید تا گیاهان اصلی هر ادویه را ببینید و از همان جا خریدتان را انجام دهید.

باتیک، هنر نقاشی سریلانکا

هنر نقاشی رو پارچه یا باتیک که از اندونزی سرچشمه می گیرد، در اواخر قرن نوزدهم به سریلانکا معرفی گردید. باتیک روشی برای رنگ کردن پارچه ها با استفاده از موم و جوهر است. این تکنیک برای تکه های لباس و بعلاوه آویزهای دیواری کاربرد دارد. تماشا هنرمندهایی که در حال کار رنگ کردن هستند، در هنگام خرید کالاها، واقعا جالب است. اگر می خواهید پارچه های باتیک اصیل ببینید، بهتر است تماشا از یک کارگاه باتیک مانند هنری باتیکز در دامبولا را به برنامه سفر خود اضافه کنید.

دست بافته های با پوست نارگیل و نیشکر

در سریلانکا می توانید کلاه، کیف و سبدهایی را ببینید که برای بافتن آنها از پوست نارگیل یا ساقه های نیشکر استفاده نموده اند. علاوه بر زیبایی و استحکام، این کالاها به توسعه پایدار یاری می نمایند و محصولاتی دوستدار محیط زیست هستند. چرا که وقتی عمرشان تمام گردد، به سرعت تجزیه می شوند و آلودگی زیست محیطی ندارند. خرید این محصولات از سریلانکا و حمایت از هنرمندانش، می تواند نقشی موثر در حفاظت از فرهنگ های بومی و کره زمین داشته باشد.

مگنت های یخچال

مگنت های یخچالی از جمله پرطرفدارترین و البته مقرون به صرفه ترین سوغاتی هایی هستند که می توانید از سریلانکا خریداری کنید. این مگنت ها میزان کوچک و وزن کمی دارند و می توان آنها را به افراد زیادی هدیه داد. با خرید مگنت جاذبه های سریلانکا، بخشی از خاطرات سریلانکا، هر روز جلوی چشم هایتان خواهد بود.

ظروف چینی سریلانکا

جالب است بدانید، Noritake، محصولات چینی ژاپنی معروف جهانی، در سریلانکا ساخته می گردد. علاوه بر این برند، شما می توانید ظروف گوناگون را با قیمت بسیار مناسب در فروشگاه کارخانه یا در نمایشگاه های بزرگ شهر، تهیه کنید. بعلاوه می توانیدبه نمایشگاه های چند برندی مانند Odel سر بزنید و کالاهای متنوع دیگری را نیز در آنجا پیدا کنید. اگرچه ظروف سریلانکا بسیار وسوس انگیز هستند اما حواس تان باشد که ظروف خیلی سنگین، چمدان تان را پر ننمایند و باعث اضافه بار نشوند.

خرید از سریلانکا در تور سریلانکا

وقتی با تور سریلانکا به این کشور می روید، مغازه ها و فروشگاه های گوناگونی را می بینید که کالاها را با قیمت های مختلفی ارائه می نمایند. بعضی از آنها قیمت ندارند و فروشنده هر قیمتی که بخواهد را به شما اعلام می نماید. پس بهتر است از فروشگاه های معتبر و آنها که برچسب قیمت دارند خرید کنید. اگر در زمان خرید احتیاج به یاری داشتید، از تورلیدر فارسی زبان خبرنگاران که در تمام طول سفر همراه تان است یاری بگیرید. برای شرکت در تور سریلانکا و کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

منبع: دالاهو
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2360

به "سریلانکا و سوغاتی های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریلانکا و سوغاتی های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید