آمریکا معافیت ژاپن و 10 کشور اروپایی را از تحریم نفتی ایران تمدید کرد

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران : دولت آمریکا برای سومین بار معافیت 180 روزه ژاپن و 10 کشور اروپایی را از تحریم نفتی ایران تمدید کرد.

آمریکا معافیت ژاپن و 10 کشور اروپایی را از تحریم نفتی ایران تمدید کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، دولت آمریکا برای سومین بار معافیت ژاپن و 10 کشور اروپایی را از تحریم نفتی ایران تمدید کرد تا صدور معافیت از تحریم نفت ایران توسط آمریکا برای مصرف کنندگان نفت به روندی عادی تبدیل گردد.

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته طی بیانیه ای اظهار داشت صدور معافیت برای ژاپن و مصرف کنندگان اروپایی نفت بر اساس قانون تحریم ایران و برپایه کاهش قابل توجه واردات نفت ایران توسط این کشورها انجام گرفته است.

بدین ترتیب این کشورها می توانند برای شش ماه دیگر بدون نگرانی از مجازات آمریکا به خرید نفت ایران ادامه دهند اگرچه اتحادیه اروپا با وضع تحریم های جداگانه ای از تیر سال 2012 واردات نفت از ایران را متوقف نموده است.

کشورهای اروپایی که معافیت آن ها از تحریم نفتی ایران تمدید شده است عبارتند از: بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا و انگلیس.

جان کری گفت این کشورها معافیتشان از تحریم نفت ایران تمدید شده است زیرا از اول جولای 2012 از ایران نفتی وارد ننموده اند.

وی اضافه کرد: در نتیجه من به کنگره گزارش می دهم معافیت این کشورها از تحریم ها در خصوص نهادهای اقتصادی مستقر در این کشورها برای یک دوره 180 روزه اعمال می گردد

به رغم صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران جان کری در ادامه بیانیه خود نوشت: آمریکا و جامعه بین المللی به ادامه فشارها بر ایران برای برطرف نگرانی ها در خصوص برنامه هسته ای خود ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: پیغام جامعه بین الملل به ایران واضح است: اقدامات عملی برای برطرف نگرانی های جامعه بین الملل انجام دهید یا این که با انزوا و فشار فزاینده روبرو می شوید.

به عقیده تحلیلگران لحن تهدید آمیز وزیر خارجه آمریکا مغایر با روح مذاکرات اخیر ایران و 5+1 در آلماتی است و نشان می دهد سیاست خصمانه این کشور در قبال ایران تغییر ننموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 847

به "آمریکا معافیت ژاپن و 10 کشور اروپایی را از تحریم نفتی ایران تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا معافیت ژاپن و 10 کشور اروپایی را از تحریم نفتی ایران تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید