آلمان در ماموریت نظارت دریایی اروپایی در خلیج فارس شرکت نمی کند

به گزارش مجله عکسها، وزارت خارجه آلمان خاطرنشان کرد که در ماموریت نظارت دریایی اروپایی در خلیج فارس که از طرف فرانسه برنامه ریزی شده است مشارکت نظامی نکرده و تنها از نظر سیاسی از این طرح حمایت می نماید.

آلمان در ماموریت نظارت دریایی اروپایی در خلیج فارس شرکت نمی کند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سوئیسی نویه زوریخه سایتونگ، فرانسه ماموریت نظارت دریایی اروپایی در خلیج فارس را شروع می نماید. البته آلمان اعلام نموده است که فعلا از لحاظ نطامی در این عملیات شرکت ننموده و تنها از نظر سیاسی از این ابتکار عمل حمایت می نماید.

به این ترتیب ارتش آلمان فعلا در یک ماموریت نظامی برنامه ریزی شده در خلیج فارس از طرف فرانسه مشارکت نمی نماید. وزارت امور خارجه آلمان در پاسخ به سوالی در این باره از طرف خبرگزاری آلمان اظهار داشت که آلمان این ابتکار عمل فرانسه را به صورت سیاسی حمایت می نماید.

به نوشته خبرگزاری آلمان، مشارکت نظامی تنها در صورتی برای آلمان مطرح خواهد شد که این ماموریت نظارتی از طرف فرانسه به ماموریت کل اتحادیه اروپا تبدیل گردد. البته این امر هنوز قابل پیش بینی نیست.

از این رو فرانسه حالا به صورت یکجانبه و در اقدامی تکروی نموده تا یک ماموریت نظارتی دریایی را در خلیج فارس در پیش گیرد.

ابوظبی پایگاه اصلی نیروی دریایی اروپا در خلیج فارس شد

حدود یک هفته پیش وزیر دفاع فرانسه اظهار داشت فرماندهی این عملیت در پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی مستقر خواهد شد. در این پایگاه هوایی حدود 650 نیروی فرانسوی مستقر هستند.

هلند پیش از این اعلام نموده بود که از ژانویه تا ژوئن با یک ناوچه در این ماموریت نظامی مشارکت می نماید. وزیر دفاع هلند روز آدینه در این باره گفت که هدف این است که امنیت در این منطقه بحرانی را افزایش دهیم.

ایالات متحده آمریکا هم در ماه جولای عملیات نظارتی در آب های این منطقه را شروع نموده است. بر اساس اطلاعات نیروی دریایی آمریکا تا به حال کشورهای انگلیس، استرالیا، آلبانی، عربستان سعودی، امارات و بحرین به این ائتلاف دریایی پیوسته اند. مرکز فرماندهی این عملیات در کشور بحرین قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 582

به "آلمان در ماموریت نظارت دریایی اروپایی در خلیج فارس شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان در ماموریت نظارت دریایی اروپایی در خلیج فارس شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید