افزایش تنش در مرز هند و چین

به گزارش مجله عکسها، نخست وزیر هند با اشاره به درگیری ها در دره گالوان، واقع در لداخ (شمالی ترین قسمت کشمیر هند) گفت ارتش کشورش برای هرگونه اقدام مناسب مختار است.

افزایش تنش در مرز هند و چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از ایندیا دات کام، نارندرا مودی، نخست وزیر هند آدینه در نشستی مهم در رابطه با تنش مرزی هند-چین در دره گالوان گفت هر آنچه نیروهای مسلح ما باید برای حفاظت از کشورمان انجام دهند، انجام خواهند داد.

او گفت: هند خواهان صلح و دوستی است اما تاکید بر حاکمیت در وهله نخست قرار گرفته است. آزادی کامل به نیروهای مسلح خودمان داده ایم تا هر اقدامی که لازم است، انجام دهند.

به دنبال گفت وگوی مجازی با تمام رهبران سیاسی حاضر در این نشست، نخست وزیر هند تاکید نمود که چین نه وارد مرز ما شده است و نه اینکه آن ها (چین) پستی را از کنترل ما خارج نموده اند. او تاکید نمود: قابلیت گشت زنی ما با توجه به ساخت زیرساخت جدید، خصوصا در امتداد خط کنترل (مرز دوفاکتو میان چین و هند) افزایش یافته است. کل کشور از اقدامات چین در مرز ناراحت و خشمگین است. 20 تن از جوانان ما شهید شدند. سربازان شجاع ما جانفشانی بزرگی برای کشورشان در لداخ انجام دادند و همچنین درسی به آنان که به خودشان اجازه دادند به سرزمین مادری ما نگاه نمایند، آموختند.

او اضافه کرد: هر آنچه نیروهای مسلح ما باید برای حفاظت از کشورمان انجام دهند، چه استقرار نیرو، واکنش، اقدام متقابل هوایی، زمینی یا دریایی، آن ها انجام خواهند داد. نیروهای مسلح هند اکنون به قابلیتی رسیده اند که هیچکس نمی تواند حتی به یک ذره از سرزمین ما چشم داشته باشد. نیروهای مسلح هند قابلیت این را دارند که وارد چندین بخش شوند، حتی بخش هایی که پیشتر نظارت نشده اند. جوانان ما اکنون قادر به دادن هشدار درخور و واکنش هستند.

نخست وزیر هند تاکید نمود: در چند سال گذشته، ما برای حفاظت از مرزهایمان، توسعه زیرساخت را در کانون توجه قرار داده ایم. نیازهای نیروهای مسلح ما، چه جنگنده و بالگرد و چه سامانه های دفاع موشکی، با توجه زیادی روبرو شده است. کشور، ایمان بی اندازه ای به سربازانمان دارد. می خواهم به سربازانمان اطمینان بدهم که کل این کشور با آن هاست.

اظهارات مودی پس از آن مطرح می گردد که سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ارتش چین در جریان درگیری روز دوشنبه که به کشته شدن دست کم 20 سرباز هندی در منطقه لداخ در منطقه مورد مناقشه کشمیر منجر شد، از مرز رد نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت، دره گالوان در منطقه لداخ در طرف چینی مرز دوفاکتو واقع شده و نیروهای هندی را به عبور از این خطر در دوشنبه شب و تجاوز به اراضی چین متهم کرد. او گفت: نیروهای مرزی هند به طور یک جانبه و مداوم اقدام به جاده سازی، پل سازی و دیگر زیرساخت ها در خط کنترل در دره گالوان می نمایند.

او اضافه کرد: با این حال مقام های نظامی و غیرنظامی دو طرف شش ژوئن گفت وگوهایی برای کاهش تنش داشتند. هند با درخواست های مداوم طرف چینی، با خروج پرسنلی که از خط کنترل گذشتند و زیرساخت ها را خراب کردند، موافقت کرد. طرف هندی قول داد که از ورودی دره گالوان برای گشت زنی و ساخت زیرساخت استفاده نکند و طرفین درباره خروج مرحله ای نیروها به وسیله نشست هایی میان فرماندهان میدانی بحث و تصمیم گیری می نمایند. ،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1170

به "افزایش تنش در مرز هند و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تنش در مرز هند و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید