استانهای مرزی باید نسبت به جذب گردشگران خارجی اقدام نمایند

به گزارش مجله عکسها، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانهای مرزی باید نسبت به جذب گردشگران خارجی اقدام نمایند.

استانهای مرزی باید نسبت به جذب گردشگران خارجی اقدام نمایند

برای سفر با سفر به پوکت با تور همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

قضیه چیست؟

علی اصغر مونسان با بیان این مطلب مطرح کرد: ظرفیتهای بسیار خوبی در کشورهای همجوار برای جذب دنیاگرد و توسعه همکاری ها در حوزه دنیاگردی وجود دارد. از این رو، باید به ادارات کل میراث فرهنگی در استانهای مرزی این مأموریت داده شود تا نسبت به جذب دنیاگردان خارجی از کشورهای همسایه اقدام نمایند. این موضوع فقط وظیفه وزارتخانه نیست، بلکه ادارات کل میراث فرهنگی استانها نیز باید جذب دنیاگردان خارجی را یکی از وظایف خود بدانند.

وزارت میراث فرهنگی حامی بخش خصوصی

او سپس به اهمیت همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی برای رونق دنیاگردی اشاره نمود و خطاب به مدیران تشکل های بخش خصوصی دنیاگردی در این جلسه، اضافه نمود: وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی در کنار شماست و از شما حمایت می نماید. ما به عنوان حاکمیت وظیفه داریم تا راستا را هموار و موانع را رفع کنیم. بخش دولتی و بخش خصوصی در کنار همدیگر برای کشور سودآوری خواهند داشت.

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این شورا باید به آن توجه کرد، سامان دهی آژانس ها به منظور جذب دنیاگرد خارجی است. باید به یک متعادل سازی دست پیدا کنیم. باید بدانیم تعداد آژانس های فعال در حوزه جذب دنیاگرد خارجی چقدر است و چه ظرفیت هایی در آژانس های ما وجود دارد که از آنها بهره ببریم.

او سپس به ترکیه به عنوان یکی از کشورهای همسایه اشاره نمود و گفت: این کشور در همسایگی ما دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و می توان از ترکیه دنیاگردان زیادی داشت، منتها به نظر می رسد برای این کار نیازمند تبلیغات بهتر و معرفی بیشتر ایران به ترکها هستیم.

مونسان اظهار کرد: من با وزیر دنیاگردی ترکیه صحبت کردم. آنها علاقمند به توسعه دنیاگردی با ایران هستند. در صحبتم موضوع طلب فعالان دنیاگردی ایران از ترکیه را نیز مطرح کردم که قول مساعد برای پیگیری این موضوع داده شد و قرار است در نامه ای رسمی این موضوع را به همراه مستندات لازم به وزارت دنیاگردی ترکیه اعلام کنیم.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری وبینار خود با وزیر دنیاگردی ونزوئلا اشاره نمود و اضافه نمود: در این گفت وگوی ویدیو کنفرانسی وزیر دنیاگردی ونزوئلا نیز برای توسعه همکاری ها در حوزه دنیاگردی با ایران اظهار علاقه کرد. خوشبختانه، ما با ونزوئلا لغو ویزا هستیم و از طرفی نیز پرواز مستقیم به این کشور داریم که این موضوعات می تواند ظرفیت خوبی برای توسعه دنیاگردی دو کشور باشد.

بسته سوم حمایتی از دنیاگردی ابلاغ شده است

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی در ادامه به تدوین بسته حمایتی جدید از فعالان دنیاگردی اشاره نمود و گفت: خوشبختانه این بسته که به بسته سوم موسوم است تدوین و ابلاغ شد. محدودیت هایی که در بسته های قبلی بود برداشته شده و برای تحقق آن نیز بسیار کوشش شده است.

او در ادامه به موضوع نمایشگاه دنیاگردی تهران نیز اشاره نمود و اضافه نمود: برای چگونگی برگزاری این نمایشگاه نیازمند بهره گیری از نظرات بخش خصوصی هستیم. بر همین اساس، تصمیم گرفتیم سال جاری نمایشگاه تهران بطور کامل به بخش خصوصی واگذار شود. بسیار امیدوار هستیم که شرایط کرونا در کشور و دنیا در ماههای آینده بهتر شود و واکسن یا داروی این بیماری کشف شود، با این حال با توجه به اینکه مجوز برگزاری این نمایشگاه دریافت شده است درخواست من از فعالان بخش خصوصی این است که درباره چگونگی برگزاری این نمایشگاه با مسئولان وزارت بهداشت جلساتی را برگزار نمایند و در این خصوص با آنها رایزنی و مشورت شود.

مونسان در ادامه توضیح داد: با توجه به اهمیت صنایع دستی ایرانی، سال جاری در صورت برگزاری نمایشگاه دنیاگردی تهران حتما باید بخش ویژه ای به این بخش اختصاص پیدا کند.

سامان دهی و برخورد با تورهای دنیاگردی غیرمجاز

او در ادامه به موضوع تورهای غیرمجاز اشاره نمود و گفت: متأسفانه تورهای غیرمجاز در کشور برگزار می شود که نتایج منفی آن به ما برمی شود. این تورها بیشتر تورهای طبیعتگردی هستند که به طبیعت و جنگل و کویر آسیبهایی نیز وارد می نمایند، در حالیکه افراد طبیعت گرد، طبیعت دوست نیز هستند و به طبیعت احترام می گذارند و آسیبی وارد نمی نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی مطرح کرد: پیشنهاد من این است که در مرحله اول باید این تورها را سامان دهی کرد و در درجه دوم با تورهای غیرمجازی که امکان سامان دهی آنها وجود ندارد بطور جدی برخورد کرد و در این خصوص می توان از ظرفیت ناجا برای برخورد با این تورها و جلوگیری از برگزاری آنها یاری گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1387

به "استانهای مرزی باید نسبت به جذب گردشگران خارجی اقدام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانهای مرزی باید نسبت به جذب گردشگران خارجی اقدام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید