شروع آزمایش بالینی برای فراوری واکسن مخصوص اومیکرون

به گزارش مجله عکسها، دو شرکت دارویی فایزر و بیو. ان. تک در بیانیه ای اعلام کردند که ثبت نام برای انجام آزمایش بالینی با هدف فراوری واکسن مخصوصی علیه سویه اومیکرون ویروس کرونا را شروع نموده اند.

شروع آزمایش بالینی برای فراوری واکسن مخصوص اومیکرون

به گزارش ایسنا، این دو شرکت دارویی که از فراوری کنندگان واکسن کووید-19هستند، آزمایش های بالینی روی نسخه نوی از واکسن کروناویروس مبتنی بر سویه اُمیکرون را در افراد بزرگسال بین 18 تا 55 سال شروع نموده اند.

در این مطالعه حدود 1400 شرکت کننده بزرگسال 18 تا 55 ساله با شرایط جسمی سالم برای یاری به ارزیابی این موضوع مشارکت خواهند داشت که آیا این سویه از کروناویروس به واکسن خاصی احتیاج دارد یا خیر.

رئیس تحقیق و توسعه واکسن در شرکت داروسازی فایزر گفت: در حالیکه تحقیقات کنونی و داده های دنیای واقعی نشان می دهد دُزهای یادآور واکسن همچنان سطح بالایی از مصونیت در برابر نوع شدید بیماری و جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان ناشی از سویه اُمیکرون را ایجاد می نماید، احتیاج داریم که در صورت کاهش این محافظت با گذشت زمان از آمادگی لازم برخوردار باشیم و به طور بالقوه به مقابله با این سویه و سویه های احتمالی در آینده اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، کارشناسان از این مطالعه برای مقایسه ایمنی، تحمل پذیری و توانایی واکسن نو کووید-19 مبتنی بر سویه اُمیکرون در برانگیختن واکنش ایمنی نسبت به فرمول فعلی که پرمصرف ترین واکسن کووید-19 در دنیا است، استفاده خواهند کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2139

به "شروع آزمایش بالینی برای فراوری واکسن مخصوص اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع آزمایش بالینی برای فراوری واکسن مخصوص اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید