آموزش رنگ آمیزی سقف

به گزارش مجله عکسها، رنگ سقف می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی فضای اتاق، نمای آن و میزان روشنایی خانه یا آپارتمان داشته باشد. استفاده از یک رنگ روشن می تواند ایده ای مناسب برای روشنایی خانه در نظر گرفته شود. بنابراین رنگ آمیزی سقف می تواند ایده مناسبی برای ایجاد تغییر در فضای خانه باشد. برای آشنایی با روش انجام این کار در ادامه این مطلب از ما با ما همراه باشید.

آموزش رنگ آمیزی سقف

مرحله اول

در ابتدا لازم است، نسبت به آماده سازی زیرسازی و خرید وسایل مورد نیاز اقدام نمایید. بهترین وسیله ای که می توانید برای رنگ آمیزی سقف مورد استفاده قرار دهید، غلطک رنگ آمیزی می باشد. استفاده از قلمو رنگ آمیزی برای انجام این کار راه چاره چندان مناسبی نیست. اما در مقابل استفاده از غلطک رنگ آمیزی در ایجاد سطحی یکنواخت بدون ایجاد هرگونه حباب به شما کمک می کند. انتخاب غلطکی که طول دسته آن مناسب برای انجام این کار باشد به طول سقف بستگی دارد.

مرحله دوم

در این مرحله نوبت به انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی سقف می رسد. روش رنگ آمیزی سقف تفاوت هایی با رنگ آمیزی دیوار دارد. بهترین انواع رنگ که می توانید از آن برای رنگ آمیزی سقف استفاده نمایید، رنگ مات می باشد. از مزیت های استفاده از این رنگ برای سقف، پوشش مناسب هرگونه آسیب دیدگی های سقف می باشد. انتخاب طیف رنگی مناسب نکته دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. در بسکمک از موارد از رنگ سفید برای رنگ آمیزی سقف استفاده می شود. چرا که استفاده از این رنگ می تواند در بزرگ تر و روشن تر نشان دادن فضای اتاق به شما کمک کند. انتخاب طیف مناسبی از این رنگ که با رنگ دیوارها هماهنگی بیش تری داشته باشد، نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.

مرحله سوم

برای آماده سازی فضای اتاق در جهت رنگ آمیزی سقف، لازم است وسایل اتاق را خارج کنید. در صورتی که امکان خروج وسایل از اتاق وجود ندارد، به وسیله پارچه و ملحفه روی آن ها را به خوبی بپوشانید.

مرحله چهارم

بعد از خارج کردن یا پوشاندن وسایل موجود در اتاق، نوبت به پوشاندن سطح زمین می رسد. بهتر است پنجره ها را نیز به وسیله پارچه پوشانده و پرده ها را در بیاورید. بهتر است برای انجام این کار از ورقه های پلاستیکی استفاده نکرده و از پارچه استفاده نمایید.

مرحله پنجم

در این مرحله نوبت به استفاده از کاغذ سمباده 180 می رسد. کاغذ سمباده را به آرامی بر روی کل سقف بکشید. این کار باعث می شود سطحی یکنواخت در اختیار داشته باشید و آلودگی های به جا مانده در طول زمان نیز از بین برود. بعد از انجام سمباده زنی، از یک پارچه برای پاک کردن گرد و غبار سطح سقف استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که اگر طراحی سقف به گونه ای است که بافت در آن وجود دارد، از سمباده زنی آن اجتناب کنید.

مرحله ششم

لبه های سقف و قسمت هایی که در نظر دارید رنگی نشوند را به وسیله نوار کاغذی بپوشانید.

مرحله هفتم

بعد از پوشاندن لبه های سقف برای جلوگیری از رنگی شدن آن، نوبت به پوشاندن وسایل روشنایی می باشد. اگر از لامپ های سقفی در طراحی سقف استفاده کرده اید، با استفاده از نوار کاغذی آن ها را بپوشانید. برای پوشاندن لوستر نیز می توانید از پلاستیک یا پارچه استفاده نمایید. زمانی که نوبت به رنگ آمیزی سقف در کنار لوستر می رسد، بهتر است از قلمو رنگ آمیزی برای انجام این کار استفاده نمایید.

مرحله هشتم

در این مرحله نوبت به استفاده از پرایمر می رسد. پرایمر را درون ظرف مخصوص ریخته و با استفاده از غلطک نسبت به پرایمر زدن سطح مورد نظر اقدام نمایید. از یک لایه پرایمر بر روی سقف استفاده کنید. برای انجام این کار غلطک را به شکل خطوطی صاف بر روی سقف حرکت دهید. بعد از انجام این کار به مدت 30 دقیقه اجازه دهید تا پرایمر به طور کامل خشک شود.

مرحله نهم

در صورتی که لبه های دیوار را به وسیله کاغذ نواری نپوشانده اید، با استفاده از یک قلمو رنگ آمیزی باریک نسبت به رنگ آمیزی لبه های دیوار اقدام نمایید. استفاده از قلموهای زاویه دار می تواند راه چاره مناسبی در این زمینه باشد.

مرحله دهم

در این مرحله رنگی که از قبل انتخاب کرده اید را درون ظرف ریخته و غلطک را به داخل آن فرو ببرید. به یاد داشته باشید که غلطک را به آرامی به رنگ آغشته کرده و یکباره آن را درون ظرف رنگ فرو نبرید. انجام این کار باید به گونه ای باشد که بعد از 3 تا 4 مرتبه انجام این کار غلطک آغشته به رنگ شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله با استفاد از غلطک رنگ آمیزی نسبت به رنگ آمیزی سقف اقدام نمایید. قبل از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که رنگ اضافی آن گرفته شده است. برای انجام این کار بهتر است غلطک را به شکل حرف V و W بر روی سقف حرکت دهید. در حین انجام این کار فشار ملایمی به دست وارد نمایید.

مرحله دوازدهم

در این مرحله نوبت به رنگ آمیزی لایه دوم فرا می رسد. در این مرحله غلطک را به شکل خطوط صاف بر روی دیوار به حرکت در آورید. بعد از انجام این کار اجازه دهید رنگ در طول شب خشک شود. اگر از پرایمر در ابتدا کار استفاده کرده باشید، لازم نیست از لایه دوم رنگ بر روی آن استفاده نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 679

به "آموزش رنگ آمیزی سقف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رنگ آمیزی سقف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید